کد خبر : 29541
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

سیل 127 میلیارد تومان به تالش خسارت زد/خسارت‌های سنگین به حوزه راه، آب، کشاورزی و مسکن روستایی

سیل 127 میلیارد تومان به تالش خسارت زد/خسارت‌های سنگین به حوزه راه، آب، کشاورزی و مسکن روستایی

خسارت 127 میلیارد تومانی سیل در تالش آسیب جدی به حوزه راه، آب، کشاورزی و مسکن روستایی این شهرستان وارد کرد.

به گزارش گیلانستان، استاندار گیلان ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان تالش در دبیرستان میرزا کوچک خان این شهرستان اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها باید برای بارندگی‌های احتمالی بعدی نهایت آمادگی را داشته باشند.

تفویض اختیارات تصمیم‌گیری حوزه رودخانه به شهرستان‌ها

مصطفی سالاری با اذعان به اینکه در صورت برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از بارش باران به‌عنوان یک نعمت الهی بهره برد بیان کرد: بخش عمده فعالیت‌ها ساماندهی رودخانه است که اختیار به شهرستان‌ها داده شود تا در کار گروهی مصالح دارای ارزشی که به دلیل انباشت در بستر رودخانه‌ها باعث خسارت می‌شوند به‌درستی مدیریت و استخراج‌شده تا بسترها آزادسازی شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مشابه در سایر شهرستان‌ها به‌منظور منظم و شفاف شدن وضعیت رودخانه‌ها تصریح کرد: خسارتی که در سیل گذشته به سازمان مدیریت بحران کشور منعکس‌شده و حتماً تا وصول پیگیری می‌شود، ولی پیشگیری باید اولویت کار قرار گیرد

سالاری با اشاره به اینکه دلیل حضور امروز برنامه‌ریزی بلندمدت و پیشگیری از خسارت‌های بعدی است گفت: خدماتی که با وقفه روبرو شده بود بخش قابل‌توجه آن در ۲۴ ساعت اول برقرار شد و ما تلاش می‌کنیم بخش زیرساختی به وضعیت قبل برگردد.

خسارت 11 میلیارد تومانی به حوزه راهداری شهرستان تالش

مدیرکل راهداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به حضور پررنگ نیروهای راهداری از ساعات ابتدایی سیل در تالش اظهار کرد: شهرستان تالش داری اکیپ قوی راهداری است و از ابتدای بحران سیل در مناطق سیل‌زده حضور داشت.

محمدرضا نازک به خسارت سیل در زیرساخت‌های راهداری شهرستان تالش اشاره کرد و گفت: ۱۱ میلیارد تومان خسارت به ابنیه، پل‌ها و زیرساخت‌های شهرستان در بخش راهداری وارد شده است.

آسیب جدی معابر روستایی تالش

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز با اشاره به تخریب چندین واحد مسکونی در روستاهای تالش اظهار کرد: یک واحد مسکونی به‌صورت 100 درصد تخریب و ۹ خانه روستایی نیز به وضعیت غیرقابل‌سکونت تبدیل‌شده است.

محمد اکبرزاده به آسیب جدی معابر روستایی اشاره کرد و گفت: ۱۵ کیلومتر تخریب معابر، ۶ مورد رانش و ۱۶۰ واحد مسکونی ۳۰ الی ۶۰ درصد نیازمند تعمیرات هستند.

خسارت ۱۸ میلیاردی به سر دهنه‌های کشاورزی

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان نیز با اشاره به خسارت سیل در حوزه آب منطقه‌ای در شهرستان تالش اظهار کرد: برآورد ما از خسارت ۱۸ میلیاردی به سردهنه‌های کشاورزی است.

کاظم لطفی با بیان اینکه ۳۵ کیلومتر از رودخانه‌های تالش نیازمند ساماندهی است گفت: دستگاه‌های سنگین از سد شفارود به رودخانه‌های تالش انتقال داده‌شده تا در عرض سه هفته رودخانه‌ها را لایروبی و ساماندهی کنند.

مدیرعامل آب روستایی گیلان نیز در این نشست با اشاره به آسیب دیدگی برخی شبکه های آب رسانی تالش اظهار کرد: شبکه آب‌رسانی در ۲۴ روستا در معرض سیل و آسیب‌دیدگی است.

محبعلی رنج‌ور با اشاره به قطعی آب مشترکان روستایی در تالش گفت: پنج هزار مشترک با قطعی آب مواجه شدند که در حال حاضر مشکل قطعی آب مرتفع شده و تنها ۴۵ مشترک به‌صورت مقطعی با قطعی آب مواجه هستند.

خسارت ۷ میلیاردی در بخش کشاورزی تالش

علیرضا شعبان نژاد مدیر جهاد کشاورزی گیلان نیز از خسارت ۷ میلیاردی در بخش کشاورزی تالش خبر داد و اظهار کرد: تالش سه هزار باغ کیوی دارد که به ۲۱ هکتار آسیب رسیده است.

خسارت 127 میلیاردی سیل در شهرستان تالش

فرماندار شهرستان تالش نیز در این جلسه با تقدیر از حضور استاندار و نماینده ولی فقیه گیلان در تالش اظهار کرد: حضور امروز استاندار و حضور چند روز پیش آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان موجب دلگرمی ما و مردم شده است.

عیسی مهدوی با اشاره به خسارت گسترده سیل در شهرستان تالش گفت: سیل در شهرستان تالش ۱۲۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای بازگشایی مسیر رودخانه‌ها افزود: تالش ۱۱ رودخانه دارد که دو رودخانه کرگانرود و ناو دو رودخانه اصلی هستند که در سیل اخیر به ۱۱۰ سردهنه در مسیر این رودخانه‌ها آسیب شدید وارد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار