کد خبر : 3342
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 بهمن 1394- 42: 16

شباهت مجلس فعلی با مجلس قاجاریه/ ۴ تا فرغون شن جلوی خانه مردم ریختن به معنای داشتن برنامه نیست/ فرق میان ائتلاف و لیست

شباهت مجلس فعلی با مجلس قاجاریه/ ۴ تا فرغون شن جلوی خانه مردم ریختن به معنای داشتن برنامه نیست/ فرق میان ائتلاف و لیست

استاد دانشگاه های کشور با اشاره به وظایف حساس، راهبردی و کلان یک نماینده مجلس گفت: عده ای خیال می کنند نماینده ای که ۴ تا فرغون شن و ماسه جلوی خانه شان بریزد، یعنی درحال کار و تلاش است و برنامه های زیادی دارد!

دکتر مظفر نامدار در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی “درگیلان” با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما همیشه مهم بوده ولی این دوره اهمیتش بیشتر است، اظهار کرد: بی تردید اگر در انتخابات آینده خطا کنیم، خساراتش قابل جبران نخواهد بود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه های بزرگ کشور با تاکید بر اینکه در آمدهای ارزی مان در حال صفر شدن و نفت هم با کاهش شدید قیمت مواجه شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید مجلسی داشته باشیم که در این بحران بتواند کاری کند که مردم دچار سختی و گرفتاری نشوند. باید مجلسی تشکیل دهیم که کمک کار دولت باشد نه اینکه مجلسی دولتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آرای انتخابات آرایی بسیار با ارزش است، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که نمایندگان به جای اینکه آرایشان را سرمایه خود قرار دهند، آن را هزینه می کنند.

نامدار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “طبق اعلام استاندار گیلان، ما در دوسال اخیر از رتبه دوم بیکاری کشور به رتبه هجدهم رسیدیم، این قضیه چطور ممکن است؟”، اظهار داشت: در کشور ما متاسفانه با آمارها زیاد بازی می شود و دولت کنونی هم همیشه اصرار بر باور به آمارهایش دارد. به طور مثال در آمار نرخ بیکاری، دولت می بیند چونکه درصد شرکت جوانان در آزمون های استخدامی و مراجعه افراد به مراکز کاریابی کم شده است، پس این افراد حتما دارای شغل بوده و بیکار نیستند! در حالی که جوانان ما از این مراکز و آزمون ها ناامید شده اند و به طرق دیگری در پی کسب و کار می باشند.

استاد دانشگاه های کشور با تاکید بر اینکه پایین آمدن نرخ بیکاری به معنای بهبود یافتن مشکل بیکاری نیست، ابراز نمود: چطور این آقایان می آیند و چنین آماری می دهند؟، کارخانه های ما که یا تعطیلند یا نیمه تعطیل و با ظرفیت اصلی خود کار نمی کنند! تا جایی که حتی بزرگترین کارخانه گیلان هم با ظرفیتی کم تر از ۳۰ درصد توانش در حال کار است. بهتر است با بیان آمارهایی غیر واقعی، نا امیدی را در دل مردم به وجود نیاوریم.

namdar

نامدار با اشاره به ائتلاف اصولگرایان گیلان در انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: در سیاست بین ائتلاف و لیست فرقی وجود دارد که به اشتباه در بین برخی از بزرگان و مردم یکی دانسته می شود. ائتلاف میان کاندیداها صورت می گیرد و منطق هم افزایی در آن وجود دارد و خود داوطلبان هستند که تصمیم می گیرند چکار کنند. اما لیست یعنی گروهی می آیند و یک سری اسامی ارائه می دهند و به مردم معرفی می کنند. بنده نیز ممکن است در برخی از لیست ها باشم و در برخی دیگر نباشم.

وی با بیان اینکه آمدم در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدم تا مملکت به دست نااهلان نیفتد، اذعان داشت: مجلس ما شباهت زیادی با مجلس دوره قاجاریه دارد و فراکسیون هایش خیلی قدیمی و عموما حزبی و جناحی است. این مجلس از نظر مدل تصمیم گیری نیز یک مجلس فرسوده و کهنه است.

دکتر نامدار با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ منابع انسانی در رده بالاترین کشورهای دنیاست، بیان نمود: آینده این کشور مال جوانان است و جوانان باید گردانندگان کشور باشند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه های کشور با بیان اینکه نمایندگان ما تا دلتان بخواهد فقط حرف و “برنامه” دارند ولی بعضا برنامه هایشان را اجرا نکرده و زیر پا له می کنند، خاطرنشان کرد: من تنها داوطلبی هستم که برنامه ندارم. آن کسی هم که می گوید نمایندگان باید برنامه داشته باشند معلوم است هیچ درکی از وظایف نمایندگی ندارند. برنامه از آنِ دولت و قوه مجریه است و نمایندگان باید نظارت و قانونگذاری کنند.

نامدار همچنین اضافه کرد: ما یک برنامه ای داریم به نام چشم اندار ۲۰ ساله که نماینده باید کارهایش را مطابق با این برنامه پیش ببرد و ناظری دقیق باشد تا دولت از کار نگریزد و موظف به اجرای برنامه ها باشد.

وی با اشاره به وظایف حساس، راهبردی و کلان یک نماینده مجلس تصریح کرد: عده ای خیال می کنند نماینده ای که ۴ تا فرغون شن و ماسه جلوی خانه شان بریزد، یعنی درحال کار و تلاش است و برنامه های زیادی دارد!

استاد دانشگاه های بزرگ کشور به تبلیغات انتخاباتی نمایندگان فعلی مجلس اشاره کرد و ابراز نمود: تبلیغات برای یک نماینده مجلس خنده دار است . بنده اگر نماینده شدم دوره های بعدی هیچ تبلیغاتی برای انتخابات نخواهم کرد و صرفا گزارش کار می دهم تا مردم بدانند در دوران نمایندگی چه کارهای مهمی انجام داده ام.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار