کد خبر : 64102
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399- 44: 9

شبی‌ هولناک و دودآلود با صداهای‌ گوش‌خراش در رشت/ ۲۳ گیلانی بستری شدند

شبی‌ هولناک و دودآلود با صداهای‌ گوش‌خراش در رشت/ ۲۳ گیلانی بستری شدند

علیرغم تمامی هشدارهای بهداشتی، امنیتی و قضایی، گیلان در چهارشنبه آخر سال شبی هولناکی را سپری کرد و ۲۳ نفر سانحه دیده نیز روانه بیمارستان‌ها و جهت مداوا بستری شدند.

به گزارش گیلانستان، علیرغم شیوع و تلاطم کرونا در گیلان و هشدارهای امنیتی و قضایی همچنان شاهد آتش‌بازی‌های خطرناک، نامتعارف و هنجارشکنانه در سراسر استان به‌ویژه در شهرها بودیم.

با توجه به پیش‌بینی‌های دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در چهارشنبه آخر سال، در تمام معابر اصلی، فرعی و حتی در سطح محلات شهرها به‌ویژه شهر رشت سرو قامتان نیروی انتظامی حضور داشتند و با حضور منسجم مانع از بحران‌آفرینی‌های گسترده شدند.

علاوه بر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، سازمان آتش‌نشانی و هلال‌احمر و بسیج نیز در حالت آماده‌باش بودند و تلاش کردند تا از ایجاد فضای التهاب آفرینی برخی فرصت‌طلبان و هنجارشکنان پیشگیری کنند.

اما علیرغم همه تمهید مقدمات، امشب شهروندان گیلانی در سراسر استان صدای هولناک انواع ترقه را شنیدند و فضای دودآلود گسترده‌تر از سال‌های پیش را تجربه کردند.

مردم گیلان به‌ویژه نوجوانان زیر ۲۰ سال امسال نیز به‌زعم مخاطرات دوگانه کرونا و سوختگی به دل آتش زدند و سنتی که صرفاً نمادی از سوزاندن کاه و کلش بود را با آتش‌بازی‌های مخاطره‌آمیز، بدون نظارت و گاها با همراهی سهل‌انگارانه بزرگ‌ترها به چالش کشیدند.

در تمامی نقاط شهرهای استان به‌ویژه در شهر رشت در هرلحظه صدها بالن آرزوها به آسمان فرستاده شد و غافل از اینکه این بالن‌ها در سقف بسیاری از خانه‌ها و کاشانه‌ها فرود آمد و منجر به آتش‌سوزی‌های جزئی و عمقی شد.

سطح معابر عمومی به‌ویژه کوچه‌های شهرهای گیلان امشب مملو از پسماند و بقایای آتش‌بازی‌های برخی هنجارشکنان بود که هیچ تعهد اجتماعی در خصوص پاک نگه‌داشتن شهر و محله خود نداشتند و با بی‌مهری تمام زحمت را بر پاکبانان شهر مضافاً تحمیل کردند.

در کنار تمامی فضای بحرانی ایجادشده از سوی برخی از شهروندان، بیمارستان‌های استان نیز در کنار مداوای بیماران ازجمله بیماران کرونایی پیگیر درمان مصدومان حادثه چهارشنبه‌سوری شدند.

همین امروز بود که رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت رشت از افزایش سوانح و سوختگی به تعداد ۱۱ فقره پیش از وقوع آتش‌سوزی‌ها خبر داده بود.

به گفته دکتر مبین، رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت رشت، پرسنل درمان این بیمارستان تا ساعت ۱۰ امشب شاهد حضور هشت حادثه‌دیده شب چهارشنبه آخر سال بودند که به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

به گفته وی همه بیماران و حادثه‌دیده امشب که به مرکز فوق تخصصی ولایت مراجعه کردند از آقایان‌اند.

آن‌طور که رئیس مرکز سوانح و سوختگی ولایت رشت گفته نواحی سوختگی مراجعه‌کنندگان اغلب دست‌ها، صورت و تن بوده است.

دکتر پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان در تشریح آخرین وضعیت مصدومان مربوط به چهارشنبه آخر سال از صبح امروز تا ۱۰ شب، اظهار کرد: ۲۳ نفر، براثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال در گیلان دچار مصدومیت شده‌اند.

به گفته رئیس اورژانس گیلان، از این تعداد ۹ تن دچار سوختگى، هشت تن دچار آسیب چشمى و ۶ تن نیز دچار خراشیدگی و بریدگی، آسیب‌های دیگر شدند.

دکتر اسدی همچنین اعلام کرده که هر ۲۳ مصدوم سوانح چهارشنبه‌سوری امشب که ۱۶ نفر مرد و هفت تن زن هستند، در

بیمارستان‌های گیلان بستری‌اند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان شهرستان رشت ۱۱ نفر، آستارا دو مصدوم، صومعه‌سرا چهار مصدوم، تالش دو مصدوم رستم‌آباد یک مصدوم، منجیل یک مصدوم، لاهیجان یک مصدوم و ماسال نیز یک مصدوم داشته‌اند.

گفتنی است در شهر رشت پنج نفر از حادثه دیدگان شب چهارشنبه آخر سال در بیمارستان امیرالمونین و ۶ نفر در ولایت بستری هستند.

رنج سنی سانحه دیدگان در آتش‌بازی‌های چهارشنبه آخر سال نیز بین چهارتا ۵۳ سال گزارش‌شده است.

هم‌اکنون نیروهای اورژانس ١١۵ در کل استان گیلان به‌صورت کاملاً آماده‌باش هستند.

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز از مأموریت جمعیت هلال‌احمر استان در شب چهارشنبه آخر سال و آماده‌باش تمامی نیروهای داوطلب و امدادگر در این جمعیت خبر داد.

 به گفته وی، جمعیت هلال‌احمر در برخورد پراید با عابر پیاده در سر پل ولایت بندر انزلی که یک مصدوم خانم داشت را انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان همچنین از نجات و امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به یک شهروند شفتی که دچار شکستگی باز سر شده بود، خبر داده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار