کد خبر : 1443
تاریخ انتشار : جمعه 1 آبان 1394- 06: 12

شرمنده رهبر شدیم/ نگاه به بیرون برای رفع مشکلات در بین مسئولین در حال گسترش است

شرمنده رهبر شدیم/ نگاه به بیرون برای رفع مشکلات در بین مسئولین در حال گسترش است

باید مقابل تیرهای دشمنان بایستیم تا این تیرها به امام خامنه ای(مدظله العالی) برخورد نکند همانگونه که یاران امام حسین(ع) در کربلا و در ظهر عاشورا در مقابل تیرهای دشمنان ایستادند تا امام نماز بخوانند.

به گزارش در گیلان، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون برجام در جمع عزاداران حسینی شهرستان قرچک گفت: آنهایی که سودای گسترش جهانی داشتند امروز در ده ها کیلومتر و در غزه زمین گیر شده اند.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۸۹ تا امروز یک جنگ جهانی در منطقه کوچک ما در حال اجرا است که یک طرف تفکر غربی و کشورهای حامی آن در منطقه ما هستند می باشد و در سوی دیگر تفکر و کشورهای حامی تفکر مقاومت است.

رئیس کمیسیون ویژه برجام تصریح کرد: زمانی که درگیری بر سر ماندن و یا رفتن بشار اسد بود همه گفتند که بشار اسد باید برود ولی مقام معظم رهبری فرمودند که بشار اسد باید بماند که می بینیم با حمایت مردم بشار اسد باقی مانده است.

زاکانی بیان کرد: ایران بعد از ۵ سال درگیری های مختلف به سمت هیچ قطبی نرفت ولی از ظرفیت های کشورهای دیگر به نفع انقلاب اسلامی و مقاومت استفاده کرد و مشخص کرد که دیگر کشورها چگونه باید در صحنه مقاومت حضور پیدا کنند و این خود یک قدرت بسیار بزرگ است.

وی ضمن بیان اینکه آن چیزی که باعث قدرت و قوت ما بعد از انقلاب اسلامی شده است ایستادگی و مقاومت بود، گفت: آمریکایی ها قبل از انقلاب اسلامی به ایرانی ها نگاه برده داری داشتند که این برای ما جای تاسف بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اولین ویژگی اختصاصی ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیروی از خدا و اهل بیت است که باعث پیروزی ما و ایستادگی مقاومت این ملت و نظام شده است.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام ادامه داد: دومین ویژگی ما اسلام است که پیغام انقلاب اسلامی نیز همین می باشد که با اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی متفاوت است.

وی ادامه داد: منظور ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اسلام همان اسلام ناب محمدی(ص) و نگاه اجتهادی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ایستادگی و ظلم ستیزی در آن نمایان است.

زاکانی تصریح کرد: ویژگی سوم ما اداره نظام اسلامی در بعد کلان و اجزای مبتنی بر اراده امام زمان(عج) است می باشد، امروز باید بگوییم اگر امام خمینی(ره) و بعد از آن تدابیر رهبری عزیز نبود مشخص نبود امروز کجا می بودیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چهارمین ویژگی مردم و ملت عزیز ایران این است که اسلامی هستند، امام خمینی(ره) نیز در این زمینه فرمودند که در زمان کوتاهی بعد از اسلام همچنین مردمی پیدا نشده است، از سوی دیگر مقام معظم رهبری نیز به آن اذعان کردند.

وی ضمن بیان اینکه این مردم مشکلات مختلف دارند ولی واقف هستند که چه پرچمی در ایران اسلامی برافراشته شده است و قدر آن را می دانند، افزود: ویژگی پنجم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجربه صدر اسلام و ۳۷ سال انقلاب اسلامی است و به همین دلیل نیاز به تجربه کردن مجدد بسیاری از مسائل نداریم.

رئیس کمیسیون ویژه برجام خاطر نشان کرد: خدا نعماتی که کشورهای دیگر دارند را به ما نیز داده است ولی ویژگی هایی که جمهوری اسلامی ایران دارد را به کشورهای دیگر جهان نداده است.

زاکانی ضمن بیان اینکه برجام سندی است که بین ایران و آمریکا قرار است بسته شود و دیگران نمادین هستند گفت: زمانی که سند برجام را می بینیم بسیار تو در تو است، زمانی هم که تمام آن را می خوانیم متوجه می شویم که بسیار خطرناک است و باید مراقب آن بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سند برجام در نهایت اطمینان به آمریکا و آژانس بسته شده است، از سوی دیگر نیز رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که سندی آماده کرده ایم که هر وقت خواستیم می توانیم علیه ایران اقدام کنیم.

وی ضمن بیان اینکه وظایف ما بسیار شفاف است ولی تکالیف طرف مقابل اصلاً شفاف نیست خاطر نشان کرد: دیگر ویژگی این سند آن است که برای انجام تکالیف ما ناظر وجود دارد ولی برای طرف مقابل هیچ ناظری در نظر گرفته نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه برجام برجام را سندی دانست که پیچیدگی بسیار زیادی دارد و تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی موافق آن نبود که سند برجام به مجلس آید ولی رهبر دستور داده بودند که این سند باید وارد مجلس شود.

زاکانی اظهار کرد: رسیدگی مجلس به برجام حداقل سه وجه داشت و اولین آن این است که تاییدیه شورای امنیت ملی را بررسی کند.

وی ادامه داد: دشمنان می خواستند که با این سند ایران را در جای خود نگه دارند و در ایران نفوذ کرده و بعد از آن نیز از داخل ایران آن را نابود کنند که فرمایشات صریح رهبری را نیز در این خصوص داریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ویژگی دوم اینکه این سند به مجلس آمد این بود که مردم متوجه شدند در این سند چه آمده است و از آن آگاه شدند و متوجه شدند که واقعیت چیزی بود که به درستی به آن اشاره نشده بود.

زاکانی خاطر نشان کرد: سومین ویژگی بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی آن بود که می توانستیم باری از روی دوش انقلاب برداریم و از سوی دیگر می توانستیم گام بلندتری را برداریم ولی این حرکت انجام نشد و به همین دلیل نیز شرمنده رهبر شدیم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام ضمن بیان اینکه می توانستیم برجام را قانون کنیم و از مفاد ۹گانه فصل الخطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی کم کنیم گفت: نامه رهبر فصل الخطاب است که همه افراد با همه گرایش ها باید به آن استناد کرده و آن را اجرایی کنند.

وی اظهار کرد: در بین مسئولین کشور دو نگاه در خصوص رفع مشکلات داریم که یکی آنها این است که باید گره مشکلات را از بیرون کشور باز کنیم که یکی از وزرا نیز اخیراً اعلام کرده است باید مدیر از خارج کشور بیاوریم.

زاکانی ضمن بیان اینکه این صحبت وزیر دولت یازدهم توهین به عناصر دانشگاهی و مدیران بسیار قادر کشور بود خاطر نشان کرد: برای تایید برجام از دانشگاه ها استفاده کردیم که برای همین نیز از ما ایراد می گرفتند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز که کار مشخص شد دولت و مجلس باید چشمانشان را باز کنند، از سوی دیگر نگاهی که می گوید باید از خارج مشکلات را برطرف کنیم نباید گسترش پیدا کند که متاسفانه در مسئولین در حال گسرتش است.

وی ادامه داد: نگاه دیگر این است که باید مشکلات در داخل کشور باید برطرف شود، اگر مشکلی هم پیش می آید از طرف ما مسئولین است که باید دیدگاه و رفتار خودمان را اصلاح کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه برجام تصریح کرد: نگاه درست آن است که رهبر مجدداً در نامه خود فرمودند که باید از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم و این به آن معنی نیست که درهای کشور را ببندیم.

زاکانی ضمن بیان اینکه مردم و مسئولین باید مراقب نفوذ سیاسی و فرهنگی باشند گفت: باید مقابل تیرهای دشمنان بایستیم تا این تیرها به امام خامنه ای(مدظله العالی) برخورد نکند همانگونه که یاران امام حسین(ع) در کربلا و در ظهر عاشورا در مقابل تیرهای دشمنان ایستادند تا امام نماز بخوانند./ورامین ما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار