کد خبر : 19792
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396- 13: 10

شرکت‌های بیمه مانند بنگاه‌های اقتصادی دنبال سود هستند

شرکت‌های بیمه مانند بنگاه‌های اقتصادی دنبال سود هستند

مدیرکل بیمه ایران استان گیلان بابیان اینکه شرکت‌های بیمه هم مثل هر بنگاه اقتصادی دنبال سود هستند اظهار کرد: شرکت‌های بیمه باید به صاحب‌های سهام خودشان سود ارائه دهند و طبیعی است که مجموع برنامه‌ریزی‌های شرکت‌های بیمه در این چهارچوب حرکت می‌کند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الله فلکیان در نشست خبری بابیان اینکه شرکت‌های بیمه هم مثل هر بنگاه اقتصادی دنبال سود هستند اظهار کرد: شرکت‌های بیمه باید به صاحب‌های سهام خودشان سود ارائه دهند و طبیعی است که مجموع برنامه‌ریزی‌های شرکت‌های بیمه در این چهارچوب حرکت می‌کند.

وی افزود: سوای تعهدی که ازنظر اجتماعی شرکت‌های بیمه بازرگانی و شرکت‌های بیمه پایه‌دارند به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی در این چهارچوب هم حرکت می‌کنند.

 مدیرکل بیمه ایران استان گیلان گفت: مجموعه اقداماتی که شرکت‌های بیمه در غالب آن حرکت می‌کنند به‌واسطه این است که بتوانند هم خدماتی به مردم ارائه دهند و هم اینکه در ادامه کار برای صاحبان سرمایه یا سرمایه‌گذارانی که نسبت به تأسیس شرکت‌های بیمه اقدام کردند سودی را ارائه بدهند.

فلکیان بابیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی بیمه کمترین بازدهی را برای صاحبان سهام دارد بیان کرد: کارکرد بیمه در تمام دنیا به این صورت است که عملیات بیمه گری شرکت‌های بیمه معمولاً یا بازیان روبرو است یا آنکه سود آن‌چنانی ندارد.

وی تصریح کرد: عموماً شرکت‌های بیمه برای آنکه بتوانند به صاحبان سرمایه خودشان سودی ارائه بدهند می‌آیند از بخش سرمایه گزاری خودشان به‌واسطه حق بیمه‌هایی که شرکت‌های بیمه تولید می‌کنند سرمایه گزاری می‌کنند و بر اساس تکالیفی که قانون برایشان در نظر گرفته برای صاحبان سهام خودشان سودی را در نظر می‌گیرند.

مدیرکل بیمه ایران استان گیلان بابیان اینکه بیمه‌ها یک سری وظایف اجتماعی و تعهدهای اجتماعی دارند گفت: ایجاد آرامش روانی برای جامعه و کارکردهای شرکت‌های بیمه اساساً با همین رویکرد است که بتوانند برای صاحبان مشاغل مختلف و حرفه‌های مختلف ایجاد امنیت و آرامش کنند.

فلکیان افزود: بیمه‌ها باید بتوانند در قبال سرمایه گزاری که مردم انجام می‌دهند با یک اطمینان خاطر جلو بروند و شرکت‌های بیمه با توجه به نیازی که در جامعه احساس می‌کنند حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: درواقع هدف شرکت‌های بیمه عموم مردم و سرمایه‌گذارانی اند که صاحبان مشاغل هستند.

مدیرکل بیمه ایران استان گیلان گفت: شرکت‌های بیمه برای نیازهای مختلف اقشار مردم آمده و در همین راستا بیمه‌نامه‌های مختلفی در بخش‌های گوناگون طراحی‌شده است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار