کد خبر : 88454
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱

شرکت بیش از ۱۸ هزار گیلانی در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد

شرکت بیش از ۱۸ هزار گیلانی در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد

مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون های سراسری گفت: بیش از ۱۸ هزار داوطلب کنکور دکتری و کارشناسی ارشد در گیلان امروز و فردا با هم رقابت می کنند.

به گزارش گیلانستان، ارسلان دمیرچی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری اولین روز از کنکور سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار داوطلب کنکور امروز و فردا با هم رقابت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه این داوطلبان در ۴۰۱ کد رشته برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در یازدهم باهم رقابت می‌کنند، افزود: این آزمون‌ها از عصر امروز تا عصر فردا در ۳ نوبت در گیلان برگزار می‌شود.

 

دمیرچی اضافه کرد: هزمان با سراسر کشور آزمون ورود به مقطع دکترا صبح امروز با شرکت ۴ هزار و ۹۳۰ شهروند گیلانی در ۲۴۷ کد رشته در شهرهای رشت، لاهیجان و تالش در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد شرکت کننده برای ورود به مقطع دکترا، ۲ هزار و ۳۵۰ نفر از داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۴۷ درصد داوطلبان امسال را بانوان و ۵۳ درصد باقیمانده را آقایان تشکیل می‌دهند.

 

مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌های سراسری از رقابت ۱۳ هزار و ۳۶۵ زن و مرد گیلانی در آزمون ورود به ۱۵۴ کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: عصر امروز ۹۶۵ داوطلب گیلانی در ۶۲ کد رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

وی تصریح کرد: ۶ هزار و ۸۱۴ نفر در ۳۵ کد رشته صبح فردا و ۵ هزار و ۵۸۶ داوطلب در ۳۷ کد رشته از عصر فردا برای ورود به رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی در گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار