کد خبر : 62958
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399- 54: 17

معاون آموزش و پرورش گیلان:

شرکت بیش از ۳۶ هزار دانش آموز گیلانی در راهیان نور مجازی

شرکت بیش از ۳۶ هزار دانش آموز گیلانی در راهیان نور مجازی

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به شرکت بیش از ۳۶ هزار دانش آموز گیلانی در راهیان نور مجازی استان، گفت: این برنامه در کشور نمونه شده است.

به گزارش گیلانستان، جمیل عباسی غریب صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه راهیان نور یکی از برنامه‌های اساسی و مهم جهت تحقق سند بنیادین است، گفت: انتقال مفاهیم ارزشمندی همچون ایثار، شهادت و دفاع از میهن به نسل جدید از مهم‌ترین اهداف راهیان نور است.

وی با اشاره به همکاری خیران و اولیای دانش آموزان جهت تأمین اعتبار و هزینه‌های برگزاری برنامه راهیان نور، عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، ناچار شدیم که این برنامه را به صورت مجازی برگزار کنیم که البته این موضوع به نوعی تبدیل تهدید به فرصت است.

عباسی غریب با بیان اینکه ۳۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز گیلانی دوره متوسطه دوم در برنامه راهیان نور امسال شرکت داشتند، افزود: تلاش ما این بود که برنامه راهیان نور امسال به شکل هنرمندانه و مخاطب پسند اجرا شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: برنامه راهیان نور امسال از مزار شهدای گیلان و رشت، آرامگاه میرزا کوچک و گلزار شهدای بندرانزلی برگزار شد و توانستیم برنامه قابل قبولی در سطح کشوری ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه پس از دوران کرونا همچنان از بستر فضای مجازی برای برگزاری چنین برنامه‌هایی بهره خواهیم برد، اظهار کرد: البته بنای ما این است که راهیان نور به صورت حضوری باشد تا افراد از فضای معنوی جبهه‌ها استفاده کنند اما امکان بهره گیری برای افرادی که نتوانستند در برنامه حضوری باشند به صورت مجازی برقرار است.

عباسی با بیان اینکه فضای سامانه شاد برای دانش آموزان با وجود استند آپ کمدی شادتر شد، گفت: روایت‌ها و طنز جبهه و جنگ به زیبایی برنامه راهیان نور امسال اضافه کرد و سرودهای زیبای خواننده جوان گیلانی و گروه‌های سرود موجب تأثیرگذاری آن شد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر کیفی سازی برنامه‌ها و استفاده از ابزار هنر و ادبیات برای انتقال مفاهیم، ادامه داد: برنامه راهیان نور مجازی گیلان از سوی بسیج دانش‌آموزی کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

نقش مهم راهیان نور در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان نیز در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری راهیان نور در فضای مجازی به علت شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: برنامه راهیان نور امسال در فضای مجازی و با بهره‌گیری از روایتگری‌ها برگزار شد.

سرهنگ علی رفاهتی با بیان اینکه در برنامه راهیان نور امسال مفاهیمی همچون شهادت و ایثار را با ابزار هنر و در قالب طنز به دانش آموزان انتقال داده شد، افزود: بسیج هنرمندان و آموزش و پرورش برای اجرای این برنامه‌ها با ما همکاری داشتند.

وی ادامه داد: راهیان نور از جمله برنامه‌های فرهنگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که توانستیم با مدد شهدا و کمک مسئولان در شرایط کرونایی آن را برگزار کنیم و برنامه راهیان نور مجازی گیلان در سطح کشور نمونه شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار