کد خبر : 69986
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

مدیر کل اوقاف گیلان:

شرکت ۱۵۰ قاری در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم گیلان

شرکت ۱۵۰ قاری در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، گفت: ۱۵۰ قاری در این دوره شرکت می کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، اظهار کرد: این مسابقات ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه در آستان خواهر امام رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۱۵۰ قاری و حافظ خواهر و برادر رقابت می‌کنند، گفت: مسابقات بخش خواهران روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه با حضور ۶۴ قاری انجام می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه رقابت برادران نیز با حضور ۸۶ قاری و حافظ مرد نیز در روز پنجشنبه ۱۸ شهریور برگزار می‌شود، افزود: این دوره از مسابقه‌ها در ۹ رشته حفظ ۵ جز، ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و کل، قرائت، ترتیل و دعا خوانی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: رقابت‌های رشته دعاخوانی شرکت کنندگان، ضبط شده و برای داوری به تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به داوری ۱۵ داور زن و مرد در این دوره از رقابت‌ها، افزود: برای دومین بار در مسابقه‌های استانی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان، داوران مسابقات از گیلان هستند که توسط سازمان اوقاف انتخاب و معرفی شدند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه پس از پایان این رقابت‌ها ۱۲ نفر از برگزیدگان مرحله استانی مسابقه‌های قرآن کریم به مرحله کشوری راه می‌یابند، اضافه کرد: مسابقات قرآنی کشوری در مهر ماه، به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار