کد خبر : 30790
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آبان 1397- 04: 17

شناسایی ۱۷۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در گیلان

شناسایی ۱۷۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در گیلان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۷۰۰ کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه شناسایی‌شده‌اند گفت: ۴۲۴ نفر از آن‌ها ساکن مناطق محروم هستند.

به گزارش عباس فلاحتی، بابیان اینکه طرح هم‌سفره برای تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان زیر پنج سال اجرا می‌شود گفت: کمک به کودکان دارای سوءتغذیه با هدف تغذیه مناسب، کمک به بهبود آن‌ها، افزایش شاخص سلامت و ارتقاء سطح هوشی به کودکان سالم و توانمند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ابتدا کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت شناسایی و برای دریافت سبد حمایتی به کمیته امداد معرفی می‌شوند افزود: قد و وزن کودکان در پایان هر شش ماه با هدف ارزشیابی طرح رفع سوءتغذیه کودکان و تعیین اثربخشی آن، بررسی می‌شود تا در صورت بهبود از چرخه حمایتی این طرح خارج شوند.

فلاحتی ارزش هر سبد غذایی برای کودک مبتلا به سوء تغذیه را ۹۲ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: سبد غذایی تعیین‌شده بر اساس الگوی روزانه انرژی کودکان دو هزار کالری شامل پروتئین، حبوبات، لبنیات و ریزمغذی‌ها را تأمین می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۷۰۰ کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه شناسایی‌شده‌اند که ۴۲۴ نفر از آن‌ها ساکن مناطق محروم هستند گفت: در هفت‌ماهه سال جاری یک میلیارد و ۹۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی آن‌ها پرداخت ‌شده است.

وی همچنین به حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این طرح باهدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم آغاز شده است.

فلاحتی از پرداخت ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی ۱۹ نفر از مادران باردار و شیرده تحت حمایت این نهاد در گیلان در هفت‌ماهه سال جاری خبر داد و گفت: هر سبد غذایی به ارزش صد هزار تومان است.

وی بابیان اینکه رفع سوءتغذیه بیماران خاص و صعب‌العلاج هم در دستور کار این نهاد قرار دارد افزود: با تشخیص پزشک معالج این بیماران از سبد غذایی هریک به ارزش ۵۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند که در هفت‌ماهه سال جاری دو هزار و ۷۰۰ نفر از این بیماران ده میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان سبد غذایی دریافت کرده‌اند.

گفتنی است؛ خیران می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی hamsofreh.ir و یا با شماره‌گیری کد* ۸۸۷۷*۵*۱# نسبت به پرداخت هزینه یک یا چند سبد غذایی کودکان نیازمند اقدام کنند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار