کد خبر : 1901
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 آبان 1394- 00: 19

شهادت؛ طرح ماندگار فرهنگی است / پشتیبانی از ولایت اصلی‌ترین خواسته شهدا

شهادت؛ طرح ماندگار فرهنگی است / پشتیبانی از ولایت اصلی‌ترین خواسته شهدا

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: شهادت یکی از طرح‌های ماندگار فرهنگی است.

به گزارش درگیلان، علیرضا امیرتیموری پیش از ظهر امروز در مراسم تدفین دو شهید گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: شهادت یکی از طرح‌های ماندگار فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح‌ها خواستار تدفین شهدای گمنام در واحد رشت بودیم، افزود: تدفین شهدای گمنام در واحد رشت با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محقق شده‌است.

این مسئول تدفین شهدا در محوطه دانشگاه آزاد را هدیه‌ مقدسی دانست که در ایام سوگواری امام حسین (ع) به این دانشگاه رسیده‌است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: امروز افتخار میزبانی این دو شهید گمنام را داریم و امیدواریم شاهد تحول فرهنگی بزرگی در دانشگاه باشیم.

امیرتیموری حضور پاک شهدا را بهترین تذکر برای دانشگاهیان، کسبه و مسئولان دانست و افزود: ما در محضر خدا هستیم و عزت و آسایش خود را مدیون برکت خون شهدا هستیم.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از بسیج دانشجویی، بنیاد حفظ آثار، فرمانده سپاه قدس گیلان، اساتید، و … قدردانی کرد.

پشتیبانی از ولایت اصلی‌ترین خواسته شهدا بود / گمنامی شهدا عالی‌ترین درجه شهادت است

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: شهدای گمنام خودشان خواستند که گمنام بمانند و این عالی‌ترین درجه شهادت است.

حجت‌الاسلام علی کریمیان، اصلی‌ترین خواسته شهدا را پشتیبانی ملت از ولایت دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه شهدا از نظر سنی ۱۹ ساله و ۲۳ ساله با دانشجویان ما هم‌سن هستند، امیدواریم بیشترین تاثیر را روی آنها داشته‌باشد.

این مسئول گفت: در این برهه از زمان با وجود هجمه‌های شدید فرهنگی دشمن علیه جوانان انجام کار فرهنگی بسیار دشوار است و شهدا هستند که می‌توانند بهترین تاثیر را روی فرهنگ و جوانان کشور داشته‌باشند.

وی به حضور گسترده جمعیت در مراسم تدفین دو شهید گمنام مذکور اشاره کرد و متذکر شد: با انجام هیچ برنامه فرهنگی قادر نبودیم این همه جمعیت را به دانشگاه بکشانیم و این نشان‌دهنده تاثیر به‌سزای شهدا در جامعه است.

به گزارش فارس، مراسم تدفین پیکر دو شهید گمنام توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد در کنار مسئولان انجام شد و آنها ضمن تجدید میثاق با شهدا و گلباران پیکرشان، ادامه‌ راه شهدا را مورد تأکید قرار دادند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار