کد خبر : 52225
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1399- 03: 11

جلسه علنی شورای شهر رشت؛

شهردار رشت تذکر گرفت/ جیره‌خواری افراد خاص در شهرداری رشت

شهردار رشت تذکر گرفت/ جیره‌خواری افراد خاص در شهرداری رشت

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت، ناصر حاج محمدی شهردار رشت به‌واسطه عدم پیگیری محاسبه درست اضافه‌کاری کارگران حجمی شهرداری رشت و غیره تذکر گرفت.

به گزارش گیلانستان،رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یک‌صد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت در ساختمان جلسات شورا با اشاره به‌روز صنایع‌دستی اظهار کرد: انتظار داریم با دستور استاندار گیلان، خرید صنایع بومی، در زمان اهدای هدایا توسط ادارات در دستور کار قرار بگیرد و با این اقدامات از صنایع بومی حمایت شود.

دعوت‌نامه برای کرونا

اسماعیل حاجی پور با ابراز نگرانی از شیوع مجدد کرونا در گیلان افزود: از همگان تقاضا دارم با مراعات مباحث بهداشتی، ضمن حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان از تحمیل فشار مضاعف به کادر درمانی جلوگیری شود و یقیناً با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کرونا دعوت‌نامه فرستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه به شهردار رشت بابت بی‌توجهی به مبحث حق بیمه، اضافه‌کاری و غیره هشدار می‌دهم، تصریح کرد: متأسفانه برای کارگران حجمی شهرداری رشت درنهایت پنجاه ساعت اضافه‌کاری محاسبه می‌شود و حقوق نیروهای حجمی شهرداری رشت به‌طور درست محاسبه نمی‌شود و  حتی فیش‌های حقوقی آنان را در اختیارشان قرار نمی‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با پیشنهاد اینکه از حضور نخبگان در جلسات شورا استفاده کنیم، بیان کرد: هر هفته در صحن شورا میزبان تعدادی از خبرنگاران هستیم و پیشنهاد می‌کنم در صورت موافقت اعضای شورای شهر رشت از جلسات آینده تعدادی از نخبگان رشت را نیز دعوت کنیم.

تخلف شهردار رشت

حاجی پور با تأکید بر اینکه اجرای پروژه فیبر نوری در رشت در راستای جلوگیری از فساد است، افزود: وقتی مصوبه‌ای به شهرداری رشت از سوی شورا ارسال می‌شود شهردار مکلف است که آن مصوبه را اجرایی کند و در صورت بی‌توجهی تخلف کرده است.

وی با اشاره به اینکه چهار ماه پیش به شهردار رشت بابت جابجایی روسای فنی و کارشناسان مناطق شهرداری رشت صحبت کردم، گفت: اعضای شورا نمی‌توانند در جابجایی‌ها ورود کنند و شهردار رشت به‌عنوان بازوی اجرایی شورا باید دراین‌باره به‌طورجدی ورود کند و برخی از روسای فنی، معاونین و کارشناسان مناطق شهرداری رشت با یکدیگر بسیار صمیمی‌شده و ممکن است مشکلاتی رقم بخورد.

رفتارهای حاج محمدی تداعی‌کننده رفتارهای شهردار پیشین رشت است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه رفتارهای ناصر حاج محمدی برایم تداعی‌کننده رفتارهای سید محمدعلی ثابت‌قدم شهردار پیشین رشت است، تصریح کرد: در آن زمان نیز بارها به ثابت‌قدم بابت برخی از رفتارها تذکر دادم اما متأسفانه وی توجهی نکرد و درنهایت با همراهی چند عضو شورا استیضاح وی رقم خورد.

بی‌عدالتی علیه تیم‌های فوتبال گیلان

اسماعیل حاجی پور با انتقاد از وضعیت دو تیم فوتبال داماش و سپیدرود بیان کرد: بنده درزمانی که مسؤولیت داماش را داشتم  به‌واسطه اتفاقات تلخی که در جریان بازی رقم خورد  ۶ ماه محروم شدم و این در حالی است که به‌غیراز بنده مابقی افراد همه بخشیده شدند و از علت این‌همه بی‌عدالتی علیه تیم‌های فوتبال گیلانی اطلاع ندارم و گویا برخی قصد دارند نام تیم‌های فوتبال رشت و گیلان را حذف کنند.

لایحه حمایت مالی از تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش 

وی به ارسال لایحه‌ای مبنی بر مساعدت با تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش اشاره کرد و گفت: با دستور استاندار گیلان، سازمان برنامه‌وبودجه استان اعتبارات استانی شهرداری رشت را به مبلغ پانزده میلیارد و  دویست میلیون ریال بابت حمایت شهرداری از تیم‌های فوتبال داماش و سپیدرود افزایش داده است و امیدوارم دراین‌باره اعضای شورا مساعدت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه فقط شورا و شهرداری رشت از تیم‌های فوتبال داماش و سپیدرود حمایت می‌کنند، افزود: در سال گذشته ۸۴۵ میلیون تومان مساعدت مالی توسط شورا و شهرداری رشت به سپیدرود و داماش اختصاص پیدا کرد و متأسفانه تاکنون این اعتبار به‌طور کامل پرداخت‌نشده است.

رشت دومین سرانه مهندسی کشور را دارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر رشت به لحاظ افراد فارغ‌التحصیل رشته مهندسی دارای دومین سرانه مهندسین کشور است، اظهار کرد: این موضوع یک فرصت برای شهر رشت محسوب می‌شود و به‌طور حتم مسؤولیت‌های این قشر را افزایش می‌دهد.

رضا رسولی با بیان اینکه یکی از معاونین دریکی از شهرداری‌های مناطق در تلاش بود تا برخی از پرونده‌های مهندسی شهرداری رشت را به دفاتر خاص ارجاع بدهد، افزود: متأسفانه  رانت‌های مربوط به دسترسی اطلاعات در شهرداری و پیچیده بودن ضوابط صدور پرونده  ساخت‌وساز موجب بروز مشکلاتی شده است.

جریان‌های نگران‌کننده صحنه‌گردان پرونده‌ها در شهرداری رشت

وی با تأکید بر اینکه جریانی بسیار نگران‌کننده صحنه‌گردان برخی از پرونده‌ها است، گفت: برخی از افراد  پشت باجه‌های شهرداری منطقه یک رشت در تلاش هستند تا پرونده‌های کارشناسی را به یک دفتر خاص ارسال کنند و متأسفانه وقاحت به‌جایی رسیده که برخی مدعی می‌شوند امورات را از کمیسیون ماده صد شهرداری و غیره را  به‌صورت کنتراتی قبول و به سرانجام می‌رسانند و این اقدامات عین فساد است.

تهدید کارشناسان شهرداری رشت به اخراج

 رسولی با اشاره به اینکه برخی از افراد شبانه به درب منازل برخی از کارشناسان شهرداری رشت مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: وقاحت و جسارت به‌جایی رسیده است که کارشناسان شهرداری رشت توسط همین افراد تهدید می‌شوند که در صورت عدم همکاری با آنان شرایط برکناری‌شان رقم می‌خورد.

نابودی جریان فساد در شهرداری رشت

وی با بیان اینکه در دوران فعالیت شورای چهارم رشت شرایط این‌گونه وخیم نبود، افزود: پس از فراهم شدن طرح تفصیلی و پیچیدگی‌هایی که متعاقب آن رقم خورد مشکلات بیشتری با این موضوعیت رقم خورده و در دوران فعالیت شورای چهارم شهرداری رشت وضعیت به این‌گونه نبود و معتقدم باید در یک تصمیمی جدی جریان فساد در شهرداری رشت را برای همیشه  نابود کنیم.

انتفاع جریانات درون ساختاری شهرداری رشت از سردرگمی شهروندان 

رسولی با تأکید بر اینکه باید به جیره‌خواری افراد و جریان‌های خاص در شهرداری رشت پایان داده شود، بیان کرد: با ایجاد پیشخوان‌های مهندسی در نواحی شهرداری رشت می‌توانیم خدمات سالم به شهروندان ارائه کنیم و متأسفانه جریانی درون ساختار شهرداری وجود دارد که از این اتفاقات ناخوشایند همچون پیچیده بودن فرایندها، سردرگمی شهروندان و غیره انتفاع دارد.

از شهردار رشت اقدامی در مقابله با فساد مشاهده نشده است

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متأسفانه اتفاقات تلخی در شهر رشت رقم می‌خورد، اظهار کرد: امیدوارم شهردار رشت در جریان مقابله با فساد در شهرداری رشت گام بردارد و بنده تاکنون چیزی از این بابت مشاهده نکرده‌ام.

فرهام زاهد با بیان اینکه ۱۶ خرداد برای مردم گیلان روز بسیار بزرگی است، افزود: متأسفانه ارزش‌های بومی، منطقه‌ای که هویت تاریخی خود را از آن‌ها وام می‌گیریم مظلوم واقع‌شده‌اند و اگر چنین افتخاراتی در برخی دیگر از شهرهای کشور رقم می‌خورد بسیار به آن می‌پرداختند.

بی‌توجهی شورا به ۱۶ خرداد مصادف با روز جمهوری گیلان 

وی با تأکید بر اینکه معتقدم  پیش از اینکه از شانزدهم خرداد که مصادف با جمهوری گیلان است فاصله زیادی گرفته نشده اقدامی متناسب انجام شود، گفت: امیدوارم شورای شهر رشت به این موارد توجه بیشتری داشته باشد و در سال‌های آینده در چنین مناسبت‌هایی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شود.

پیگیری پرونده‌های مربوط به شهرداری رشت در دفاتر مهندسی خاص 

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متأسفانه چند دفتر مهندسی خاص تمامی پرونده‌های مربوط به شهرداری رشت را پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: ۸۰ درصد پرونده‌ها به این دفاتر ارجاع می‌شود.

خروج اسناد مهم املاک از شهرداری رشت

بهراد ذاکری با بیان اینکه برخی از اسناد مهم مربوط به املاک از شهرداری رشت خارج می‌شود، افزود: گویا برخی از افراد در شهرداری رشت با همکاری با برخی از وکلا قصد دارند نسبت به برخی از مباحث به‌طور پنهان ورود کنند و درصورتی‌که دستگاه‌های نظارتی نسبت به چنین تحرکاتی ورود نکنند به‌طور حتم باید به‌زودی شاهد تحمیل ضرر و زیان‌های فراوانی به بدنه شهرداری رشت باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مصوبه‌ای مبنی برعدم حضور و فعالیت برخی از همکاران شهرداری رشت در دفاتر مهندسی به تصویب شورا رسید، گفت: این اقدامات موجب بروز فساد در شهرداری رشت می‌شود.

حذف تیم فوتسال بانوان از چرخه مسابقات

ذاکری با اشاره به لایحه حمایت از تیم‌های فوتبال داماش و سپیدرود گفت: بنده نیز مدافع حمایت از این دو تیم هستم اما معتقدم باید به دیگر رشته‌های ورزشی نیز توجه شود و متأسفانه به علت عدم‌حمایت از تیم فوتسال بانوان، این تیم از چرخه مسابقات حذف شد.

مدیران اداره کل ورزش و جوانان گیلان پاسخگوی شورا و شهرداری باشند

وی با تأکید بر اینکه مدیران اداره کل ورزش و جوانان باید پاسخگوی هزینه کردهای انجام‌شده از اعتبارات اختصاص‌یافته توسط شورا و شهرداری رشت باشند، افزود: معتقدم این اداره کل به‌عنوان متولی اصلی حمایت از تیم‌های ورزشی عملکرد خوبی دراین‌باره ندارد و پیشنهاد می‌کنم با توجه به حمایت‌هایی که شورا و شهرداری رشت بارها از این دو  تیم  فوتبال انجام داده است از مدیرکل ورزش و جوانان بابت پاسخگویی درباره اعتبارات اختصاص‌یافته به صحن شورا دعوت شود.

آمار درستی درباره املاک شهرداری رشت وجود ندارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متأسفانه آمار و اطلاعات درستی درباره املاک شهرداری رشت وجود ندارد، اظهار کرد: از دوران فعالیت شورای چهارم رشت موضوع برون‌سپاری در شورا تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده است.

حامد عبداللهی با بیان اینکه شهردار رشت پیرامون مصوبات بدون نتیجه باید پاسخگو باشد، افزود: بابت اجرای هر مصوبه‌ای، برای شهردار رشت فرصت زمانی مشخص تعیین شود.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به تیم‌های فوتبال داماش و سپیدرود

وی با تأکید بر اینکه شورای پنجم رشت حمایت‌های خوبی از تیم‌های فوتبال داماش و سپیدرود انجام داده است، گفت: معتقدم ای‌کاش شرایط به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که برای هرکدام از این تیم‌های ورزشی یک میلیارد تومان به‌صورت مجزا اعتبار اختصاص داده می‌شد.

فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت نابودشده است، اظهار کرد: شورای شهر رشت بارها به‌صورت نقدی و غیر نقدی به داماش و سپیدرود کمک کرده است و معتقدم حمایت از این دو تیم فقط بر عهده شورا و شهرداری رشت نیست و امیدوارم مدیران ازاین‌گونه حمایت‌ها  استفاده ابزاری نکنند.

موافقت اعضای شورای شهر رشت با لایحه کمک مالی به تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش 

اعضای شورای شهر رشت با لایحه کمک مالی به تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش به مبلغ پانزده میلیارد و دویست میلیون ریال از محل اعتبارات استانی شهرداری رشت موافقت کردند.

انتفاع شهرداری رشت در دوچرخه اشتراکی مشخص شود

عضو شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به اجرای طرح دوچرخه اشتراکی در رشت اظهار کرد: با این اقدام مخالفتی ندارم اما معتقدم باید انتفاع شهرداری رشت نیز دراین‌باره مشخص شود.

حجت جذب با بیان اینکه شهرداری رشت ماهیانه از مینی‌بوس داران، تاکسی‌داران و غیره عوارض دریافت می‌کند، افزود: رانندگان تاکسی و مینی‌بوس  نیز امتیازی از شهرداری دریافت نمی‌کنند اما به شهرداری عوارض می‌دهند و درباره  طرح دوچرخه اشتراکی نیز به این مهم باید توجه شود.

با موافقت اعضای شورای شهر رشت لایحه تعیین نرخ دوچرخه اشتراکی به‌منظور بررسی بیشتر به کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر رشت ارسال شد.

مسکوت ماندن لایحه افزایش نرخ کرایه  خودروهای درون‌شهری

اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به لایحه افزایش نرخ کرایه خودروهای حمل‌ونقل و مسافر درون‌شهری اظهار کرد: با توجه به شروع سال جدید برای خودروهای تاکسی افزایش بیست‌درصدی و برای مینی‌بوس‌ها نیز ۸ الی ۱۰ درصد افزایش قیمت پیشنهاد داده‌شده است.

سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه همواره در افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری با بازخوردهایی مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: هرگونه نرخ‌گذاری باید در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا بررسی شود.

با موافقت اعضای شورای شهر  رشت لایحه افزایش نرخ خودروهای درون‌شهری به‌منظور بررسی بیشتر مسکوت ماند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار