کد خبر : 3151
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 بهمن 1394- 20: 0

شهردار رشت در یک قدمی استیضاح/ ۸ عضو شورای شهر از پاسخ های شهردار قانع نشدند

شهردار رشت در یک قدمی استیضاح/ ۸ عضو شورای شهر از پاسخ های شهردار قانع نشدند

صدوبیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر، به ریاست محمدعلی رفیعی نودهی و با یک ساعت تاخیر برگزار شد.

به گزارش “درگیلان“، صدوبیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر، به ریاست محمدعلی رفیعی نودهی و با یک ساعت تاخیر برگزار شد.

۱۷:۰۴؛ فرهاد شوقی به عنوان اولین ناطق پیش از دستور اظهار داشت: “شهرداری رشت جزء سهام داران بانک شهر نیست، اما بانک شهر یکی از املاک شهرداری را اجاره کرده بود.”

وی ادامه داد: “سال گذشته مصوبه ای در شورای شهر رسیدگی و قرار شد ملک یاد شده به مناقصه گذاشته شود، اما هنوز با گذشت یکسال از آن موضوع، این بانک در آن محل مستقر است و متاسفانه کرایه چندماه اخیر را نیز پرداخت نکرده است!”

این عضو شورای شهر ادامه داد: “علاوه بر آن، شهرداری بخشی از فضای سبز محله سبزه میدان را بدون مصوبه شورا، در اختیار این بانک قرار داده!”

فرهاد شوقی تصریح کرد: “شایعاتی شنیده می شود که شهردار از این بانک وام میلیاردی شخصی گرفته اند! از شهردار محترم تقاضا دارم پاسخ شفافی در این خصوص ارائه نمایند.”

۱۷:۱۴؛ طرح سؤال شهردار رشت که چند ماه پیش در شورا مسکوت مانده بود، جهت بررسی مجدد وارد صحن شورا شد.

۱۷:۲۲؛ محمدعلی رفیعی نودهی به عنوان رئیس شورا، اظهار کرد: “اعضاء شورا، رأی قانع شدن یا نشدن از پاسخ های شهردار رشت در برج پنج را باید ارائه دهند.”

۱۷:۲۳؛ طی رأی گیری مخفیانه از ۱۲ رأی، هشت نفر از اعضای شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند. همچنین یک رأی سفید و سه رأی قانع شدن نیز در آرای مأخوذه وجود دارد.

۱۷:۳۰؛ شیرزاد به برگزاری رأی گیری اعتراض کرد و گفت: “شهردار باید در صحن حاضر شوند و از خود دفاع کنند، که محمدعلی رفیعی نودهی در پاسخ گفت: شما نماینده مردم اید، نه نماینده شهردار!”

۱۷:۴۲؛ به گفته رئیس شورا، شهردار رشت در عمارت شورا حضور پیدا کرد! اما به دلیل دعوت نبودن در صحن علنی، تا این لحظه از ورود وی به صحن شورا جلوگیری به عمل آمد.

۱۷:۴۷؛ شیرزاد نسبت به راه ندادن شهردار در صحن علنی واکنش نشان داد که رفیعی گفت: “حضور شهردار در دستور کار جلسه قرار نداشت!”

۱۷:۴۹؛ تعدادی از لوایح و اعلام وصولی ها نظیر نام گذاری معابر و کمک های مالی به افراد و… در شورا به رأی گذاشته شد.

۱۷:۵۱؛ نکته قابل تأمل در این بین اعتراض شیرزاد به رئیس شورا بود که چرا لوایح اعلام وصول شده را به رأی نمی گذارید، که رفیعی در پاسخ گفت: “رأی گیری انجام شد! شما حواستان جای دیگر بود! و همین موضوع باعث خنده برخی اعضاء شد!”

۱۷:۵۲؛ جلسه بعدی شورا، روز یکشنبه ساعت ۱۶بطور فوق العاده برگزار خواهد شد.

۱۷:۵۲؛ ختم جلسه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار