کد خبر : 17104
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

شهرک‌های بزرگ استان گیلان از داشتن “مسجد” محروم هستند

شهرک‌های بزرگ استان گیلان از داشتن “مسجد” محروم هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌ گیلان گفت: برخی از شهرک‌های بزرگ استان گیلان مسجد ندارند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری به‌مناسبت هفته جهانی مسجددر دیدار با ائمه جماعات مساجد استان گیلان اظهار داشت: علما نقش محوری برای هدایت مردم دارند.

وی با اشاره به آتش زدن مسجد الاقصی به دست عوامل صهیونیست و یهودی در سال 1340 بیان داشت: هدف از این جنایات مبارزه با نهاد‌های رسمی دینی بود که می‌توانست عامل تحرک مردم علیه ظلم باشد بود.

یاری با اشاره به اینکه سی‌امین دوره کنفرانس سران کشورهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد بیان داشت: در این کنفرانس روز آتش زدن مسجدالاقصی روز جهانی مسجد نام‌گذاری شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌ گیلان مساجد را بزرگترین و تاثیرگذارترین نهاد رسمی دینی خواند و اعلام داشت:  تمام ظرفیت فرهنگی و سیاسی کشورهای اسلامی مدیون مساجد است.

وی با بیان اینکه مساجد مرکز تربیت مسلمانان است خاطرنشان کرد: مسجد تنها محل عبادت و برگزاری مراسم مذهبی نیست و مساجد یکی از نهادهای پرتحرک در امور سیاسی است و شروع انقلاب اسلامی از مساجد بود.

یاری یکی از وظایف علما را حفظ سنگر محکم و تاثیرگذار مساجد به نحو شایسته بیان کرد و اظهار داشت: امروزه در کشورهای اسلامی عزاداران حسینی توسط عوامل تروریستی به شهادت می‌رسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌ گیلان با اشاره به تربیت انسان‌های بزرگ توسط علما در مساجد خاطرنشان کرد: جمع آوری جوانان برای اعزام به جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس در مساجد صورت می‌گرفت.

وی با بیان ابنکه ایام محرم نزدیک است عنوان داشت: مساجد از نظر سیستم صوتی و صدا باید به گونه‌ای طراحی شوند که مزاحمتی برای همسایگان و ساکنان اطراف آنان پیش نیاورند.

یاری با اشاره به اینکه برخی از شهرک‌های بزرگ استان گیلان مسجد ندارد بیان داشت: امروزه در کشور به ازای هر هزار و 41 نفر یک مسجد وجود دارد و لزوم ساخت مسجد در کشور دیده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌ گیلان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 25 هزار مسجد در کشور وجود داشت تصریح کرد: از زمان پیروزی تا کنون بیش از 50 هزار مسجد در کشور ساخته شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار