کد خبر : 34585
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

روحانی در لاهیجان:

شهریور و مهر سخت ترین ماه های سال به لحاظ آمار اقتصادی بود/ با اذن و تأیید رهبری، رئیس جمهوری فرمانده جنگ اقتصادی است

شهریور و مهر سخت ترین ماه های سال به لحاظ آمار اقتصادی بود/  با اذن و تأیید رهبری، رئیس جمهوری فرمانده جنگ اقتصادی است

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری گفت: با اذن و تأیید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری فرمانده میدان جنگ اقتصادی با دشمنان ایران است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم استان گیلان در ورزشگاه تختی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه ما امروز در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار گرفته ایم، افزود: ملت بزرگ ایران از آغاز امسال یعنی سال 97 تا پایانش، در یک آزمایش بزرگ و عظیم تاریخی، پیروزی های عظیم و بزرگی را به دست آورد.
وی اظهار داشت: دشمنان ما می خواستند امسال را سال شکست ایران و پیروزی خود قرار دهند، اما ملت بزرگ ما در تمام مراحل سخت امسال در برابر فشار دشمنان این سرزمین ایستادگی کردند.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: از اردیبهشت ماه امسال که فریاد تحریم آمریکایی ها شروع شد تا مرداد امسال که اولین مرحله تحریم های خود را علیه ملت ایران اعلام کردند و نیز تا آبان ماه تحریم بعدی را اجرا کردند، در تمام این مراحل مردم ایستادگی، مقاومت و شهامت خود را در برابر دشمنان ایران و اسلام نشان دادند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه به لحاظ آمار اقتصادی سخت ترین ماه های امسال شهریور و مهر ( از لحاظ تورم ماهانه) بود و تا حدی هم در بهمن ماه مشکلاتی داشتیم، تصریح کرد: بهترین ماه هایی که مردم مقاومت خود از لحاظ تورم را نشان دادند، آذر و دی ماه بود.
حجت الاسلام روحانی بیان داشت: اما 22 بهمن روز شهامت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان سرسخت این سرزمین بود؛ مردم در طول امسال علیرغم سختی ها، ایستادگی، مقاومت و صبر خود را در برابر انواع توطئه های دشمنان نشان دادند؛ دشمن به آرزوی خود نرسید، بی تردید هم نخواهد رسید.
وی اظهار داشت: گرچه دشمنان مشکلاتی را پیش پای کشور و مردم به وجود آوردند، ولی اولین مرحله که دشمن می خواست ملت ایران را در برابر توطئه خود قرار دهد، تحرکاتی را انجام می داد تا بار عهد آنها نسبت به تعهدی که در مقابل سازمان ملل و ملت ایران داشتند به گردن ملت ایران بگذارند، تا ما اولین نقض کننده معاهدات باشیم که در این مسیر ناموفق بودند.
وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در این تحریم تلاش کردند دنیا را همراه خود کنند که در این مرحله هم ناموفق بودند، هیچ یک از متعهدان آنها یعنی اروپا در مقابل نقشه کاخ سفید سرفرود نیاوردند و آمریکا ناچار شد خود به تنهایی از یک پیمان بین المللی خارج شود، این پیمان تنها پیمان آمریکا با ایران نبود، بلکه پیمان هفت کشور و نیز سازمان ملل بود که آن را تایید کرد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه آنچه انجام شد ایستادگی در مقابل همه کشورهای دنیا بود، اظهار داشت: دشمن فکر می کرد با تحریم مرحله اول و دوم ، مقاومت و ایستادگی مردم را با شکست مواجه می کند، ولی ما و ملت نه تنها در مقابل آنها ایستادگی کردیم بلکه انواع توطئه های بعدی آنها به دست نمایندگان این ملت خنثی شد.
وی بیان داشت: در مهر ماه در سازمان ملل شکست خوردند، جلسه شورای امنیت به ریاست آمریکا تشکیل دادند و تمام 14 کشور در شورای امنیت در مقابل رئیس جمهوری آمریکا که رئیس آن جلسه بودند، ایستادند و در مقابل تعهد ایران، حمایت و در مقابل عدم تعهد آنها، مخالفت کردند.
رئیس جمهوری اظهار داشت: تلاش کردند در اجلاس ورشو جهان را علیه ایران تحریک کنند، آنجا هم دچار شکست شدند حتی آنها که همپیمایان آمریکا بودند، در مقابل آمریکا و توطئه های آنها ایستادگی کردند، دشمن به موفقیت دست نیافت اما در عین حال مشکلاتی را ایجاد کرد.

** با اذن و تأیید رهبری، رئیس جمهوری فرمانده جنگ اقتصادی با دشمن است
حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم لاهیجان گفت: دولت بعنوان خدمتگزار و خادم مردم از شرایط جنگ اقتصادی و روانی نمی هراسد چرا که ملت یکپارچه ایران را در کنار خود دارد و با همه توان از مردم حمایت خواهد کرد و نسبت به دغدغه و مشکلات آنان از تمام توانش بهره می گیرد.
وی افزود: امروز روز ایستادگی یکپارچه ملت ایران در برابر دشمنانی است که فکر می کنند می توانند این ملت بزرگ را به زانو درآورند؛ من در اینجا با همان عهد و پیمان سال های 92 و 96 اعلام می کنم دولت بعنوان خدمتگزار و خادم، از ملت ایران حمایت خواهد کرد.
رئیس جمهوری اظهار داشت: در شرایط عادی و معمولی نیستیم بلکه ما در شرایط جنگ اقتصادی و جنگ روانی هستیم و این باید باور ما باشد که در میدان نبرد در برابر دشمن ایستادگی می کنیم و همه ملت ایران هم می دانند که در این مرحله، عقب نشینی به معنای از دست دادن همه دستاوردهای تاریخی سرزمینمان از مشروطه تا انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: از این نظر می گویم مشروطه که سردمدار نهضت مشروطه مردم ایران و در راس آن آذربایجان و مردم گیلان بوده اند، در برابر استبداد صغیر این مردم گیلان و آذربایجان بودند که در خط مقدم مبارزه با استبداد صغیر ایستادند و در انقلاب اسلامی و دوران پرافتخار دفاع مقدس نیز مردم این استان در خط مقدم مبارزه بوده اند و باید به خوبی بدانیم ما باز هم در یک نبرد سخت با دشمن هستیم.
وی افزود: حرف ما با آمریکا در یک کلمه است و مشکل ما با دشمنان در یک جمله است؛ اختلاف ما در این است که آمریکا می گوید به 40 سال قبل برگردیم ولی ما می گوییم به عقب برنمی گردیم؛ مسیر پیشرفت و استقلال و آزادی و مردم سالاری را ادامه می دهیم.
رئیس جمهوری اضافه کرد: آمریکا می گوید ایران امروز تبدیل شود به ایران سال 56 و اوایل سال 57 ولی ما می گوییم مسیری که ملت ما از بهمن ماه سال 57 آغاز کرده؛ یعنی مسیر آزادگی ، استقلال و مردم سالاری را ادامه خواهد داد.
وی بیان کرد: ما امروز در اختلاف نظری با آمریکا نیستیم که نه قابل مذاکره باشد و نه قابل مصالحه؛ ما باید دشمن را به عقب برانیم و به او بفهمانیم که ملت ایران راه عزت و سربلندی خود را ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: در جنگ نیاز به یک فرمانده میدان داریم؛ من از اردیبهشت خدمت مقام معظم رهبری هم در یک جلسه خصوصی دو نفره و هم در جلسه ای که مسئولان عالیرتبه هم حضور داشتند، گفتم شرایط امروز ما شرایط جنگ روانی دشمن و جنگ اقتصادی است و در مرحله جنگ کشور نیاز به یک فرمانده دارد و همه مسئولان و همه ارکان و همه مردم در کنار هم با یک فرماندهی واحد باید کار خویش را پیش ببرند تا دشمن را وادار به شکست کنند.
رئیس جمهوری ادامه داد: پیشنهاد من این بود که خدمت ایشان گفتم خود جنابعالی بعنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی فرماندهی این جنگ را به عهده بگیرید و همه ما یعنی دولت و سایر قوا و مسئولان در خدمت شما خواهیم بود و راه را و مسیر را آنطور که شما هدایت می کنید، ادامه می دهیم و معظم له در جواب فرمودند که هم شرایط شرایط جنگ است و من قبول دارم و هم این جنگ نیاز به فرمانده دارد.
حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: رهبری فرمودند که فرمانده این جنگ باید رئیس جمهوری کشور باشد و بر این مبنا ایشان دستور دادند که دو قوه دیگر با همه توان در چارچوب مقررات در کنار دولت باشند.
وی افزود: من آمادگی خود را در آن جلسه اعلام کردم؛ دولت و رئیس جمهوری به عنوان نماینده ملت ایران چون حسن روحانی بدون نمایندگی ملت ایران یعنی هیچ اما حسن روحانی با نمایندگی ملت ایران یعنی قدرت ملت ایران.
وی یادآور شد: درست است امروز مشکلاتی در زندگی داریم اما در عین حال عهد ها و پیمانی که ما با مردم بستیم و آنچه به مردم وعده دادیم را ادامه خواهیم داد.

** در تولید بسیاری از کالاها در مرز خودکفایی هستیم
حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنانش گفت: در آغاز دولت یازدهم وعده دادیم که در کشاورزی به سمت خودکفایی حرکت می کنیم و در این مسیر سه سال است در گندم به خودکفایی رسیده ایم و این دسترنج کشاورزان است که بر دستان آنان بوسه می زنیم و در بسیاری از کالاها در مرز خودکفایی هستیم.
رئیس جمهوری افزود: وعده دادیم مردم را از لحاظ مصرف انرژی به سمت خودکفایی خواهیم برد؛ در آغاز این دولت شش و نیم میلیون لیتر گازوئیل و 12 و نیم میلیون لیتر بنزین وارد می کردیم ولی امروز حدود سه سال است در تولید گازوئیل و نفت و گاز خودکفا هستیم و از لحاظ تولید بنزین نیز به طور کامل خودکفا شده ایم و از مهرماه امسال بنزین وارد نکرده ایم.
وی اضافه کرد: من در 31 سفر استانی بعنوان رئیس جمهوری حدود 26 هزار میلیارد تومان وعده دادم به استان ها پرداخت شود و نه تنها تمامی آن را پرداخت کرده ایم بلکه 42 هزار میلیارد تومان اعتبار به استان ها داده ایم و این، بیش از آن مبلغی است که قبلا گفته شده بود البته طرح هایی ناقص است که باید تکمیل شود.
رئیس جمهوری ادامه داد: به مردم ایران در دولت یازدهم قول دادم که همه تلاشم برای آنکه چهار استان بزرگ کشور به راه آهن سراسری وصل شوند، تمام تلاشم را به کار گیرم و اکنون دو راه آهن سراسری در دو استان طی سال گذشته و دو راه آهن سراسری طی امسال به اتمام رسید و همدان ، کرمانشاه ، ارومیه و امروز راه آهن رشت و گیلان ، وعده ای بود که به مردم داده شد و امروز سوت قطار راه آهن سراسری کشور، در شهر رشت به صدا درخواهد آمد.
حجت الاسلام روحانی با یادآوری انتظار تاریخی مردم گیلان برای شنیدن صدای سوت قطار در این استان گفت: راه آهن گیلان در آغاز دولت یازدهم 32 درصد انجام شده بود و دولت تدبیر و امید از مجموع یک هزار و 850 میلیارد تومان هزینه این پروژه ، یک هزار و 300 میلیارد تومان را پرداخت کرده چراکه برای ما مهم بود این راه آهن راهبردی به ثمر برسد و امروز خوشحالیم که این مهم انجام شده و قادر است میلیون ها بار را حمل و نقل و میلیون ها انسان شریف را جابجا کند.

** راه آهن گیلان به دریای خزر اتصال می یابد
رئیس جمهوری در ادامه سخنانش در جمع مردم گیلان در ورزشگاه لاهیجان گفت: راه آهن گیلان، طرح بسیار مهم ، ملی و حتی بین المللی است و اتصال آن به آستارا یعنی اتصال به ده ها و صدها کشور در آفریقا ، آسیا و سایر مناطق که از مسیر ایران به اروپا ، شرق و شمال اروپا و مناطق دیگر همچون آسیای مرکزی و قفقاز وصل می شوند.
وی افزود: این راه آهن اهمیت استراتژیک دارد و یکی از امتیازات بزرگ گیلان این است که شما مرزدار آبی سرزمین ایران هستید و در برابر چهار کشور بزرگ همسایگی را بر دوش دارید؛ جمهوری آذربایجان، روسیه ، قراقستان و ترکمنستان چهار همسایه ای هستند که می توانند با روابط نزدیک و دوستانه ما، موجب رونق تجاری در سراسر ایران و به ویژه برای گیلان و شمال کشور باشند.
وی خاطرنشان کرد: به سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت راه و شهرسازی دستور می دهم که این راه آهن سریعتر به دریای خزر اتصال پیدا کند و این کار را در این دولت انجام خواهیم داد و اتصال راه آهن رشت به بندرانزلی و آستارا در واقع سه طرح است که بندرانزلی ، بندر کاسپین و آستارا را شامل می شود و می کوشیم این امر در تا پایان دولت دوازدهم انجام دهیم.
حجت الاسلام روحانی بیان داشت: قادر خواهیم بود قطارهایی که از روسیه، آسیای مرکزی، چین و یا اروپا که به ایران می آیند، از بندرانزلی به خلیج فارس و دریای عمان متصل کنیم که طرح بسیار مهمی است.
وی ادامه داد: سرمایه این دولت که از روز اول به آن تاکید داشته، رابطه سازنده و موثر با همه کشورهایی است که می خواهند با ایران اسلامی رابطه ای دوستانه داشته باشند؛ آنهایی که از ما فاصله دارند مقصر خودشان هستند چون مشکل درست کردند و امروز ما بهترین رابطه را با کشورهایی همچون روسیه، آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان داریم و این رابطه دوستانه را ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهوری همچنین گفت: گیلان نیازمند تحولی در محیط زیست است و صحبت مفصلی را در زمینه تالاب های استان به ویژه تالاب بندرانزلی داشته ایم چون این تالاب ها اهمیت دارد و رودخانه های رشت و سایر رودخانه ها نیز باید فرح بخش باشند و در مسئله ساماندهی فاضلاب نیز بیش از گذشته تلاش کنیم.
وی افزود: 300 میلیارد تومان برای این طرح (ساماندهی فاضلاب ها) گذاشته ایم و طرحی را تصویب کرده ایم که تالاب انزلی را از شرایط فعلی نجات دهد ضمن آنکه مقدماتی انجام شده تا آب های گیلان که بیشترین بارش را دارد، کنترل شده و این استان نیازی به آب نداشته باشد و حتی بتواند به سایر استان ها نیز کمک کند.
رئیس جمهوری اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل مهم، موضوع تسطیح اراضی و نوسازی زمین های کشاورزی در گیلان است که در دولت یازدهم 14 هزار هکتار را انجام دادیم و تا پایان دولت دوازدهم نیز وعده انجام 18 هزار هکتار را می دهیم که این نوسازی اراضی در استان، به فرآیند کشاورزی کمک بزرگی می کند و منجر به درآمد بیشتر برای کشاورزان خواهد شد.
رئیس جمهوری در خاتمه سخنانش؛ با اشاره به انتخاب 10 مدیر جوان از زنان گیلان از سوی استاندار بیان داشت: این اقدم برای من بسیار خوشحال کننده بود، باید نسل جوانمان را در این شرایط حساس به مهارت آموزی سوق داده و آنها را برای به عهده گرفتن مسئولیت های مدیریت کشور آماده کنیم.
وی اظهار داشت: در سفر استانی قبلی به گیلان قول دادم که 796 میلیارد تومان برای 36 پروژه پرداخت شود اما تا امروز، یک هزار و 240 میلیارد تومان پرداخت شده یعنی ما بالاتر از وعده ای که داده بودیم، از لحاظ اعتباری عمل کرده ایم و از لحاظ اجرایی نیز برخی طرح ها تکمیل شده و برخی دیگر بایستی به اتمام برسد.
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه در طول چهار سال دولت یازدهم دو هزار و 296 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای استان قرار دادیم که هزینه و اجرا شد، گفت: 66 طرح و پروژه به ارزش اقتصادی یک هزار و 913 میلیارد تومان برای استان مدنظر قرار داده ایم که امروز هم حدود چهار هزار میلیارد تومان پروژه یا افتتاح و یا اینکه عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی اضافه کرد: بیش از چهار هزار میلیارد تومان تفاهم طرح های مختلف نیز انجام می شود که امیدواریم با این برنامه ها ، گیلانی سرسبزتر و مردمان سربلندتری را در روزها و سال های آینده در این استان شاهد باشیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی و شماری از اعضای هیأت دولت امروز و فردا (پنجشنبه) مهمان گیلانی ها هستند.
افتتاح رسمی راه آهن قزوین – رشت ، آغاز عملیات اجرایی تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت در محدوده منجیل شهرستان رودبار و نشست توسعه استان از برنامه های امروز سفر رئیس جمهوری اعلام شده است.
حجت الاسلام حسن روحانی در اواخر فروردین ماه سال 94 در پانزدهمین سفر استانی خود و نیز اوایل فروردین ماه سال 96 برای بهره برداری از چندین پروژه مهم عمرانی و صنعتی به گیلان سفر کرده بود.
انتهای پیام /

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رامین محمدی پنجشنبه , 16 اسفند 1397 - 0:44

اینکه به فرموده, فرماندهی جنگ به ایشان تفویض شده است کاملا صحیح بر دیدگان همه مردم ولایتمدار ایران جای گرفته است.
اما مسئله اصلی تکرار مکررات و دریافت وارونه و سطحی از فرمایشات مقام معظم رهبری است که تفسیر به رای میشود….
این بزرگوار احیانا به اشتباه در پروسه اول این جنگ ,به جنگ دارایی و معیشت مردم اقشار متوسط به پایین رفته اند و با عدم سیاستگذاری صحیح در زمینه های مختلف مدیریتی و خصوصا تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه و نیازهای اصلی و استراتژیک جامعه ضمن گسترش خط فقر ,فضای ناامیدی را بسط داده اند و متاسفانه تاثیرگذاری و اعمال نفوذ صاحبان سرمایه های کلان خصوصا هلدینگهای با شناسنامه یا بدون هویت مشخص در تصمیمات کلان اجرایی کشور با پوشش کمک به دولت و از سررفاقت های پیدا و پنهان! از یک طرف سرمایه های ارزی کشور را بدون انتقال به داخل کشور از سبد معیشت ملی به یغما میبرند و از جانب دیگر با بهانه های کمبودی که خود ایجاد کرده اند مجوزی برای افزایش افسارگسیخته قیمتهای محصولات تولیدی و وارداتی و حتی صادراتی از دولت محترم کسب میکنند و در ظاهر با فرافکنی مسبب این افسارگسیختگی تولید و عرضه با نام بازار و اصناف نوشته میشود و توجهات عموم از باطن مستتر در ظاهر آن نا پیدا میشود.
این روزها باید در آغاز واژه دوست و دشمن در دولت محترم مجددا تفسیر شود تا جایگاه خیل عظیم مردم فداکار و نجیب ایران و عده ای رانتخوار صاحب سرمایه کلان در کنار دولت محترم مشخص شود
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند
گر تو نمی‌پسندی تغییر کن قضا را

رفتن به نوار ابزار