کد خبر : 82882
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

شهید «سیرت نیا» نسبت به مسائل دینی و انقلاب قله غیرت بود

شهید «سیرت نیا» نسبت به مسائل دینی و انقلاب قله غیرت بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه شهید سیرت نیا نسبت به مسائل دینی و انقلاب قله غیرت بود، گفت: اگر جامعه‌ای شهید شناس باشد و قدر شهدا را بداند، سعادتمند می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «سید اسماعیل سیرت نیا» در گلزار شهدای رشت با اشاره به آیات قرآن کریم درباره مقام والای شهدا بیان کرد: خداوند مقام بالایی برای مومنانی که با جان و مال خود برای دین خدا فداکاری و جهاد می‌کنند قائل است و در قرآن خود را خریدار آنها معرفی می‌کند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه برخی مؤمنان از دین برای دنیای خود هزینه می‌کنند اما برخی دیگر از تمام زندگی خود برای احیای دین الهی استفاده می‌کنند، افزود: بالاتر از همه اینها مومنانی هستند که برای دین و ایمان و یاری ولی خدا از جان خود می‌گذرند.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند به جهادگرانی که در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و دینی فعال هستند پاداش ویژه ای می‌دهد، گفت: پاداش مؤمن مجاهد، بهشت الهی است و آنها مالک بهشت می‌شوند که این مقام برای ما زمینی‌ها قابل تصور نیست.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی است که شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم را به هم پیوند داده است، بیان کرد: اوایل جنگ سوریه، مدافع حرم واژه شناخته شده‌ای نبود و خانواده این افراد زخم زبان‌های زیادی از دیگران شنیدند و مدافعان حرم در غربت، مظلومیت و مناطق ناشناخته به جهاد پرداختند و از دین دفاع کردند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه همه ایران به میرزا کوچک افتخار می‌کند و میرزا کوچک به سردار سلیمانی و فرزندان غیور همراه وی افتخار می‌کند، گفت: سردار سلیمانی با فرزندان خود از کشورهای مختلف نظیر ایران، سوریه، لبنان، یمن، عراق و … به جنگ با داعش رفت و آنها را شکست داد.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه شهید سیرت نیا نسبت به مسائل دینی و انقلاب اسلامی و مقام امام و ولی خود قله غیرت بود، بیان کرد: شهید سیرت نیا بصیر، با محبت و ولایتمدار، اهل رفاقت و صفا، روحیه بخش، امید آفرین و شخصیت بسیار گرمی داشت و باسخاوت و کریم بود و برای حل مشکلات دیگران تمام توان خود را به کار می‌گرفت.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه شهید سیرت نیا بهترین کار در جهاد فرهنگی را زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا در جامعه می‌دانست، افزود: وی می‌دانست اگر جامعه‌ای شهید شناس باشد و قدر شهدای خود را بداند، سعادتمند می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شهید سیرت نیا مه شکن فتنه ۸۸ در گیلان بود و امروز که رد پای فتنه انگیزی ها در کشور دیده می‌شود جای خالی امثال شهید سیرت نیا احساس می‌شود، عنوان کرد: البته امروز نیز افراد زیادی در برابر اغتشاشگرانی که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند، ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار