کد خبر : 11404
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1396- 41: 10

شورای پنجم باید رضایتمندی مردم را با تغییرات رویکردی و مدیریتی فراهم کند/ وظیفه شهردار فعالیت در چارچوب قوانین است

شورای پنجم باید رضایتمندی مردم را با تغییرات رویکردی و مدیریتی فراهم کند/ وظیفه شهردار فعالیت در چارچوب قوانین است

بر اساس سند چشم انداز و پیشی گرفتن از شهرهای مطرح منطقه نیازمند افزایش سرعت تحولات علمی و اجرایی در مدت زمان باقیمانده تحقق سند چشم انداز (۹ سال) هستیم که امیدوارم شورای پنجم در کلیت حرکت خود به آن نایل شود.

نقی هدایتی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان با بیان اینکه بیش از هفتاد درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند، اظهار داشت : در ایران حدود ۱۲۰۰ شهر وجود دارد که ۴۰ شهر آن بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و مابقی جمعیتی کمتر از این مقدارند.
رئیس هیئت کشتی گیلان افزود : شهرها بستری برای زندگی جمعی و رفع نیازهای اجتماعی هستند. در شهرها مردم کار و تلاش، استراحت و تفریح می کنند. شورای شهر و شهرداری، نهاد عمومی غیردولتی هستند و شهردار که منتخب شورای شهر است، وظیفه دارد شهر را در چارچوب اسناد و قوانین فرادستی اداره نماید.
وی ابراز نمود: عمده محورهای تلاش شورای شهر و شهرداری عبارتند از؛ عمران و آبادانی، توسعه سرمایه گذاری ، بهداشت و نظافت و زیبایی شهری، خدمات شهری و حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز، محیط زیست ، ترمیم بافت فرسوده، گردشگری و اوقات فراغت ، تقویت فرهنگ و توسعه حقوق شهروندی ، مدیریت آسیب های اجتماعی ، نظارت بر ساخت و ساز، جمع آوری و انتقال زباله های شهری و آسفالت که از وظایف مدیریت شهری محسوب می شود.
این فعال سیاسی اجتماعی با تاکید بر این مساله که کم توجهی به مدیریت شهری موجب شده، شاخص ها و استانداردهای شهری در همه شهرها در یک سطح منطقی قرار نگیرند، گفت : فاصله توسعه یافتگی بین شهرهای کشور باید معنادار باشد. به همین دلیل رشد مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگتر افزایش یافته و در شهرهای بزرگتر با انباشت و انفجار جمعیت و معضل جدی حاشیه نشینی مواجهیم؛ پدیده ای که در شهر رشت هم اینک درگیر آن هستیم .
هدایتی ادامه داد : با یک بررسی ابتدایی مشخص می شود که تغییر و تحولات رویکردی و مدیریتی در شهرها و حتی روستاها برای مردم و شهروندان بسیار ملموس تر و محسوس تر از بسیاری تغییرات مدیریت دولتی است. اما چرا تغییرات در دولت تا خردترین سطح آن منعکس و در رسانه های مختلف بازتاب دارند ولی تغییرات مدیریتی و رویکردی شهری کمتر مورد توجه واقع می شوند؟
وی با طرح جایگاه ایران در سند چشم انداز ۱۴۰۴ گفت : در سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران کشوری توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی و دارای جایگاه اول درسطح منطقه تعریف شده است . با عنایت به اینکه این سند از مهمترین اسناد فرادستی کشور محسوب می شود، بنایراین، آيا بدون توجه به مدیریت شهری می توان کشوری توسعه یافته شد؟
هدایتی با طرح این سوال که آیا در ۹ سال آینده (یعنی سال ۱۴۰۴) شهرهای ایران در سطح منطقه دارای جایگاه اول توسعه یافتگی هستند، بیان نمود: آیا شاخص های توسعه در بخش مدیریت شهری احصا و به شوراهای اسلامی شهر و روستا ابلاغ شده و در صورت ابلاغ آیا مورد نظارت و ارزیابی سالانه واقع می شوند؟
هدایتی در پایان اذعان داشت: بر اساس سند چشم انداز و پیشی گرفتن از شهرهای مطرح منطقه نیازمند افزایش سرعت تحولات علمی و اجرایی در مدت زمان باقیمانده تحقق سند چشم انداز (۹ سال) هستیم که امیدوارم شورای پنجم در کلیت حرکت خود به آن نایل شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ی دلسوز چهارشنبه , ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

سلام خسته نباشید . دوستان گل این همه کلمات قلمبه برای این بنده خدا که نوشتید همه میفهمن که براش نا اشناست بازم تشکر میکنیم چون با دوستان بعد این نطق کلی خندیدم . لطفا ابروی تشکیلات رسانه ای رو محترم بشمارید

رفتن به نوار ابزار