کد خبر : 41585
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

شکایت همزمان نماینده مجلس فومن از 10 خبرنگار + سند/ افتخاری: از هیچ خبرنگاری شکایت نکردم؛ از قوه قضائیه بپرسید/ یکی از خبرنگاران: برای پاسخگویی به شکایت افتخاری به دادسرا رفتم

شکایت همزمان نماینده مجلس فومن از 10 خبرنگار + سند/ افتخاری: از هیچ خبرنگاری شکایت نکردم؛ از قوه قضائیه بپرسید/ یکی از خبرنگاران: برای پاسخگویی به شکایت افتخاری به دادسرا رفتم

افتخاری در حالی با بیان اینکه خبرنگاران بازوهای ما در حل مشکلات مردم هستند و نمی‌توان این بازو را قطع کرد، مدعی عدم شکایت از خبرنگاران می شود که در برگه ابلاغیه دادگاه، از افتخاری به عنوان شاکی پرونده نام برده شده است.

به گزارش گیلانستان شنبه 16 شهریور ماه- حدود 10 نفر از خبرنگاران شهرستان فومن به اتهام نشر اکاذیب به صورت دسته جمعی به شعبه یکم بازپرسی دادگستری شهرستان فومن احضار شدند که پس از تفهیم اتهام متوجه شدند، نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از آنان شکایت کرده است.

این اقدام که به نظر می‌رسد پیش از این سابقه نداشته موجی از واکنش‌ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران  استان گیلان را با خود به همراه داشت، این در حالی است که محمد مهدی افتخاری نماینده فومن وشفت در گفت وگو با ایلنا این خبر را تکذیب کرد و گفت : « شما از کجا می دانید ؟ چه کسی به شما گفته؟ خبرنگاران بازوهای ما در حل مشکلات مردم هستند مگر  می‌توان بازو را قطع کرد.»

وی در پاسخ به این پرسش که‌ در این صورت چرا این خبرنگاران  برگه‌های احضاریه‌‌ای از سوی  شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فومن مبنی برشکایت شما از خودشان ،دریافت کرد‌ه‌اند ، گفت: « چرا از من می‌پرسید این موضوع به من ربطی ندارد. از  همان جایی که این برگه‌ها صادر شده بپرسید. من از کسی شکایت نکردم. »

15

یکی از خبرنگاران فومن نیز که نام او در میان شکایت شده‌ها هست ضمن نادرست خواندن صحبت‌های این نماینده مجلس درباره بی خبری از این احضاریه‌ها گفت: روز پنجشنبه نامه‌ای از سوی اداره بازپرسی فومن به دستم رسید که در آن ابلاغیه، شخص آقای افتخاری از من شکایت کرده  و علت شکایت هم همان چیزی است که در احضاریه نوشته شده است.

این خبرنگار که نخواست نامش فاش شود ، افزود: صبح امروز- شنبه 14 شهریور ماه-به شعبه اول بازپرسی فومن رفتم که در  کمال تعجب 7 نفر دیگر از  همکاران خود را در آنجا دیدم. جالب اینکه هیچکس از خبرنگاران از موضوع شکایت ایشان با خبر نیست و با توجه به اینکه از صبح زود به این شعبه مراجعه کرده‌ایم اما بازپرس همچنان ما را  پشت در نگه داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد احضار شدگان تا انجا که خبر دارم حدود 10 نفر و شاید هم بیشتر باشد، گفت: به ما گفتند اگر ظرف 5 روز پس از ابلاغیه به دادسرا مراجعه نکنید بازداشت خواهید شد اما  ای کاش حداقل  این را هم می گفتند که که جرم ما چیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار