کد خبر : 88469
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401- 11: 18

مدیرکل آموزش و پرورش:

شیوه‌های امور تربیتی نیازمند به روزرسانی است

شیوه‌های امور تربیتی نیازمند به روزرسانی است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه روش‌های سنتی پاسخگوی نیازهای امور تربیتی نیست، گفت: شیوه‌های تربیتی باید به روزرسانی شود.

به گزارش گیلانستان، محمد فائزی روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: روش های سنتی، صبحگاهی، نگاه از بالا به پایین و مخاطب قراردادن جمع ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفره در امور تربیتی و فعالیت‌های پرورشی پاسخگو نیست.

 

وی با تاکید بر ضرورت ارتباطات فرد به فرد در برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به امور تربیتی اضافه کرد: در کارهای تربیتی در مدارس باید فرصت‌هایی فراهم شود که دانش‌ آموز احساس کند که چشم ما به چشم او دوخته شده و ارتباطات قلبی برقرار می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه فرزندان ما نیازمند مهارت‌های تربیتی هستند، خاطر نشان کرد: تا دانش‌آموز چیزی را دوست نداشته باشد، تعهد برای او ایجاد نمی‌ شود، این دوستی ها نیز در ارتباطات فردی ایجاد خواهد شد.

 

وی با مهم خواندن کار مربیان و معاونان پرورشی و رسالت بزرگ شان خطاب به آنان بیان داشت: یک احوالپرسی ساده با دانش‌آموز موجب ایجاد ارتباط قلبی با وی می‌شود، آنوقت دانش‌آموز با شما ارتباط گرفته و عملا این شیوه ها در امور تربیتی جوابگو است.

 

فائزی با تاکید بر اینکه در امور تربیتی ارتباطات فرد به فرد جواب می‌دهد و این مهم باید در فعالیت‌های تربیتی در مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد، اضافه کرد: اینکه چه شیوه های می تواند برای نوجوان و جوانان با ذائقه امروزی، موثرتر و کارآمدتر باشد، در همین نشست‌ها، هم‌اندیشی‌ها و تبادل نظرها به دست می‌آید.

 

وی معنویت را نیاز بشریت دانست و خاطر نشان کرد: معنویت یک نیاز و ضرورت است، اگر به کسی داده شود، پس نمی زند، مهم اینست که در این جنگ بسته بندی، بسته ما در امور تربیتی مشتری خود را پیدا کند، این مهم باید در عرصه تربیت اتفاق بیفتد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به تمام ارادت خود به درس، کتاب، درس‌خوان و رتبه‌آورهای بالای کنکور افزود: ما آن مقداری که امروز به تربیت نیاز داریم به این کتاب خواندن، کتابخوان و مانند این ها نیاز نداریم.

 

وی توجه به امور پرورشی و مهارت های تربیتی در مدارس را مهم دانست و اظهار کرد: دنیا آن مقداری که چوب کتاب خوانده‌های بی تربیت را خورده از آنهایی که کتاب نخوانده‌اند و تربیت نداشته‌اند، چوب نخورده است.

 

همایش گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور مربیان و معاونان پرورشی و کارگروه اندیشه ورزان شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد.

 

هشتم تا چهاردهم اسفند هفته امور تربیتی نام گرفته است.

 

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در نزدیک چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار