کد خبر : 40733
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1398- 54: 16

سرپرست استانداری گیلان:

صادرات اقلام کشاورزی از گیلان به روسیه امسال به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد

صادرات اقلام کشاورزی از گیلان به روسیه امسال به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد

سرپرست استانداری گیلان گفت: صادرات اقلام کشاورزی از گیلان به کشور روسیه امسال تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار صادرات افزایش می‌یابد.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و سالروز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به کشور اظهار داشت: آزادگان سرافراز در چنین روزی پس از سال‌ها دوری از وطن به کشور بازگشتند.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه آزادگان دفاع مقدس در راستای پاسداری، حفاظت از میهن و اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشیدند و ایستادگی کردند خاطرنشان کرد: برخی از این آزادگان افتخارآفرین در اردوگاه‌های عراقی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

زارع ضمن تبریک عید سعید غدیر ابراز داشت: عید غدیر به تعبیر قرآن کریم، روز تکمیل دین و نعمات پروردگار نه تنها برای مسلمانان بلکه برای آحاد بشریت است و اگر میزان تمسک بشریت نسبت به آیین الهی، سجایای اخلاقی افزایش یابد یقیناً بسیاری از مشکلات جامعه نیز کاهش می‌یابد.

وی عملکرد و فعالان بخش خصوصی گیلان را جزء ارکان مهم تولید ثروت و رفع مشکلات معیشتی در استان دانست و گفت: فعالان بخش خصوصی از آگاهی و اشرافیت کاملی در شرایط فعلی کشور برخوردار هستند و با تصمیم‌سازی‌های متناسب در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق تولید گام‌های مؤثری برمی‌دارند.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به نداشتن اتفاق نظر بانک‌های عامل استان برای بخشودگی برخی جرایم افزود: دولت با اعطای تسهیلات، زمینه‌ای را ایجاد کرده که برخی افراد که وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کردند از بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

زارع با بیان اینکه مشکلات پیرامون پسماند استان باید به صورت مستمر پیگیری شود و در سال جاری اقدامات تأثیرگذاری در این رابطه انجام می‌شود عنوان کرد: احداث نیروگاه زباله‌سوز در این استان از مطالبات و تصمیمات سفر رئیس جمهور به گیلان بوده و باید پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش وابستگی‌ درآمد بودجه‌ای کشور به فروش نفت ناگذیر به اقدام جدی در رابطه با اخذ مالیات به صورت واقعی و قانونی و پیگیری جدی در راستای رفع و کاهش فرارهای مالیاتی هستیم و باید در این زمینه شفاف‌سازی‌ها به صورت جدی انجام شود.

زارع با بیان اینکه هدف ما تسهیل زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان و اقدام جدی برای تأمین رفاه اجتماعی مردم است گفت: بسیاری از تصمیمات و دستوراتی که در قالب بخش‌نامه به استان‌ها ابلاغ می‌شود در واقع حاصل تبادل نظر کمیته‌ها و جلسات استانی است بنابراین تصمیمات باید در جلسات  تدبرانه و هوشمندانه اتخاذ شود.

زارع با اشاره به تنوع محصولات صادراتی استان گیلان در سال ۹۸ افزود: امسال برنامه واردات برخی اقلام مستقیماً از بندرانزلی انجام شده است و البته افزایش صادرات وزنی و ارزش دلاری این استان به کشور روسیه نیز جزء شاخصه‌ها و حُسن‌های صادراتی گیلان است که بایستی از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی ظرفیت خوب استان گیلان در زمینه تولید و صادرات برخی میوه‌جات مانند کیوی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گیلان افزایش تولید و رشد قیمت برخی میوه‌جات از جمله کیوی موجب شده که میزان رغبت کشاورزان برای تولید آن افزایش یابد و باید با اعطای تسهیلات لازم و افزایش سردخانه‌ها میزان تولید این محصول را ارتقاء دهیم.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به ظرفیت خوب مبادلات تجاری این استان با کشورهای حاشیه دریای خزر و کشور روسیه افزود: ارزش دلاری صادرات اقلام از گیلان به کشور روسیه در سال گذشته حدود ۴۷۰ میلیون دلار رسیده بود و امسال امیدواریم که تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار