کد خبر : 73332
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

مدیر کل هواشناسی گیلان:

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ دمای هوا افزایش می یابد

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان/ دمای هوا افزایش می یابد

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان، گفت: دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه افزایش یافته و وزش باد گرم مهم ترین پدیده پیش بینی شده است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه برای امروز است.

وی اضافه کرد: با توجه به الگوها شرایط برای ابرناکی هوا و بارش باران و وزش باد در برخی مناطق فراهم می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه به تدریج از عصر سه‌شنبه به تناوب شرایط برای وزش باد جنوبی تا اواخر هفته فراهم می‌شود، گفت: برای روز چهارشنبه به ویژه پنجشنبه در برخی مناطق وزش باد پیش بینی شده که در ارتفاعات شدت وزش برخی ساعات شدید یا خیلی شدید است.

وی با اشاره به افزایش ۸ تا ۱۲ درجه دمای هوا در این مدت، افزود: هواشناسی گیلان با توجه به شدت وزش باد هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

دادرس ادامه داد: آسیب به سازه‌های موقت و سست، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به گلخانه‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، احتمال وقوع و گسترش آتش در مناطق جنگلی باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌ها برای مقابله با هر گونه بحران و حادثه احتمالی آماده باشند.

وی همچنین به وضعیت دریا نیز اشاره و تأکید کرد: تا پایان هفته دریا برای انجام فعالیت‌های مرتبط به ویژه صید و صیادی مناسب است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار