کد خبر : 66980
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

صعود کوهنوردان آستارا به قله آراگاتس ارمنستان

صعود کوهنوردان آستارا به قله آراگاتس ارمنستان

دو کوهنورد آستارایی از استان گیلان، موفق شدند قله ۴۰۹۰ متری آراگاتس ارمنستان را فتح کنند.

به گزارش گیلانستان، وحید خاصی پور، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار کرد: فرامرز فکری و الهه همدم نیا، دو کوهنورد آستارایی عضو گروه کوهنوردی “همنوردان کوهستان” این شهرستان، موفق شدند به نمایندگی از استان گیلان، قله ۴۰۹۰ متری آراگاتس ارمنستان را فتح کنند.

وی در ادامه به چگونگی و طی مراحل این صعود اشاره کرد و ادامه داد: کوهنوردان آستارایی مراحل صعود خود را از روز جمعه ۱۴ خرداد با حرکت به سمت تبریز و ملحق شدن به گروه اعزامی از جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند و پس از تست کرونا و اعلام نتیجه، به طرف مرز نوردوز عازم شدند.

وی با اشاره به اینکه گروه مذکور بامداد ۱۵ خرداد از مرز خارج و به سمت ایروان حرکت کرد، افزود: پس از اسکان، صعود رأس ساعت ۶ صبح روز ۱۷ خرداد با حضور ۴۶ کوهنورد از استان های گیلان، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، کردستان، اصفهان و ایلام آغاز شد.

خاصی پور، با تأکید بر اینکه مسئولیت و هدایت این صعود با مؤسسه کوهنوردی و صعودهای برون مرزی “آغری داغ تبریز” بود، خاطرنشان کرد: صعود در هوای سرد و مسیر یخبدان انجام و برنامه ریزی صحیح سبب شد تا همه کوهنوردان پس از ۶ ساعت حرکت از پای کوه، موفق به فتح قله شوند.

وی اضافه کرد: گروه مذکور این صعود را به شهدای مدافعان سلامت و کادر پزشکی کشور تقدیم کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه آیین استقبال از این دو کوهنورد ظهر امروز (۱۹ خرداد) در محل اداره ورزش و جوانان آستارا برگزار می شود، تصریح کرد: این صعود ۶ روز به طول انجامید و همه مجوزهای رسمی از مراجع ذیصلاح نیز اخذ شده بود.

به گزارش ایسنا، “کوهنوردی” از مهمترین و فعال ترین رشته های ورزشی در شهرستان مرزی بندر آستارا است که ورزشکاران  بسیاری در زیرمجموعه هیأت کوهنوردی و گروه های وابسته به آن فعالیت دارند و همه ساله صعودهای موفقیت آمیز داخلی و خارجی بسیاری را در کارنامه این هیأت ثبت می کنند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار