کد خبر : 88023
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401- 56: 16

فرماندار رشت تاکید کرد؛

ضرورت آمادگی همه دستگاه های خدماتی برای نوروز ۱۴۰۲

ضرورت آمادگی همه دستگاه های خدماتی برای نوروز ۱۴۰۲

فرماندار رشت بر لزوم آمادگی دستگاه های خدمات رسان در نوروز تاکید کرد و گفت: مدیران زمینه افزایش میزان رضایتمندی مسافرین نوروزی در شهرستان رشت را فراهم کنند.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا امام پناهی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رشت با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی و رنگ بندی کم خطر کرونایی اکثر نقاط کشور، شاهد آغاز پیش از موعد موج مسافرت‌ها و همچنین افزایش ورود گردشگران به نسبت چند سال اخیر باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران زمینه افزایش میزان رضایتمندی مسافرین نوروزی در سطح شهرستان رشت را فراهم کنند.، افزود: در برنامه ریزی ها معرفی شایسته رشت و دستیابی به نتایج مثبت اقتصادی در بستر گردشگری، مدنظر قرار گیرد.

 

فرماندار رشت با برشمردن داشته‌ها و ظرفیت‌های متعدد طبیعی، فرهنگی و تاریخی شهرستان در ایجاد جذابیت برای مسافرین، اظهار کرد: تلاش برای افزایش تمایل به ماندگاری و سکونت گردشگران در محدوده رشت، نتایج مثبتی در تقویت اقتصاد خانوارها، عاید شهرستان می‌شود.

 

وی به اقامت ۶۵۰ هزار و ۹۶۸ نفر از مسافران در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۹۰۷ نفر از گردشگران از موزه‌ها، بناها و اماکن فرهنگی و تاریخی بازدید کردند.

 

امام پناهی تصریح کرد: شهرستان رشت با دارا بودن ۲۳۲ تأسیسات اقامتی اعم از هتل‌ها، مسافر کاشانه‌ها، مهمانپذیر ها و مراکز بوم گردی، ۱۲۳۰ اتاق و ۳۶۱۶ تخت، توانایی میزبانی از گردشگران بیشتری در سال جدید نسبت به سال ۱۴۰۱ را دارد.

 

فرماندار رشت ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی زیبای شهرستان را از دیگر ظرفیت‌های جاذبه گردشگری این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول و بخشداران ساحلی برای استفاده بهینه از این نعمت خدا دادی ضرورت دارد.

 

وی بر لزوم تلاش همه دستگاه‌ها در برنامه ریزی و خدمات رسانی در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: اتخاذ تدابیر لازم برای تبدیل نوروز به یک خاطره ماندگار در اذهان مسافران و شهروندان توسط دستگاه‌ها ضرورت دارد.

 

امام پناهی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته شهر رشت از سوی یونسکو به عضویت شبکه شهرهای خلاق خوراک جهانی در آمده است، گفت: معرفی رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در آینده نزدیک نیز به وقوع می‌پیوندد که این دو عنوان می‌تواند مکمل توانمندی‌ها و داشته‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان برای توسعه بوده و دیگر حوزه‌های توسعه‌ای را نیز به حرکت درآورد.

 

وی بر اندیشیدن تدابیر لازم برای کنترل و هدایت ترافیک ایام نوروز، تأمین و توزیع صحیح اقلام خوراکی تاکید کرد و ادامه داد: جلوگیری از بروز اختلال در ارائه سرویس‌های درمانی و بهداشتی، بهسازی راه‌ها و آشکارسازی علائم راهنمایی و نظارت بیشتر بر عملکرد دستگاه دولتی و خصوصی خدمات رسان ضرورت دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار