کد خبر : 87893
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد؛

ضرورت توجه به اجرای کار فرهنگی در کنار اشتغالزایی برای زندانیان

ضرورت توجه به اجرای کار فرهنگی در کنار اشتغالزایی برای زندانیان

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: باید در کنار اشتغالزایی، کار فرهنگی هم برای زندانیان انجام شود تا برای سایر بخش‌های جامعه الگو باشد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر دوشنبه به‌منظور بررسی بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت و دیدار چهره به چهره با زندانیان و همچنین بررسی وضعیت کارگاه‌های تولیدی فعال در زندان در این مکان گفت: کسی که به هر دلیلی در زندان به‌سر می‌برد در واقع یک دوره تربیت درونی را می‌گذراند و در این دوره سعی کند رابطه خود را با خدا محکم کند و هرکسی که رابطه‌اش را با خدا محکم کند، خداوند متعال لذایذ دنیوی را به او نشان خواهد داد.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خداوند متعال، بنده‌ای را که از خطای خویش پشیمان است و قصد جبران دارد را خواهد بخشید، گفت: خداوند متعال همواره فراز و نشیب‌هایی را در زندگی انسان قرار داده است اما مرد میدان کسی است که در پستی و بلندی‌های زندگی، خودش را نبازد.

 

وی به اثرات و برکات یاد خدا در زندگی انسان اشاره و بیان کرد: فرصت‌ها را باید مغتنم شمرد چراکه زمان می‌گذرد و همه در معرض آزمایش و امتحان هستیم اما خوشا به حال کسی که در معرکه امتحان، از خدا دور نشود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزود: یک انسان ممکن است ۵۰ سال عمر کند اما در زندانِ شیطان و نفس خود اسیر باشد و کسی خبر نداشته باشد یا انسانی که از حال همسایه خود خبر ندارد.

 

آیت‌الله فلاحتی در جریان این بازدید به مسئولان استان هم توصیه کرد که هر از گاهی از زندان سرکشی کنند و گفت: سرکشی و بازدید مسئولان از این مکان، بذر امیدی در دل‌های اهالی اینجا ایجاد می‌کند و چه بسا مشکلاتی که با حضور مسئولان برطرف می‌شود.

 

امام جمعه رشت گفت: امروز از بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت بازدید کردیم و خوشبختانه کارهای خوب و رضایت‌بخشی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اشتغالزایی زندانیان افزود: در کنار اشتغالزایی، کار فرهنگی خوبی هم در این مکان صورت گرفته که می‌تواند برای سایر بخش‌های جامعه الگو باشد و مسئولان مربوطه هم در تلاشند تا شرایط بهتری را برای زندانیان فراهم کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار