کد خبر : 59291
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آبان 1399- 28: 17

ضرورت توجه به مشاوره های قبل از ازدواج/ ۱۸۰۰ زوج آموزش دیدند

ضرورت توجه به مشاوره های قبل از ازدواج/ ۱۸۰۰ زوج آموزش دیدند

مدیر کل بهزیستی گیلان بر ضرورت توجه به مشاوره های قبل از ازدواج برای کاهش بروز مشکلات خانوادگی و طلاق تأکید کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال هزار و ۸۰۰ زوج در این آموزش ها شرکت کردند.

به گزارش گیلانستان، حسین نحوی نژاد صبح پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به اینکه یکی از موارد که با توجه به آمار بالای طلاق باید به آن توجه شود مشاوره‌های پیش از ازدواج است، اظهار کرد: متأسفانه عدم شناخت درست طرفین از یکدیگر زمینه ایجاد مشکلات خانوادگی و افزایش آمار طلاق را فراهم می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات برای پیشگیری از بروز این آسیب اجتماعی توجه به مشاوره‌های قبل از ازدواج است، افزود: استان گیلان جز پنج استان نخست در ثبت طلاق است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه جوانان باید مهارت‌های زندگی در کنار هم را کسب کنند، گفت: عامل اصلی طلاق عدم شناخت درست قبل از ازدواج است لذا باید به آموزش این مهارت‌ها توجه بیشتری انجام شود.

وی به برگزاری بیش از ۱۰۰۰ دوره آموزشی در این زمینه توسط اداره کل بهزیستی گیلان از سال ۸۰ تاکنون اشاره و اضافه کرد: هدف از برگزاری این آموزش‌ها ارتقای توانمندی و پیشگیری بروز آسیب‌های اجتماعی همانند طلاق است.

نحوی نژاد همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح مدارس و در پایه‌های یازدهم و دوازدهم، ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار دانش آموزان مشغول به تحصیل در این پایه‌ها مشاوره‌های قبل از ازدواج را دریافت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال نیز هزار و ۸۰۰ زوج آموزش مهارت‌های زندگی را کسب کرده‌اند، تصریح کرد: به منظور راهنمایی زوجین نیز سامانه تلفنی ۱۴۸۰ خدمات مشاوره‌ای لازم را به آنها ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به ۱۹ هزار تماس با این سامانه، گفت: بیش از ۱۲ هزار تماس نیز با سمانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در استان گیلان برقرار شده که مشاوره و خدمات لازم ارائه شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار