کد خبر : 55247
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

ضرورت نهادینه شدن “امر به معروف” در جامعه؛ مسئولان در اولویت نهی از منکر هستند

ضرورت نهادینه شدن “امر به معروف” در جامعه؛ مسئولان در اولویت نهی از منکر هستند

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فریضه امر به معروف در جامعه گفت: مسئولان در اولویت نهی از منکر قرار دارند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌ا‌لاسلام و المسلمین سجاد سرافراز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وعده خداوند به جامعه اسلامی در قرآن اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به مسلمانانی که دارای قدرت هستند وعده نصرت و یاری داد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان افزود: برای اینکه نصرت و یاری خداوند شامل حال جامعه اسلامی شود در این راستا خداوند شرط‌هایی قرار داد و فرمود جامعه‌ای که از سلطه حاکمان ظالم خارج شد و به قدرت رسید من آنان را یاری خواهم کرد.

سرافراز با اشاره به شرط‌های خداوند برای جامعه اسلامی گفت: خداوند در این حوزه به برکات نماز و اینکه نماز یکی از بزرگترین معروف‌ها است اشاره کرد و فرمود که در جامعه اسلامی زکات پرداخت کنند و امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا این فریضه می‌تواند زیرساخت تمام حرکات اجتماعی و قوام تمام واجبات الهی باشد.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه اسلامی، امر به معروف نشود سایر فرایض الهی نیز بر روی زمین می‌ماند اظهار داشت: امر به معروف به‌ معنای سوق دادن تمام آحاد جامعه به‌ سمت معروف‌ها و نهی کردن جامعه نسبت به زشتی‌ها است و وظیفه اصلی ما در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در واقع احیای این فریضه الهی است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان بیان داشت: زمانی‌که اسم این فریضه الهی به میان می‌آید برخی تصور می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب خلاصه می‌شود در حالی‌ که این فریضه معنای وسیع‌تری دارد و طریقی برای واجب عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما احیای امر به معروف و نهی از منکر در میان آحاد جامعه‌ است گفت: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید مانند نماز باید در جامعه نهادینه شود همان طور که تک تک مردم نماز را یک فریضه واجب الهی می‌دانند.

سرافراز با بیان اینکه بسیاری از مردم از زشتی‌ها مانند رشوه بیزار هستند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند تصریح کرد: اولویت ما در امر به معروف از حاکمیت است زیرا اگر این فریضه در حاکمیت احیا و نهادینه شود در جامعه‌ نیز سرایت پیدا می‌کند‌

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به راهکارهای احیای این واجب الهی در جامعه گفت: ایجاد هسته‌ها و گروه‌های جهادی متخصص مطالبه‌گر در حوزه‌های مختلف اعم از محیط‌زیست، صنعت و معدن و سایر حوزه‌ها از جمله راهکارها است که به آن‌ها آموزش داده می‌شود و انتظار داریم از حاکمیت مطالبه کنند و در این حوزه، ۱۴ کارگروه تخصصی درحال راه‌اندازی است

به گزارش تسنیم شعار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان “نهضت حسینی، مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی” انتخاب شد و هشتگ عمومی تمامی فعالیت‌های ستاد احیای امر به معروف نیز با عنوان #بی‌تفاوت_نباشیم در نظر گرفته شد‌.

برنامه‌هایی همچون ایجاد تشکل‌های مردمی و نظارت همگانی، سلامت اداری و مبارزه با فساد، مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری و رسالت رسانه در این زمینه و امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی و جهاد در این عرصه از جمله رویکردها و برنامه‌ها هستند.

راه‌اندازی سامانه امین نیز یکی دیگر از برنامه‌ها در هفته امر به معروف است و افرادی که علاقه مند به فعالیت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هستند می‌توانند به‌ صورت رسمی و شناسنامه‌دار فعالیت کنند و عضو این سامانه شده و آموزش‌های عمومی و تخصصی نیز به آنها ارائه می‌شود.

با راه‌اندازی اپلیکیشن منادی در هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز زمینه‌ای فراهم می‌شود تا هر کدام از آحاد جامعه بتوانند از طریق آن مسئولان را امر به معروف کنند و انتقاد صحیح داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار