کد خبر : 15372
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱

ضرورت پرداختن به مسئله عفاف و حجاب در ادارات دولتی و خصوصی گیلان/ از موهای آرایش شده تا ناخن‌های لاک زده برخی بانوان

ضرورت پرداختن به مسئله عفاف و حجاب در ادارات دولتی و خصوصی گیلان/ از موهای آرایش شده تا ناخن‌های لاک زده برخی بانوان

متأسفانه موضوعی که در کنار بروز برخی از بدحجابی‌ها در سطح معابر عمومی و…نگران‌کننده است بدحجابی و عدم رعایت پوشش مناسب توسط پرسنل برخی از ادارات دولتی و نیمه‌دولتی است.

به گزارش گیلانستان، حجاب و عفاف موضوع مهمی است که در دین مبین اسلام به آن تأکید و توجه فراوانی شده است. متأسفانه پدیده بدحجابی معضلی است که امروزه  جامعه با آن مواجه شده تا جایی که تقریباً در تمامی خطبه‌های این هفته استان گیلان دراین‌باره توسط ائمه جمعه استان تذکراتی داده شد.

عواقب شوم این پدیده نامیمون اجتماعی را می‌توان در افزایش آمار طلاق و ترویج بی‌حیایی و…مشاهده کرد.

آیات و روایات بسیاری در قرآن درزمینهٔ حجاب آمده که این نشان از اهمیت و قداست موضوع حجاب دارد و در  اسلام به رعایت عفاف و حجاب از سوی زنان و مردان تأکید شده است.

متأسفانه موضوعی که در کنار بروز برخی از بدحجابی‌ها در سطح معابر عمومی و…نگران‌کننده است بدحجابی و عدم رعایت پوشش مناسب توسط پرسنل  برخی از ادارات دولتی و نیمه‌دولتی است.

موهای آرایش‌شده، ناخن‌های لاک‌زده برخی از بانوان در ساعات حضور در محل خدمت به‌عنوان پرسنل ادارات از جمله مباحثی است که نگران‌کننده بوده و سکوت واحدهای نظارتی مسئول در این زمینه نیز جای تأمل دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز نگرانی از بی‌توجهی تعداد اندکی پرسنل شاغل در شهرداری رشت نسبت به مسئله حجاب گفت: شهرداری رشت باید در رابطه با پوشش ظاهری کارکنان خود مسئولانه‌تر رفتار کند.

مظفرنیکومنش نودهی با تأکید بر اینکه حراست شهرداری رشت به نحوه پوشش پرسنل نظارت داشته باشد افزود: واحدهای حراست، بازرسی و پایگاه مقاومت شهرداری رشت باید پیرامون رفع بدحجابی بعضی از  پرسنل نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیران هر مجموعه باید بر اساس شرح وظایف و مقررات به مسئله حجاب توجه داشته باشند بیان کرد: ما نسبت به خون شهدا مسئولیم و شهدا به خاطر حفظ ارزش‌های نظام جان خود را نثار کردند و نباید شاهد چنین صحنه‌هایی در ادارات باشیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه نباید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فراموش شود گفت: چنانچه  فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌خوبی نهادینه شود بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی کنترل و برطرف خواهد شد.

نیکومنش نودهی با اعلام اینکه فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در شهرداری رشت باید بیش از دیگران به فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند تصریح کرد: فرزندان شهدا الگوی جوانان جامعه هستند و باید به این مبحث بیشتر توجه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه نباید با معضل بدحجابی برخورد قهری کرد افزود: باید ارزش‌ها حفظ شود و با پدیده بدحجابی در سازمان‌ها وادارات مخالفم.

سید امیرحسین علوی با اعلام اینکه دین مبین اسلام دین رأفت و مهربانی است تصریح کرد: واحدهای نظارتی ادارات باید درصورتی‌که مشاهده این‌گونه موارد برخورد تذکری و آموزشی بدهند و بافرهنگ سازی مناسب از گسترش این معضل جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه نباید به موضوع حجاب بی‌اعتنا بود اعلام کرد: باید بیش از گذشته به مباحث ارزشی درسازمانها بپردازیم و معتقدم برای مقابله با تهاجم فرهنگی  با تفکر و اندیشه درست گام برداریم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز با اعلام اینکه به رعایت عفاف و حجاب توسط مردان وزنان در دین اسلام تأکید فراوانی شده است گفت: متأسفانه شبیخون فرهنگی موجب شده تا بحث عفاف و حجاب تحت شعاع قرار بگیرد.

فاطمه شیرزاد افزود: واحدهای نظارتی شهرداری رشت در این خصوص حساس‌تر عمل کنند و درواقع حجاب برای بانوان همانند سپر دفاعی است و از آنان در مقابله با بسیاری از ناهنجاری‌ها حراست و حفاظت می‌کند.

وی بابیان اینکه همه ما موظف به رعایت شئونات اسلامی هستیم تصریح کرد: با رعایت اصول اخلاقی و اسلامی شاهد برطرف شدن پدیده بدحجابی باشیم و بنده اعتقاددارم که بروز چنین مباحثی در ادارات به علت ضعف مدیریت در آن مجموعه است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار