کد خبر : 55808
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

ضعف زیرساخت‌های اینترنتی کشور تداوم تدریس آنلاین را دچار چالش می‌کند

ضعف زیرساخت‌های اینترنتی کشور تداوم تدریس آنلاین را دچار چالش می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضعف در زیرساخت‌های اینترنتی کشورمان را مشهود خواند و گفت: برای تدریس آن‌لاین به زیرساخت اینترنت مطمئن و پایدار نیاز داریم.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا مشکلات و ضعف‌های موجود در نظام آموزش و پرورش را نمایان کرد اظهار داشت: باید بپذیریم که زیرساخت‌های اینترنت، ارتباطی و مخابراتی در کشورمان بسیار ضعیف است و با توجه به شرایط پیش آمده پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تجربیاتی که در اواخر سال تحصیلی گذشته در بحث تدریس آن‌لاین کسب شد را خوب توصیف کرد و با تأکید بر اینکه شیوع به یکباره کرونا جامعه آموزش و پرورش کشور را غافلگیر کرد افزود: این ویروس تمام جهان را در بر گرفته و طبق اعلام یونسکو دانش‌آموزان را تحت تأثیر خودش قرار داده است.

احمدی‌ سنگری از جلسات برگزار شده بین اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، وزارت آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه‌های مرتبط دولت برای حل و فصل مشکلات سامانه شاد سخن گفت و عنوان کرد: با توجه به مشکلات اینترنت و سامانه شاد قرار است بخشی از تدریس‌های مجازی و تولید محتوا توسط شبکه‌های سیما انجام شود.

وی با بیان اینکه ساختارهای سامانه شاد با تعاملاتی که با وزارت ارتباطات انجام گرفت در مقایسه با چند ماه گذشته اندکی توسعه پیدا کرده است اظهار داشت: اینکه ما بیاییم و به مردم، معلمان و والدین دانش‌آموزان قول بدهیم که در سال تحصیلی جدید مشکلی از بابت سامانه شاد نخواهند داشت امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس ضمن تأیید وجود برخی مشکلات در سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ویروس کرونا یکباره در میانه سال آموزشی شیوع پیدا کرد در حالیکه ما  برای مواجه با چنین پدیده‌ای آمادگی نداشتیم و مجبور شدیم سیستم آموزش آنلاین را بکارگیریم بنابراین طبیعی بود که مشکلاتی در ابتدای راه داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حل و فصل مشکلات موجود در مسیر تدریس آن‌لاین و مشخصاً سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش را امری زمان‌بر اعلام کرد و بیان داشت: از دولت، وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم مشکلات موجود را حل کنند زیرا در صورت ادامه یافتن کرونا توسعه تدریس آن‌لاین اجتناب‌ناپذیر است.

احمدی سنگری با تأکید بر اینکه برای تدریس آن‌لاین و استمرار آن به زیرساخت اینترنت مطمئن و پایدار در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم نیاز داریم خاطرنشان کرد: رفع کمبود معلمان در پایه‌های مختلف آموزشی و تعیین تکلیف بسیاری از نیروهای فعال از جمله مباحثی است که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر آن است.

وی اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و همسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان را یکی از دغدغه‌های معلمان و نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: معلمان در دوران شیوع کرونا با تمام سختی‌های موجود کلاس درس را تعطیل نکردند و در مورد رتبه‌بندی فرهنگیان اجحاف بسیار بزرگی شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس فرهنگیان را یکی از اقشار مهم و تعیین‌کننده اجتماع خطاب کرد و با تأکید بر اینکه فرزندان و آینده‌سازان این مرز بوم در مدرسه تربیت شده و آموزش می‌بینند ابراز داشت: تمام اهتمام ما این است که مشکلات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های قشر فرهنگیان را بشناسیم و با پیگیری و ابزارهای قانونی برای رفع آن تلاش کنیم.

به عقیده بسیاری از صاحبنظران در حال حاضر در کشور با کمبود ۱۶۰ هزار معلم مواجه هستیم و برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰ هم چیزی حدود ۳۰۰ هزار معلم کمبود داریم، از طرفی هم‌اینک نیروهای خرید خدمت و بازنشسته در سر کلاس‌های درست حاضر می‌شوند.

مجموعه آموزش و پرورش در تأمین معلم دچار مشکل است و آن‌چه که در این‌جا مشهود بوده این است که مشکلات ما ناشی از شیوع ویروس کرونا و حتی سامانه شاد نیست بلکه نوع مدیریت و ضعف در این حوزه باعث بروز چنین مشکلاتی برای دانش‌آموزان، جامعه فرهنگیان و والدین آن‌ها شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار