کد خبر : 46373
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 بهمن 1398- 59: 16

جلسه کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت؛

طرح احداث باغ ژاپنی در رشت بدون نتیجه باقی ماند

طرح احداث باغ ژاپنی در رشت بدون نتیجه باقی ماند

در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت بررسی طرح احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت به مناسبت نودمین سال روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن بدون نتیجه باقی ماند.

به گزارش گیلانستان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت عصر امروز  در یک‌صد و نوزدهمین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به وضعیت نامطلوب رودخانه‌های رشت اظهار کرد: به‌منظور رفع مشکل رودخانه‌های رشت طرح‌هایی ازجمله سیستم هوادهی را مطرح کرده‌اند و معتقدم  یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حال حاضر در  کشور عدم ارائه آموزش در مباحث مختلف است.

بهراد ذاکری به نودمین سال از روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: گویا قرار است باغ ژاپنی در رشت در راستای این روابط احداث شود و بنده معتقدم باید متقابلاً یک اقدام فرهنگی در کشور ژاپن توسط ایران اجرایی شود.

احداث باغ ژاپنی در رشت باید توجیه داشته باشد
وی با تأکید بر اینکه مخالف احداث باغ ژاپنی در رشت نیستم، افزود: این اقدام در رشت باید به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و غیره توجیه داشته باشد و در غیر این صورت با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر به لحاظ مالی شهرداری رشت با آن دست‌به‌گریبان است موافق هزینه کرد شهرداری رشت در پروژه‌های فاقد اولویت نیستم و زخمی کردن پروژه‌های این‌چنینی برای شهرداری رشت هزینه ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت با اشاره به اینکه باغ ژاپنی می‌تواند یک‌بار ذهنی برای مخاطب ایجاد کند، تصریح کرد: این بار ذهنی دائمی نیست و به همین علت به توجیه اقتصادی این پروژه تأکیددارم و در غیر این صورت باید به پروژه‌های اساسی و اولویت‌دار رشت توجه بیشتری معطوف کنیم.

به نمایش گذاشتن فرهنگ غنی مردم رشت در ژاپن
ذاکری با بیان اینکه باید بدانیم  در مقابل احداث باغ ژاپنی در رشت چه اقدام متقابلی در ژاپن انجام می‌دهیم، افزود: بنده نمی‌گویم که  حتماً در مقابل احداث باغ ژاپنی در رشت ما نیز باغ در کشور ژاپن احداث کنیم بلکه معتقدم می‌توانیم اقدام فرهنگی تأثیرگذاری باهدف به نمایش گذاشتن فرهنگ غنی مردم رشت در ژاپن اجرایی کنیم.

وی با ابراز گلایه از طرح نمایش داده‌شده از احداث باغ ژاپنی در رشت توسط نمایندگان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت گفت: بیش از ۶ ماه از شروع مطالعات اجرایی این پروژه در رشت سپری‌شده و متأسفانه طرحی که از بابت مطالعات انجام‌شده در جلسه امروز کمیسیون به نمایش گذاشته شد بدون محتوا و بسیار ابتدایی است.

احداث باغ ژاپنی در رشت یک فرصت است
محمدحسن عاقل منش عضو کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه احداث باغ ژاپنی در رشت یک فرصت گردشگری است، اظهار کرد: معتقدم باید از این فرصت استفاده کنیم.

پروژه‌های اولویت‌دار رشت با کمبود اعتبار مواجه است
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت با اشاره به اینکه بودجه دولتی به پروژه‌های اولویت‌دار رشت اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: سازمان برنامه‌وبودجه در شرایطی اعلام کرده که قصد دارد مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به‌منظور احداث باغ ژاپنی در رشت اختصاص دهد که در حال حاضر شهرداری رشت برای بسیاری از پروژه‌های اولویت‌دار با کمبود و فقدان اعتبار لازم مواجه است.

فاطمه شیرزاد با ابراز گلایه از وضعیت ساختمان‌های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت افزود: کمبود اعتبار در مسیر ترمیم و بازسازی ساختمان‌های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت موجب بروز مشکلات فراوانی شده و انتظار داریم سازمان برنامه‌وبودجه برای چنین مباحث مهمی که با تاریخ و فرهنگ غنی مردم رشت ارتباط تنگاتنگی دارد توجه و اولویت قائل شود.

احداث باغ ژاپنی با هزینه شهرداری رشت
کارشناس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باغ ژاپنی در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث می‌شود، اظهار کرد: این پروژه قرار است در بوستان مفاخر رشت اجرایی شود.

نقی عابدینی با بیان اینکه استارت مطالعاتی احداث باغ ژاپنی در رشت در تیرماه سال ۹۸ بود، افزود: پیرامون مقوله سرمایه‌گذاری در احداث باغ ژاپنی در رشت تاکنون تصمیمی گرفته نشده و اعتبار لازم به‌منظور احداث این باغ قرار است از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و شهرداری رشت تأمین شود.

وی به اعتبار در نظر گرفته‌شده به‌منظور احداث باغ ژاپنی در رشت اشاره کرد و گفت: سازمان برنامه‌وبودجه مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به‌منظور احداث این پروژه اختصاص داده است.

به دلیل متقاعد نشدن اعضای کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر رشت از مطالب و دلایل مطرح‌شده پیرامون احداث باغ ژاپنی در رشت توسط نمایندگان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت، بررسی طرح احداث باغ ژاپنی بدون نتیجه باقی ماند و به هفته آینده موکول شد.

در آذرماه سال جاری گزارشی با عنوان  ترکمانچای شهرداری با احداث باغ ژاپنی در قلب رشت در خبرگزاری فارس گیلان منتشرشده بود که به لزوم توجه بیشتر به مباحث فرهنگی احداث باغ ژاپنی در رشت اشاره داشت.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار