کد خبر : 28317
تاریخ انتشار : شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

طرح افزایش قدرت قایق‌های موتوری به‌نفع صیادان گیلانی است

طرح افزایش قدرت قایق‌های موتوری به‌نفع صیادان گیلانی است

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت:‌ طرح افزایش قدرت قایق‌های موتوری در آب‌های دریای خزر به‌نفع صیادان گیلانی است.

به گزارش گیلانستان، ولی داداشی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ طرح افزایش قدرت قایق‌های موتوری در استان‌های شمالی و مجاز اعلام شدن استفاده از قایق‌های صیادی با ظرفیت 15o اسب بخار در دریای خزر به‌نفع فعالان حوزه صید و صیادی در استان گیلان است.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان کرد: با توجه به اینکه‌ دریای خزر یکی از دریاهای مواج و خشن دنیا محسوب می‌شود قانون استفاده از قایق‌های موتوری با قدرت تنها 48 اسب بخار برای فعالیت‌های صید و صیادی،‌ ریسک بروز بسیاری از خطرات را در این حرفه افزایش می‌دهد.

نماینده مردم آستارا در مجلس ابراز داشت:‌ بسیاری از صیادان به علت مواج شدن و وقوع طوفان‌های سهمگین در دریای خزر قدرت عکس‌العمل و برگشت سریع به ساحل را به علت توان و قدرت بسیار پایین موتور قایق‌های صیادی خود نداشته و دچار حوادث بسیار ناگواری می‌شوند.

داداشی ضمن اعلام رضایت از تصمیم کارگروه ویژه مرز شورای امنیت کشور افزود:‌ افزایش قدرت قایق‌های صیادی را باید به فال نیک گرفت زیرا این تصمیم نه تنها باعث کاهش بسیاری از نگرانی‌های قشر زحمتکش صیادان می‌شود بلکه امنیت خاطر را نیز برای آنان به دنبال دارد.

وی صیادان را مرزبانان کشور در آب‌های دریای خزر نامید و بیان داشت:‌ بسیاری از صیادان به علت نوع فعالیت‌شان در دریا،‌ همواره همکاری و تعامل بسیار خوبی با نیروهای مرزبانی در بحث کنترل و شناسایی تخلفاتی نظیر حمل مواد مخدر و یا قاچاق کالا توسط سوداگران داشته‌اند.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس افزایش قدرت موتور قایق‌های گردشگری را نیز بدون اشکال خواند و گفت:‌ قدرت قایق‌های حوزه گردشگری و مسافری تا این لحظه 48 اسب بخار بود اما به اعتقاد بنده افزایش این توان به هر میزان دلخواه می‌تواند در این حوزه آسیب‌زا باشد.

نماینده مردم آستارا در مجلس عدم آشنایی گردشگران با ویژگی‌ها و مخاطرات دریا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ به اعتقاد بنده افزایش قدرت قایق‌های مسافری به هر میزان،‌ نتایج آن‌چنان خوب و مطلوبی را به همراه ندارد و باید در این مورد بررسی بیشتری انجام شود.

افزایش ظرفیت قایق‌های مجاز اعم از گردشگری و صیادی در 30 سال اخیر،‌ یکی از مهم‌‌ترین مطالبات ساحل‌نشینان شمال و جنوب کشور محسوب می‌شود.

اخیراً با تصویب کارگروه ویژه مرز شورای امنیت کشور تردد و فعالیت قایق‌های گردشگری و مسافری که تا قبل از این حداکثر قدرت مجاز آن‌ها 48 اسب بخار بود به هر میزان مجاز اعلام شد و ظرفیت قایق‌های صیادی نیز در استان‌های شمالی به 150 اسب بخار افزایش پیدا کرد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار