کد خبر : 30121
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1397- 29: 17

طرح جامع پدافند غیرعامل در گیلان اجرا می‌شود

طرح جامع پدافند غیرعامل در گیلان اجرا می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در این استان گفت: قرارداد طرح جامع پدافند غیرعامل استان گیلان بسته شده است.

به گزارش گیلانستان، علی‌اصغر جمشیدنژاد صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان گیلان در رشت اظهار داشت: تاکنون ۲۳ جلسه شورای پدافند غیرعامل در استان گیلان برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون ۲۲ جلسه کارگروه‌های تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان گیلان برگزار شده است گفت: ۶ رزمایش پدافند غیرعامل و ۵ همایش با این موضوع در گیلان برگزار شده است.

جمشیدنژاد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل در استان گیلان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم پیام پدافند غیرعامل را به صورت همگانی ترویج دهیم و ضرورت آن را به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به نقش نهاد‌های آموزشی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای معرفی اهمیت پدافند غیرعامل به جامعه خاطرنشان کرد: قرارداد طرح جامع پدافند غیرعامل استان گیلان بسته شده است.

معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استان گیلان با اشاره به اقدامات پدافندی انجام شده در استان گیلان اظهار داشت: مقابله با سنبل آبی در رودخانه لنگرود به وسعت ۴۰ کیلومتر مربع و مقابله با آنفولانزای مرغی بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

سرپرست فرمانداری رودسر نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات پدافندی انجام شده در این شهرستان اظهار داشت: بخش عمده‌ای از تهدیدات پدافندی زیستی استان گیلان به وسیله عوامل انسانی ایجاد می‌شود.

علی وارسته سنبل‌آبی را یکی از تهدیدات پدافندی استان گیلان در حوزه محیط‌زیست خواند و افزود: جنگل‌زدایی، آلودگی آب‌ها و بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی از جمله تهدیدات پدافندی است که محیط زیست گیلان را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از منابع آبی گیلان در کشاورزی استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: عدم صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و تولید زباله فراوان نگرانی‌هایی را برای استان گیلان ایجاد کرده است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار