کد خبر : 71132
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400- 47: 16

جانشین فرمانده سپاه گیلان:

ظرفیت بسیج در آموزش و توانمندسازی روستائیان به‌کارگیری می‌شود

ظرفیت بسیج در آموزش و توانمندسازی روستائیان به‌کارگیری می‌شود

جانشین فرمانده سپاه گیلان در اقشار بسیج گفت: بهره‌مندی از مهندسان کشاورزی برای آموزش و توانمندسازی روستاییان را در دستور کار داریم.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی پیش از ظهر امروز در جلسه گرامیداشت روز روستا اظهار داشت: سپاه پاسداران، تلاش در جهت محرومیت‌زدایی را یکی از رسالت‌های خود می‌داند.

جانشین فرمانده سپاه گیلان در اقشار بسیج با بیان اینکه یکی از افتخارات حکیمانه امام(ره)، تاسیس جهاد سازندگی بود که در مقاطع گذشته با سازمان کشاورزی ادغام شد تصریح کرد: سپاه گیلان، بهره‌مندی از مهندسین کشاورزی برای آموزش و توانمندسازی روستاییان را در دستور کار خود دارد.

حبیبی نقش‌آفرینی بسیج در حوزه واکسیناسیون برای کمک به کادر درمان در سطح استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از ظرفیت بسیج امروز می‌توانیم در سایر حوزه‌ها نیز بهره ببریم تا شاهد رشد و توسعه باشیم.

وی با بیان اینکه بخش ICT روستایی در سطح روستاهای گیلان نیازمند توجه بیشتری است ابراز داشت: در این بخش که در رونق اقتصادی منطقه هم تاثیرگذار بوده می‌بایست برای معرفی محصولات کشاورزی اقدامات بهتری انجام شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر اظهار داشت: گیلان دارای بیش از ۲ هزار روستا، هزار و ۸۶۹ دهیاری و بیش از ۶ هزار عضو شورا است.

یاور پیرعلایی از بهره‌برداری ۱۲۰ طرح بوم‌گردی و ۸۰ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت:  در حوزه ارائه تسهیلات اشتغال روستایی گیلان نیز تاکنون ۶ هزار و ۹۰۱ طرح با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی از به روزرسانی درجه‌بندی دهیاری‌های استان گیلان بعد از ۱۲ سال خبر داد و بیان کرد: ارزش افزوده واریزی دهیاری‌ها از سازمان شهرداری‌ها برای دهیاری‌های سراسر استان در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۴۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به برگزاری ۱۴ دوره آموزشی و تخصصی برای دهیاران و شوراهای سراسر استان گفت: ۶۵۱ ماشین سنگین و نیمه سنگین در کل استان در اختار دهیاری‌های استان است که مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

رئیس اداره امور عشایر جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تلاش‌ها، فرهنگ و نوع زندگی عشایر در استان اظهار داشت: در شرایط تحریم و مشکلات کشور، عشایر از جمله اقشاری بودند که پایداری زیادی از خود نشان دادند.

حسن همتی از هویت‌گذاری دام جهت جلوگیری از قاچاق، صدور کارت شناسایی برای هزار و ۳۲۰ نفر از عشایر گیلان برای تامین نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: ارائه تسهیلات کم‌بهره برای تولید گوشت قرمز به مبلغ بیش از ۳ میلیارد تومان و جذب اعتبارات ملی و استانی جهت آبرسانی جزو دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس اداره امور عشایر جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از مناطق ییلاقی گیلان از وجود دکل برای تلفن همراه بی‌بهره هستند خاطرنشان کرد: از شرکت مخابرات درخواست داریم که نسبت به نصب دکل تلفن همراه در این مناطق اقدام کند.

همتی افزود: بعضی از عشایر در ییلاق و قشلاق گیلان از نعمت بزرگ برق نیز بی‌بهره هستند که باید برای واگذاری پنل خورشیدی در این مناطق کمک شود از سوی دیگر با توجه به فرارسیدن فصل سرما، شرکت نفت در تامین سوخت موردنیاز عشایر هم کمک کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار