کد خبر : 48055
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

ظرفیت ویژه‌ای که همواره نادیده گرفته می‌شود/ گیلان چهارمین استان در داشتن بیشترین کرسی مجلس و جزء ۱۰ استان آخر بودن در پیشرفت!

ظرفیت ویژه‌ای که همواره نادیده گرفته می‌شود/ گیلان چهارمین استان در داشتن بیشترین کرسی مجلس و جزء ۱۰ استان آخر بودن در پیشرفت!

همان مقدار که استان های دیگر رشد داشته و برخی از آنان واقعا متحول گردیدند، استان ما بعلل گوناگون (مسئولین غیر بومی یا ناتوان و نمایندگان ضعیف) جزو ده استان آخر کشور به حساب می آید.

به گزارش گیلانستان، حاج صادق مقدادی از جانبازان ۵۵ درصد سرافراز دوران دفاع مقدس و پیشکسوت سیاسی فرهنگی استان گیلان در یادداشتی نوشت:

به نام خدا

(مطالبه عمومی از نمایندگان منتخب)

خیلی از گیلانیان، مسئولین و نمایندگان ادوار ده‌گانه مجلس شورای اسلامی از ظرفیت ویژه و پتانسیل منحصر به فردی که در اختیار کمتر استان های کشور می باشد، غفلت نموده یا با سهل انگاری از کنار آن عبور کردند.
استان تهران با ۳۵ نماینده رتبه اول؛ آذربایجان شرقی و اصفهان با ۱۹ نماینده مشترکا رتبه دوم؛ خراسان رضوی- خوزستان و فارس با ۱۸ نماینده مشترکا رتبه سوم، سپس استان گیلان با ۱۳ نماینده بالاتر از سایر استان ها مقام چهارم بیشترین دارندگان نمایندگی مجلس شورای اسلامی برخوردار هستند.
بر اساس قوانین جاری کشور و آیین نامه های داخلی مجلس، در صورت بهره برداری بهینه از این فرصت و مطالبه واحد در کنار رایزنی های مجدانه می توان تحولات عمیقی را در هر استان رقم زد.
گیلان پیش از انقلاب در زمینه های مختلف همواره جزو ده استان برتر کشور محسوب می شد. اینجانب به جز سه استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویر احمد به تمام استان های دیگر مکررا سفر زمینی داشتم.
در عمر چهل و یک ساله جمهوری اسلامی همان مقدار که استان های دیگر نسبت به اوضاع اول انقلاب رشد داشته و برخی از آنان واقعا متحول گردیدند، استان ما بعلل گوناگون(مسئولین غیر بومی یا ناتوان و نمایندگان ضعیف) به همان مقدار پسرفت داشته و امروزه جزو ده استان آخر کشور به حساب می آید.
قریب به اتفاق نمایندگان ادوار گذشته مجلس به طمع جلب رضایت مردم حوزه انتخابیه و رأی آوری مجدد خود را درگیر مسایل حاشیه‌ای، جزئی، روبنایی، پادویی و بسیار کوچک درگیر کرده، نسبت به امور مهمی که می توانست سرنوشت مردم استان ما را دستخوش تغییر اساسی و زیربنایی و سرمایه گذاری های دراز مدت و ماندگار نماید غفلت ورزیدند.
همگرایی، هم افزایی و بهره برداری کامل از این پتانسیل برای ساختن زیربناهای استراتژیک و ماندگار برای این استان محروم که مظلومیتش در سرسبز بودنش گم شده، از جمله مهمترین مطالبه به حق مردم این سامان از نمایندگان محترم و معزز مجلس یازدهم می باشد.
استدعا دارم صاحبان اندیشه و قلم، نخبگان استان به ویژه جوانان روی موضوع فوق حساسیت نشان داده راه کارهای لازم را ارائه نمایند.

الاحقر صادق مقدادی

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار