کد خبر : 20260
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1396- 49: 22

عبداللهی: از عملکرد خود در شورای شهر رشت رضایت ندارم/ اختلاف بر سر اعزام برای شهر خلاق خوراک

عبداللهی: از عملکرد خود در شورای شهر رشت رضایت ندارم/ اختلاف بر سر اعزام برای شهر خلاق خوراک

نطق هایی که در شورا صورت میگیرد هیچ خروجی ای ندارد. این نطق ها را نمی گوییم که خودمان بشنویم. من به عنوان عضو شورای شهر تا به این لحظه از عملکرد خود رضایت ندارم.

به گزارش گیلانستان، پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر رشت، در شرایطی با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی برادر ساعد اصلانی در عمارت حاج میرزاخلیل رفیع آغاز شد.

سیدامیرحسین علوی رییس شورا به علت کسالت و بستری شدن در بیمارستان در این جلسه غایب است.

۱۷:۰۰؛ در غیاب علوی، حجت جذب نایب رییس شورا ریاست جلسه را برعهده دارد. و شهادت بابک نوری هریس را نیز تسلیت گفت.

۱۷:۰۲؛ محمدحسن علیپور به عنوان منشی شورا فرازی از وصیت نامه شهید مدافع حرم، بابک نوری هریس را قرائت نمود.

۱۷:۰۳؛ رضا رسولی به عنوان ناطق اول با تسلیت شهادت فرزند یکی از کارکنان شهرداری رشت بابک نوری هریس، گفت: بابک نوری هریس نماینده و معرفی کننده نسل خود در فضاهای معنوی است.

وی با بیان اینکه در این جلسه طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریتی شهرداری ارائه خواهد شد، تصریح کرد: شاید بتوان گفت در هفته های گذشته چیزهایی به بنده رسانده شد که شاید این شفافیت وجود نداشته باشد.

رسولی با بیان اینکه شفاف سازی مذاکرات و عملکرد شورای شهر رشت یکی از مواد این طرح است، ادامه داد: پیشنهاد ابتدایی بنده بر این است که با توجه به امکانات دیجیتال روز بخشی از مباحث علنی جلسات شورا به صورت صوتی و تصویری از پایگاه اطلاع رسانی شورا منتشر شود.

عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: شرح نطق های موافق و مخالف، طرح ها و لوایح نیز می تواند در این بحث شفاف سازی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بسیاری از طرح ها و لوایحی که می بایست تعیین و تکلیف می شد متاسفانه در کشوها و دخمه ها مانده است!

۱۷:۱۸؛ حامد عبداللهی وارد صحن شورا شد.

۱۷:۲۵؛ رضا رسولی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با مطالعه بر این طرح بتوانیم یکی دیگر از اولین طرح اتاق شیشه ای را در شهرمان داشته باشیم.

۱۷:۲۹؛ فاطمه شیرزاد به عنوان ناطق دوم با اشاره به شهادت بابک نوری هریس و زلزله کرمانشاه؛ گفت: امروز شاهد آتش سوزی در منطقه چهار در محله شهید نظری رشت بودیم که با حضور نیروهای آتش نشانی، آتش مهار شد. همچنین روز گذشته نیز یکی از پاکبان های شهرداری رشت دچار حادثه شد.

شیرزاد با اشاره به مشکلات بیمه ای کارکنان شهرداری گفت: متاسفانه مشکلاتی برای کارکنان به وجود آمده است.

۱۷:۳۴؛ اسماعیل حاجی پور به عنوان سومین ناطق، شهادت بابک نوری هریس را به محمدنوری پدر وی که از کارکنان شهرداری رشت است تسلیت گفت.

وی افزود: متاسفانه در حوزه آسفالت وضعیت خوبی نداریم. چگونه می شود که خیابان ویشگاهی در وسط شهر تبدیل به یک باتلاق شده است. چرا ما از ظرفیت نمایندگان شهرستان و مجمع نمایندگان استان استفاده نمیکنیم؟ چرا تا امروز از استاندار درخواست حضور نکرده ایم؟ تا کودکی گریه نکند مادر به او شیر نخواهد داد!

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه نمایندگان مجلس بسیار گرفتارتر از ما هستند و ما باید از آنها بخواهیم تا ما را همراهی کنند؛ گفت: رشت پیشانی این استان است و اگر رشت درست شود گیلان درست خواهد شد.

حاجی پور در پایان تصریح کرد: شهردار رشت فرصت زیادی برای ارائه بودجه سال ۹۷ ندارد و می بایست هرچه سریعتر این برنامه بودجه بسته شود.

۱۷:۴۵؛ حامد عبدالهی گفت: نطق هایی که در شورا صورت میگیرد هیچ خروجی ای ندارد. این نطق ها را نمی گوییم که خودمان بشنویم! من به عنوان عضو شورای شهر تا به این لحظه از عملکرد خود رضایت ندارم. آیا تاکنون مشکل پیاده راه، مسکن مهر، بی آر تی یا زمین های نسقی حل شده است؟! پاسخ منفی است!

عضو شورای شهر رشت افزود: ما باید تغییرات را احساس کنیم. در خصوص پل های عابر پیاده مزایده هایی برگزار شده است که اگر بررسی کنیم چیزهایی در آن وجود دارد! واگذاری های ۱۷ تا ۲۰ ساله این پل های عابر پیاده که قطعا دچار مسئله است.

مسعود نصرتی شهردار رشت وارد جلسه شورا شد.

عبدالهی ادامه داد: تاکید بنده بر روی تعیین تکلیف پل های عابر پیاده است. لایحه داماش و سپیدرود به شورا ارائه شده است. ما می دانیم که شهرداری مشکلات خاص خود همچون حقوق کارکنان را دارد اما اگر نگاهی به این دو تیم وجود داشته باشد بسیار امیدوار کننده خواهد بود.

۱۷:۵۶؛ حجت جذب به عنوان ریاست جلسه چهار نامه از وضعیت شهرداری در مباحث حقوقی را خطاب به ریاست شورا و شهردار رشت ارائه نمود. وی برنامه حضور یکی از اعضای شورا از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ آذر ماه در حوزه شهر خلاق را اعلام نمود.

۱۷:۵۷؛ فاطمه شیرزاد، در خصوص بحث شهر خلاق خوراک گفت: دستاورد های دبیرخانه شهر خلاق خوراک مشخص نیست و باید بررسی ویژه شود.

وی ادامه داد: اولویت ما پرداخت حقوق پرسنل شهرداری است و می بایست از هزینه های اضافه کاهش یابد و ماموریت های داخلی و خارجی شهرداری مدیریت شود.

۱۷:۵۹؛ احمد رمضانپور نرگسی با تبریک و تسلیت شهادت بابک نوری هریس از حاضرین در مراسم تشییع و ختم داماد خود تشکر کرد. وی با اشاره به بحث اعزام برای شهر خلاق و خوراک، گفت: بجای حذف اعزام برای شهر خلاق خوراک بهتر است که از هزینه های سفر کم شود.

۱۸:۰۵؛ عاقل منش به عنوان عضو شورا در خصوص شهر خلاق خوراک، گفت: حضور رشت به عنوان شهر خلاق خوراک مهم است و بهتر است که سوال اینگونه باشد که بازخورد این جلسات تاکنون چه بوده است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار