کد خبر : 55757
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1399- 39: 11

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

عدم دسترسی ۱۲ میلیون دانش‌آموز به زیرساخت‌های اینترنتی/رفع کامل مشکلات اپلیکیشن شاد ممکن نیست

عدم دسترسی ۱۲ میلیون دانش‌آموز به زیرساخت‌های اینترنتی/رفع کامل مشکلات اپلیکیشن شاد ممکن نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تائید مشکلات و ایرادات موجود در نرم‌افزار شاد گفت: بر اساس اعلام کارشناسان ۱۲ میلیون دانش‌آموز در کشور به زیرساخت‌های دیجیتالی و نرم‌افزار شاد دسترسی ندارند.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ویروس کرونا نظام آموزشی دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: طبق اعلام یونسکو، کرونا با توجه به‌شدت میزان ابتلای خود ۹۰ درصد نظام آموزشی و دانش‌آموزان دنیا را تحت تأثیر قرار داده ولی در جمهوری اسلامی از اولین روزهای شیوع این ویروس اقدامات مؤثری اندیشیده شد.

وی با تأکید بر رفع مشکلات موجود در تحصیل دانش‌آموزان در ایام کرونا گفت: با تدابیر اتخاذشده توسط وزارت آموزش‌وپرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و واحدهای فناور، هیچ‌گونه مشکلی برای دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی پیش نمی‌آید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تائید مشکلات و ایرادات موجود در نرم‌افزار شاد بیان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان ۱۲ میلیون دانش‌آموز در کشور به زیرساخت‌های دیجیتالی و نرم‌افزار شاد دسترسی ندارند که در این خصوص با صداوسیما هماهنگی‌های لازم انجام‌شده و ۲۴ ساعته برنامه‌های آموزشی از شبکه‌های مختلف به‌ویژه شبکه آموزش پخش می‌شود.

احمدی از بررسی چگونگی رفع مشکلات نرم‌افزار آموزشی شاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: یکی از مشکلات موجود در نرم‌افزار شاد عدم دسترسی مناسب محتوایی به مطالب و خودآموزی دانش‌آموزان است لذا برای رفع این‌ مشکل جلسات متعددی برگزار و مقرر شد شبکه آموزشی شاد توسعه‌یافتگی بیشتری پیدا کند.

وی با تأکید بر ضعف در زیرساخت‌های مخابرات کشور تصریح کرد: دغدغه‌ والدین دانش‌آموزان، دغدغه تمامی نمایندگان مجلس بوده و در این خصوص جلسات بسیار زیادی با وزرای مخابرات و آموزش‌وپرورش برگزار کردیم ولی باید یک واقعیت را بدانیم و آن ضعیف بودن زیرساخت مخابرات در کشور است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار