کد خبر : 25130
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397- 24: 14

عده‌ای از بانوان نادانسته بدحجابی می‌کنند/ اگر روحانیون و مدیران گیلان احساس مسئولیت کنند، شاهد این معضلات فرهنگی نخواهیم بود

عده‌ای از بانوان نادانسته بدحجابی می‌کنند/ اگر روحانیون و مدیران گیلان احساس مسئولیت کنند، شاهد این معضلات فرهنگی نخواهیم بود

مسئول موسسه یاران موعود سبز (عج) گیلان گفت: افرادی نادانسته و از روی چشم هم چشمی بدحجابی می‌کنند و اگر یک سری برنامه‌هایی توسط نهادها و ارگان‌های مختلف فراهم شود، قطعا شاهد این بدحجابی‌ها نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر نژادصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان با بیان اینکه یکی از عواملی که سبب می‌شود برخی از خانم‌ها پوشش اسلامی و ایرانی را رعایت نکنند، عدم شناخت آنها از دین مبین اسلام است، اظهار کرد: بانوان بد حجاب معرفت و شناختی نسبت به اسلام و فلسفه حجاب و پوشش ندارند.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیرکوچه رشت افزود: همانگونه که کودک معرفت و شناختی نسبت به گرما و آتش نداشته باشد، به سمت آتش می‌رود، فردی هم که نسبت به دین مبین اسلام شناخت نداشته باشد نمی‌تواند حلاوت و شیرینی که دستورات اسلامی دارد را درک کند و به حقیقت آن دست یابد.

این کارشناس مذهبی گفت: اگر کسانی که با فرهنگ غیر اسلامی و غربی در مجامع عمومی حاضر شوند، نسبت به دستورات و کلام خداوند معرفت داشته باشند، هیچ گاه با وضع نامناسب در جامعه حاضر نخواهند شد.

حجت‌الاسلام نژادصفری با بیان اینکه خداوند همانند دکتری است که می‌داند برای ما چه چیزی ضرر و سود دارد و نسخه‌ای که برای ما می‌پیچد بر اساس مصلحت و توان انسان است، تصریح کرد: اگر معرفت ما نسبت به خداوند افزایش پیدا کند هیچ گاه شاهد اینگونه اتفاقات نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگر نهادهای مختلف دست به دست هم دهند و معرفت و شناخت افراد را نسبت به دین مبین اسلام بالا ببرند اتفاقات قشنگی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: شاید افرادی نادانسته و از روی چشم هم چشمی بدحجابی می‌کنند و اگر یک سری برنامه‌هایی توسط نهادها و ارگان‌های مختلف فراهم شود که معرفت آن دسته از افراد افزایش یابد، قطعا شاهد این بدحجابی‌ها نخواهیم بود.

مسئول موسسه یاران موعود سبز (عج) گیلان اظهار کرد: نهادها و سازمان‌های مربوطه هر کاری که از دستشان بر می‌آید باید برای رضای خدا انجام دهند زیرا امروز هر مسئولی که در این پست و مقام است و می تواند کاری انجام دهد اما ندهد یقینا خیانت به اسلام کرده و در قیامت باید پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام نژادصفری با بیان اینکه در بحث حجاب و عفاف ، بهترین کار حضور ما در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی‌ها و از آنجا فرهنگ سازی کردن است، افزود: امروز در مهدکودک‌ها افرادی که در بین کودکان فرهنگ عفاف و حجاب را تبیین کنند، نداریم.

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیرکوچه رشت گفت: اگر این ارتباط تنگاتنگ باشد و مسئولان و روحانیونی که در سطح استان حضور دارند احساس مسئولیت کرده و به جای نشستن و غصه خوردن، حرکت کنند، قطعا نتیجه خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار