کد خبر : 4381
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹

عده ای با حمله به دکتر رفیعی می خواهند کارنامه ناموفق دولت در اقتصاد به فراموشی سپرده شود

عده ای با حمله به دکتر رفیعی می خواهند کارنامه ناموفق دولت در اقتصاد به فراموشی سپرده شود

عده ای با حاشیه سازی و شلوغ کاری های سیاسی و تبلیغاتی میخواهند عملکرد و کارنامه ی ضعیف و ناموفق دولت یازدهم در عرصه ی اقتصاد، فرهنگ و معیشت مردم، به ورطه ی فراموشی سپرده شود.

به گزارش درگیلان، حجت الاسلام سید کاظم حسینی اشکوری پیرامون سخنان اخیر حجت الاسلام رفیعی و حواشی آن در گفتگویی گفت: اینجانب معتقدم نوع و شیوه ی بیان موضوع از طرف حجت الاسلام رفیعی و طرح نام گیلان به خاطر سوء استفاده هایی که ممکن بود بشود، صحیح و درست نبود و انتقاد پدرانه برخی علمای استان را در این خصوص صحیح میدانم اما توهین و هتک حیثیت به روحانی فاضل، استاد حوزه و دانشگاه و خطیب توانمند حجت الاسلام دکتر رفیعی را نیز به جرم ادای فریضه امربه معروف و نهی از منکر، دور از انصاف و اخلاق می دانم و معتقدم هشدار و تذکر در برابر ناهنجاریها و انحرافات فرهنگی، یکی از مهمترین رسالتهای یک روحانی مصلح و وارسته است و حجت الاسلام رفیعی که یک چهره ی شناخته شده ولایی و علمی است و گرایش به جریانهای سیاسی خاص ندارد، بدون شک اظهارات خود را از سر دلسوزی و در چارچوب وظایف دینی و شرعی انجام داده است و یقینا با مردم گیلان خصومتی  نداشته اند.

وی اضافه کرد: وضع اسف بار فرهنگی و مظاهر بی حجابی تنها اختصاص به گیلان ندارد و بعضی از استانهای همجوار شرایطی مشابه ما یا حتی بدتر از گیلان دارند و نباید ناهنجاری و بدحجابی عده ای را به حساب اکثریت مردم گیلان گذاشت. اما از طرف دیگر این سبب نمی شود که با بی تفاوتی به مسائل خلاف شریعت و خلاف قانون، هرچند که کم و ناچیز باشد از کنارش گذشت و واقعیتهای موجود را نادیده گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شرایط به گونه ای است که بسیاری از خانواده های مذهبی گیلان از جمله خانواده ی شهدای حرم و سایر شهدای عزیز گیلان، از این وضعیت رنج میبرند و آنها که در شهر رفت و آمد میکنند و در جامعه حضور دارند مسلما این وضع نامطلوب و آزار دهنده را مشاهده نموده و درک کرده اند. حتی اگر به فرض این بی حجابی مربوط به مسافران و میهمانانی است که برای تفریح به استان ما آمده اند باز جای سوال است که چرا این بستر در گیلان بوجود آمده تا عده ای بی توجه به مسائل دینی و اعتقادی هر طور که مایل هستند رفتار نمایند و خون شهدای ما را پایمال کنند؟

حسینی اشکوری افزود: امروز پدیده ی بدحجابی و تهاجم فرهنگی در برخی نقاط کشور به گونه ای درآمده که انگار یک بانوی چادری و محجبه، اگر با چادر در خیابانها و اماکن عمومی حضور می یابد خلاف قانون و خلاف شرع نموده و برعکس، افرادی که با آرایشهای زننده و لباسهای نامناسب در جامعه ظاهر میشوند، دقیقا مطابق موازین اسلامی و قانونی عمل نموده اند!

حجت الاسلام اشکوری گفت: امیدوارم به جای هوچی گری و سفسطه گری ، موضوع را آسیب شناسی و ریشه یابی نمایند.

آیا کسانی که مدعی حمایت از حقوق گیلان و گیلانی هستند، از وضع نابه سامان و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گیلان خبردارند؟

افرادی که دم از مردم گیلان می زنند آیا از بیکاری ۰۰۰/ ۱۲۰ هزار جوان گیلانی مظلوم خبر دارند؟

آیا از ورشکستگی و تعطیلی شرکت های بزرگ و  باسابقه ای چون چوکای تالش  و چوب اسالم خبر دارند؟

آیا از تعطیلی کارخانه های بزرگ صنعتی مانند کارخانه سیمان لوشان و آهن و فولاد لوشان خبر دارند؟

آیا از وضعیت گرانی، رکود، تورم و فقر و ناامنی های اجتماعی و اخلاقی در جامعه خبر دارند؟

وی ادامه داد: به نظرم بهترین راه حل برای حل پدیده ی بدحجابی و بی عفتی فرهنگی، رسیدن به این مشکلات مردم است نه اینکه در مقابل یک انتقاد دلسوزانه از سوی یک کارشناس دینی، زمین و زمان را به هم بریزیم و آسمان و ریسمان را به هم ببافیم و غوغا سالاری راه بی اندازیم. احساس میشود عده ای با حاشیه سازی و حمله به جناب دکتر رفیعی به دنبال اغوا نمودن مردم هستند تا با  شلوغ کاری های سیاسی و تبلیغاتی، عملکرد و کارنامه ی ضعیف و ناموفق دولت یازدهم در عرصه ی اقتصاد و معیشت مردم، به ورطه ی فراموشی سپرده شود و مسائل پوچ و بی نتیجه  جای نگرانی ها و دغده های اصلی مردم را بگیرد.

حسینی اشکوری گفت: بنده به عنوان یک گیلانی حاضر در صحنه های سیاسی و فرهنگی استان، اکثریت مردم گیلان را ولایتمدار، متعهد و متدین و دوستدار واقعی اهل بیت میدانم، و این تدین و ولایتمداری را در مراحل مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و فتنه ی ۸۸ و حضور پرشور در صحنه های مختلف سیاسی نشان داده اند.

سخنران حماسه ی تاریخی مردم گیلان در ۸دی سال ۸۸ گفت: مردم هوشیار و بابصیرت گیلان بدانند عده ای از بازیگران سیاسی، پشت این قضیه قرار دارند و میخواهند به اصلاح از آب گل آلود ماهی بگیرند و مشکلات اقتصادی و فرهنگی استان را تحت الشعاع مسایل فرعی و حاشیه ای و بازیچه ی اهداف سیاسی جریانهای همسو با فتنه قرار دهند و شاید هم فتنه ای جدید در گیلان به راه بیاندازند.

وی در پایان گفت: البته یقین دارم مردم فهیم و آگاه گیلان با بصیرتی که دارند فریب این غوغا سالاری و دسیسه چینی ها را نخواهند خورد و نقشه ی زیرکانه جریان نفاق را نقش برآب خواهند نمود./8دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بنده خدا شنبه , 5 تیر 1395 - 20:20

بد بود یعنی خیلی بد بود

رفتن به نوار ابزار