کد خبر : 69117
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

عزاداران امام حسین (ع) الگوی رعایت دستور العمل های بهداشتی باشند

عزاداران امام حسین (ع) الگوی رعایت دستور العمل های بهداشتی باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نهضت تبلیغ می‌تواند در بالا بردن درصد رعایت دستور العمل ها کمک کار باشد، گفت: عزاداران امام حسین (ع) باید در این زمینه الگو باشند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر دوشنبه در همایش روحانیون و مبلغان دینی با موضوع عزاداری‌های محرم، اظهار کرد: دشمنان دین در آستانه فرا رسیدن محرم در فضای مجازی به دنبال تشویش افکار عمومی برای تعطیلی مراسم امام حسین (ع) به دلیل تشدید شرایط کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه این در حالی است که بسیاری از این شبکه‌های معاند در هنگام تجمع‌های غیرضروری در جامعه هیچ اظهار نظری انجام نداده اند، افزود: شبکه تبلیغ، سازمان تبلیغات و نهضت تبلیغ در این زمینه دغدغه جدی دارد تا فضای عمومی جامعه را به سمت مجلس ذکر و توسل که از ضروریات در چنین شرایطی است سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی شبکه تبلیغ می‌تواند به کادر درمان و مسئولان نظام سلامت کمک کند، گفت: تلاش شده تا با جلسات متعدد و با موج آفرینی رسانه‌ای به منظور رسیدن به هدف در این زمینه اقدام کنیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شبکه تبلیغ به کمک کادر درمان می‌رود و در قالب برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) مردم را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ترغیب و توصیه می‌کند، افزود: امروز بسیاری از کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که تعطیلی نمی‌تواند راهکار کنترل کرونا باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید یک رفتار هوشمندانه اجتماعی مبتنی بر رعایت دستور العمل ها که بسیار هم ساده هستند، در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: اعمال تعطیلی‌ها در حالی که مردم اراده جدی برای رعایت توصیه‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و تفرجگاه‌ها ندارند، فایده‌ای نخواهد داشت.

مهدوی با اشاره به اینکه تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی با بهره‌گیری از اقتضائات و ظرفیت‌های مراسم عزاداری کمک می‌کنند تا درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یابد، گفت: در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که با سو مدیریت تعطیلی شش روزه تهران و البرز ویروس کرونا در گیلان و مازندران برخی از استان‌های دیگر را به اوج رسیده بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اوج گیری کرونا ربطی به برگزاری مجلس عزاداری ندارد لذا این مجالس نباید تعطیل شود.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی باید معین و کمک کار کادر درمان باشند، اضافه کرد: در ۱۷ ماه گذشته مشاهده شد که سو مدیریت‌ها در این زمینه به کجا رسیده و چه مشکلاتی را بدتر از کرونا در حوزه معیشت و اقتصاد مردم به وجود آورده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌های صهیونیستی این روزها بیشتر از همیشه تلاش می‌کنند لذا اهل ایمان، مبلغان دین و اهل فضل نباید خانه نشین شوند، تأکید کرد: نهضت تبلیغ باید وارد معرکه شده و کمک کار مردم باشد.

وی اضافه کرد: بارها شاهد بوده ایم که با توسل به اهل بیت (ع) مشکلات بزرگ‌تر از کرونا نیز برطرف شده است.

مهدوی با اشاره به اینکه مبلغان باید در امر تبلیغ در راستای نیازهای روز حرکت کند، گفت: محافل مذهبی و مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید به عنوان الگوی رعایت بهداشت باشند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار