کد خبر : 37483
تاریخ انتشار : جمعه 17 خرداد 1398- 25: 11

استنکاف از لایحه خرید خدمات آموزشی

علت استعفای وزیر آموزش و پرورش از زبان نماینده مردم رشت در مجلس

علت استعفای وزیر آموزش و پرورش از زبان نماینده مردم رشت در مجلس

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس معتقد است استعفای بطحایی از سمت وزارت به دلیل استنکاف وی از لایحه روحانی و فشار بر وی مبنی بر اجرای لایحه خرید خدمات آموزشی بوده است.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگویی در پی استعفای سید محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: وزیر مستعفی آموزش و پرورش از نیروهای معتدل در هیئت دولت بود به گونه ای که افراطیون انتظار داشتند وی در انتصابات خود از تندروهای بیشتری استفاده کند.

وی با بیان اینکه عدم تمکین بطحایی از انتصاب افراطیون موجب تشدید فشارها بر وی می‌شد، افزود: روز به روز مشکلات در وزارتخانه آموزش و پرورش از جمله در مباحث مالی در حال افزایش بود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی کلان وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش بدهی ای با رقم بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم بالایی از بدهی فرهنگیان پرداخت نشده افزود: برخی از مطالبات فرهنگیان از جمله مطالبات رتبه بندی که از وظایف بطحایی بوده و عمر دولت نیز به پایان می‌رود، پرداخت نشده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه وزارت آموزش در اقتصاد درمانده گفت: اقتصاد آموزش و پرورش در دوران تصدی بطحایی همچون امور دیگر بر زمین مانده و مجبور شده وی از ادامه همکاری با دولت استعفا کند.

کوچکی نژاد با اشاره به اقدام مثبت وزیر آموزش و پرورش در دوران وزارت بیان کرد: بطحایی با لایحه روحانی مبنی بر خرید بخشی از خدمات آموزش و پرورش که مغایر با قانون اساسی بود اعتقادی نداشت و این موضوع به چالشی بزرگ در بین وزیر و دولت تبدیل و منجر شد تا دولت با وی همکاری های لازم را نکند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار