کد خبر : 69946
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

عمل به وعده رابطه بین مردم و مسئولان را حفظ می کند/ آنها که آمریکا را کعبه آمال می دانند دلسوز ملت ایران نیستند

عمل به وعده رابطه بین مردم و مسئولان را حفظ می کند/ آنها که آمریکا را کعبه آمال می دانند دلسوز ملت ایران نیستند

نماینده ولی فقیه در گیلان عمل به وعده را سبب حفظ و انسجام بین مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: دولتمردان به وعده هایی که می دهند عمل کنند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: هر کسی به میزانی که از گناه فاصله بگیرد خدای متعال بستر سعادت را در دنیا و آخرت برای او فراهم می آورد.
وی با تسلیت سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام مصادف با ۱۲ شهریور به نقلی، افزود: دعای هفتم صحیفه سجادیه از جمله دعاهایی است که بر قرائت آن به صورت هفتگی یا ماهانه تاکید شده است.
امام سجاد و حضرت زینب پیام نهضت امام حسین را به ملت های آزاده رساندند
امام جمعه رشت با بیان اینکه چهارشنبه ۱۷ شهریورماه جاری مصادف با ورود کاروان اهل بیت علیه السلام به شام است، خاطرنشان کرد: شام سرزمین غم، درد و خاطره های اهل بیت علیه السلام است و امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها در این سرزمین توانستند پیام نهضت امام حسین علیه السلام را به ملت های آزاده برسانند.
آیت الله فلاحتی به دیدار رهبر معظم انقلاب با دولت سیزدهم که مطالب سودمند و راهگشایی برای تمام دولتمردان داشت، اشاره کرد و گفت: اقتدار نظام اسلامی با تکیه بر مردم است و اگر دولت در مقام اجرا و عمل ملت را در کنار خود نداشته باشد ادامه راه سخت می شود.
وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت در دنیا شده به دلیل وجود مردم خوب و آماده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم به مردمی بودن نظام آسیب رساند، بیان کرد: تعامل با دنیا درست است اما تعامل با گرگ های وحشی مانند رژیم جعلی صهیونیستی و کشورهای اروپایی که یدک کش آمریکا هستند اندیشه ای ناپخته است.
آیت الله فلاحتی، خواستار فرو ریخته شدن دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولتمردان شد و تصریح کرد: رابطه بین مسئولان اجرایی و ملت باید نزدیک باشد و استاندار، فرماندار، بخشدار و دیگر مسئولان در بین مردم باشند.
دولتمردان واقعیت های جامعه را درک کنند
وی به راهکارهای اعتمادسازی بین مردم و دولت اشاره کرد و یادآور شد: دولتمردان باید واقعیت های جامعه را درک کنند ضمن اینکه نظارت بر همه کارها از مسائل مهم است.
امام جمعه رشت با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام در گیلان، خاطرنشان کرد: نیمه تمام رها شدن پروژه های سد دیورش، سد پلرود و سد شفارود به دلیل سهل انگاری بعضی از مسئولان بود.
عمل به وعده رابطه بین مردم و مسئولان را حفظ می کند
آیت الله فلاحتی، عمل به وعده را سبب حفظ و انسجام بین مردم و مسئولان دانست و اظهار کرد: دولتمردان به وعده هایی که می دهند عمل کنند و امیدواریم دولت کنونی با عمل به وعده ها اعتماد مردم به مسئولان را فراهم آورد.
وی با اشاره به خروج آمریکایی ها از افغانستان، بیان کرد: حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان به غیر از جرم، جنایت و ویرانگری دستاورد دیگری نداشت.
آنها که آمریکا را کعبه آمال می دانند دلسوز ملت ایران نیستند
نماینده ولی فقیه در گیلان، جنگ افروزی و فقرآفرینی را دو خیانت بزرگ آمریکا برای حضور در مناطق مختلف دنیا خواند و تصریح کرد: آنها که آمریکا را کعبه آمال می دانند دلسوز و دلداده ملت ایران نیستند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به ارائه طرح جدید نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا علیه ایران اسلامی، اظهار کرد: طرح “هزار چاقو” در واقع اجرای ترور، انفجار و ضربه زدن از راه های سیاسی علیه ملت ایران است.
وی به خروج نیروهای آمریکایی از غرب آسیا اشاره کرد و یادآور شد: این طرح بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که آمریکایی ها باید غرب آسیا و منطقه استراتژیک ما را رها کنند و بروند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران و همه مدافعان حریم ولایت و مقاومت خواهان خروج نیروهای آمریکایی از غرب آسیا هستند، تصریح کرد: اگر آمریکایی ها منطقه ما را ترک نکنند غرب آسیا گورستان نظامیان و سربازان آمریکا خواهد شد.
امام رشته ارتباط میان مخلوق و خالق است
آیت الله فلاحتی در ادامه پیرامون حقوق امامان معصوم بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: امام رشته ارتباط میان مخلوق و خالق است و براین اساس ولی خدا بر انسان ها حق تبعیت دارد.
وی با اشاره به اینکه امام سعادت دنیا و آخرت را با برنامه ریزی برای انسان ها تامین می کند، اظهار کرد: اگر بشریت بدانند قوانینی که ولی خدا برای آنها وضع کرده به غیر از سعادت و رشد برای انسان ها نمی خواهد به طور قطع پیروی می کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار