کد خبر : 83333
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 آبان 1401- 43: 17

فاز دوم جمع آوری سنبل آبی از تالاب انزلی آغاز شد

فاز دوم جمع آوری سنبل آبی از تالاب انزلی آغاز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان کرد: درنخستین روز از هفته بسیج فاز دوم پروژه جمع آوری سنبل آبی با پاکسازی ۲ کیلومتر از پهنه آبی تالاب انزلی از این گیاه مهاجم آغاز شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، حمزه عشوری روز یکشنبه در حاشیه اجرای این طرح در جمع خبرنگاران گفت: در سفر رئیس‌جمهور به گیلان پنج میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری سنبل آبی اختصاص یافت که کار عملیاتی آن به بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان سپرده شد و مقرر گردید این پروژه در سه فاز انجام شود که امروز در شروع فاز دوم مسیری به طول ۲ کیلومتر و عرض ۶ متر در شنبه بازار روگا پاکسازی شد.

 

وی ادامه داد: در این فاز پروژه جمع آوری سنبل آبی در مناطق تازه بکنده به سمت چراغ پشتان و سپس شنبه بازار روگا انجام می شود و در فاز سوم غرب تالاب انزلی پاکسازی خواهد شد.

 

فرمانده بسیج سپاه قدس ناحیه گیلان نیز در جریان آغاز این طرح گفت : فاز اول این پروژه مربوط به پاکسازی مسیر ۲ کیلومتری منطقه تازه بکنده بود که با بیل مکانیکی انجام شد و فاز دوم به مدت یکماه هرروز این گیاه با کمک ذینفعان در تالاب انزلی جمع آوری شده و در ۲ محل تعیین شده دپو می شود.

 

سرهنگ احمد ابراهیمی‌ ثمربخش بودن این اقدام را در تداوم انجام آن دانست و عنوان کرد: در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهیم شد و امید است با تداوم این کار بتوانیم ظرف سال‌های آینده این گیاه را به طور کامل از بین ببریم.

 

سرهنگ حمید جانباز فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی نیز گفت: در اولین روز از هفته بسیج پروژه جمع آوری سنبل آبی با حضور ۱۰۰ نفر و ۲۵ فروند قایق در ۳۰ روز کاری در تالاب انزلی گیلان کلید خورد و بعد از انجام این کار باید پایش چند ساله داشته باشیم تا به طور کامل این مساله را از تالاب انزلی برطرف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار