کد خبر : 42151
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398- 21: 16

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گیلان:

فرآیند عضوگیری انجمن‌های اسلامی در مدارس گیلان آغاز شد

فرآیند عضوگیری انجمن‌های اسلامی در مدارس گیلان آغاز شد

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گیلان از فراخوان اجرای طرح انسجام در مدارس این استان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید عضوگیری انجمن‌های اسلامی در مدارس متوسطه اول و دوم شروع شده و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان یاسر تقوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند عضوگیری انجمن‌های اسلامی در این استان شروع شده است اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید عضوگیری انجمن‌های اسلامی در مدارس متوسطه اول و دوم گیلان شروع می‌شود و روند آن تا ۱۵ آبان ادامه پیدا می‌کند.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با تأکید بر اینکه این عضوگیری نخستین اقدام انجمن اسلامی مدرسه در سال تحصیلی جدید محسوب می‌شود عنوان کرد: این عضوگیری پایه و اساس اتصال بین انجمن‌های اسلامی مدارس با یکدیگر، در یک شهرستان، یک استان و بین تمامی استان‌های کشور به‌شمار می‌رود.

تقوی تشکیل شبکه دانش‌آموزی سراسر کشور با اجرای طرح انسجام در مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با تشکیل انجمن‌های اسلامی لایه‌های دانش‌آموزی تشکیلاتی اعم از اعضاء قرارگاه شهری، استانی و ملی معنا پیدا می‌کنند و در یک ساختار مشخص نسبت به اجرای اهداف و برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد شبکه دانش‌آموزی مدرسه، ارتقاء توان فعالیت مؤثر تشکیلاتی در مسئولان گروه‌های انجمن اسلامی، موج‌آفرینی و ایجاد فضای دانش‌آموزی بانشاط در مدرسه برشمرد و گفت: تقویت احساس مسئولیت و وظیفه‌شناسی در مسئولان گروه‌های انجمن اسلامی از دیگر کارکردهای این طرح است.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان تقویت توان مدیریت فعالیت‌های جمعی و راهبری گروه همسال را از دیگر اهداف طرح انسجام دانست و افزود: اجرای این طرح موجب پر رنگ‌تر شدن نقش انجمن اسلامی به عنوان یک تشکیلات موفق و پویا در مدرسه و در بین دانش‌آموزان مدارس مختلف استان گیلان می‌شود.

تقوی ایجاد انگیزه و بروز خلاقیت و نوآوری و پرورش مهارت‌ها و استعدادها در دانش‌آموزان در قالب گروه‌ها را از دیگر اهداف طرح انسجام قلمداد کرد و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کلیه فعالیت‌های طرح انسجام در سه محور اصلی تبلیغات، عضوگیری و سازماندهی در سطح مدارس اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس استان گیلان باید در جهت رسیدن به جذاب‌ترین طرح‌ها تلاش کرده و در قالب و مدل‌های ابتکاری اهداف و فعالیت‌های انجمن اسلامی را به سایر دانش‌آموزان مدرسه معرفی کنند خاطرنشان کرد: شناسایی و کشف نیرو دو موضوع اصلی در محور عضوگیری است.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان توجه به مؤلفه‌هایی نظیر استعدادیابی، به‌کارگیری نیروها و واگذاری مسئولیت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در راستای اجرای طرح انسجام، فراخوان تشکیلاتی جام انسجام به‌منظور معرفی، تبلیغ، عضوگیری و سازماندهی انجمن‌های اسلامی مدارس عملیاتی می‌شود.

تقوی استفاده از رویکرد خلاقانه و دانش‌آموزی در راستای عملیاتی کردن طرح انسجام مدارس را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های انجام شده مسئول انجمن اسلامی مدرسه می‌تواند، متناسب با نیاز و ظرفیت انجمن اسلامی مدرسه در این زمینه ابتکار عمل داشته باشد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار