کد خبر : 55837
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399- 56: 17

همزمان با سراسر کشور؛

فراخوان رویداد ملی حمایت از صنایع روستادوست در گیلان اعلام شد

فراخوان رویداد ملی حمایت از صنایع روستادوست در گیلان اعلام شد

اهرابی از فراخوان «رویداد ملی حمایت از صنایع روستادوست» با هدف شناسایی فرصت های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی همزمان با سراسر کشور در گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، «عباس اهرابی» امروز(چهارشنبه، ۵ شهریور) در جمع خبرنگاران، یکی از مسائل مهم در اشتغالزایی روستایی را تنوع و بازدهی پایین طرح های تولیدی در این مناطق عنوان کرد و گفت: در همین راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال جهش تولید رویداد ملی «صنایع روستا دوست» را برگزار می کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان تصریح کرد: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با رعایت کرامت کمک شوندگان در صدر برنامه های این نهاد برای توانمندسازی خانواده های نیازمند قرار دارد.

وی با بیان اینکه «صنایع روستا دوست» از مفاهیم ابتکاری کمیته است که به تازگی مد نظر ما قرار گرفته است، اذعان کرد: منظور از «صنایع روستا دوست» صنایعی است که در مقیاس کوچک بوده و از همه مهم‌تر در روستا‌ها به صرفه باشد.

اهرابی شناسایی فرصت های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی را از اهداف این طرح عنوان کرد و ادامه داد: تقویت بهره وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و نیز حمایت از مخترعین، صاحبان ایده های صنعتی نوآورانه، شرکت های دانش بنیان و سایر فعالان این عرصه از دیگر اهداف این طرح است.

وی با برشمردن ویژگی های صنعت روستادوست، خاطرنشان کرد: همه محصولات نوآورانه، دارای فن ساده و قابل پشتیبانی در روستا، شامل این رویداد می شود.

اهرابی با اشاره به نحوه شرکت در این رویداد، تصریح کرد: صاحبان محصولات یا ایده های صنعتی با ویژگی های صنعت روستادوست می توانند طرح خود در سامانه رویداد به آدرس www.emdad.ir ثبت کنند.

اهرابی به جوایز مشارکت در این مسابقه بزرگ اشاره کرد و گفت: مزایای این رویداد شامل جوایز نقدی برای سه طرح برتر، نمایش محصولات در نمایشگاه بین المللی و معرفی محصولات به بازارهای هدف است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) گیلان اعلام کرد: تسهیلات قرض الحسنه برای طرح های منتخب، سرمایه گذاری توسط کمیته امداد یا سایر شتاب دهنده های حاضر در نمایشگاه و امکان اجرای پایلوتی طرح از دیگر مزایایی است که به شرکت کنندگان در این رویداد اعطاء می شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار