کد خبر : 22522
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

فرار وزیر تعاون و کار از حل مشکلات کارگران و پناه به منطقه خوش آب‌وهوای گیلان/وزیر کار باید مدیران بی‌کفایت را عزل و مسیر پیشرفت و توسعه را به روی کارگران باز کند

فرار وزیر تعاون و کار از حل مشکلات کارگران و پناه به منطقه خوش آب‌وهوای گیلان/وزیر کار باید مدیران بی‌کفایت را عزل و مسیر پیشرفت و توسعه را به روی کارگران باز کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرار وزیر تعاون و کار از حل مشکلات کارگران و پناه به منطقه خوش آب‌وهوای گیلان گفت: ربیعی سفر بی‌نتیجه‌ای را در گیلان سپری می‌کند.

به گزارش گیلانستان،جبار کوچکی نژاد اشاره به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گیلان اظهار کرد: انتظار ما این است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع کارگران حضور پیدا کند اما متأسفانه وزیر مسیر کاری خود را غیر از جامعه کارگری دیده و به سمت گردشگری حرکت می‌کند.

وی بابیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مشکلات تعاونی‌ها در بخش مسکن مهر را حل کند، افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مشکلاتی را که در حوزه کارگری در شب عید وجود دارد و باعث شده تا کارگران شرمنده زن و بچه خود باشند را حل نکند نه اینکه در شرق گیلان که هیچ کارگری نیست حضور یابد و مشغول به بررسی مشکلات جامعه کارگری شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کارخانه‌های و شرکت‌های ورشکسته بسیاری وجود دارد که کارگران را تحت‌فشار قرار داده، گفت: وزیر کار توان ندارد مشکلات جامعه کارگری را حل کند و با فرار از مسائل خود را مشغول می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سفر وزیر کار باید با هماهنگی نمایندگان انجام می‌شد تا مثمر ثمر واقع شود، افزود: مدیرانی که به وزیر گزارش عملکرد می‌دهند جرئت حضور در مجامع کارگری را ندارند و از درد و مشکلات کارگران بی‌خبر هستند و به‌ناچار وزیر را در مسیرهای دیگری هدایت می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بابیان اینکه وزیر کار باید نتیجه سفرهای قبلی خود را به گیلان مورد ارزیابی قرار دهد، افزود: وزیر کار در سفر قبلی خود قول‌هایی را به کارگران شرکت چوکا که دارای مشکلات اساسی هستند داد اما همچنان آن شرکت با مشکلات زیادی روبرو هست.

کوچکی نژاد با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اشتغال شرکت دخانیات استان گیلان گفت: بخشی از کارخانه دخانیات گیلان به دلیل بی‌عرضگی مدیران به استان دیگر منتقل شد و اکنون شاهد اخراج تعدادی از کارگران گیلانی هستیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در کارخانه کاشی خزر و الکتریک در گیلان گفت: کارخانه‌های نامبرده دو سه دولت را پشت سر گذاشته‌اند اما وزیر کار نتوانست مشکلات شرکت‌ها را حل کند درنتیجه همه آن‌ها را از خط تولید اخراج کرد.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با اشاره به مشکلات ایران پوپلین، گفت: کارخانه ایران پوپلین در معرض مشکلات عدیده‌ای است و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌جای اینکه به این مشکلات بپردازد و آن‌ها را حل کند در مسیرهای غیر از وزارت خانه گام برمی‌دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مسیر حرکت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسیر غیر از پرداختن به امور کارگران و اشتغال و تعاون است، تصریح کرد: ۳۵ درصد جوانان جویای کار گیلانی بیکار هستند و باید فکر به حال آن‌ها بشود اما وزیر در اینجاها حضور ندارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر سفر بی‌نتیجه‌ای را در گیلان سپری می‌کند، گفت: اگر وزیر نمی‌تواند مشکلات کارگران و شرکت‌های تحت نظر را حل کند حداقل در مناطق خوش آب‌وهوا کمتر حضور پیدا کند تا درد کارگران بیشتر نشود.

کوچکی نژاد بابیان اینکه وزیر کار باید مدیران بی‌کفایت را عزل و مسیر پیشرفت و توسعه را به روی کارگران باز کند، گفت: به دلیل باندهای مخوف سیاسی در استان که حتی از عهده کارهای سیاسی خود برنمی‌آیند مشکلات اشتغال در استان روزبه‌روز زیادتر می‌شود که جای دارد مدیران قوی‌تر و متعهدتری جایگزین شوند که در غیر این صورت ما با وزیر همراهی نخواهیم کرد و با طرح سؤال از وی مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را حل خواهیم کرد./رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار