کد خبر : 63316
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

«فرصت انس» پویشی برای برگزاری مراسم اعتکاف در منازل

«فرصت انس» پویشی برای برگزاری مراسم اعتکاف در منازل

حجت الاسلام رضازاده از اجرای طرح عبادت و اعتکاف در منزل خبر داد و گفت: امسال به خاطر وجود بیماری کرونا امکان حضور در مساجد نیست و مردم می توانند در پویشی تحت عنوان «فرصت انس» مراسم اعتکاف را در منازل خود برگزار کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام «حسینعلی رضازاده» امروز(چهارشنبه ۶ اسفند) با اشاره به اهمیت فرارسیدن ماه رجب، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماه رجب یکی از ماههای پرفضیلت قمری است و بارها ارزش و جایگاهش در روایات و احادیث اشاره شده است.‌

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه از تقارن ایام البیض ماه رجب و ولادت امیرالمومنین (ع) می‌توان ارتباط ماه عبادت و استغفار را با ولادت بزرگ عابد تاریخ اسلام به خوبی مشاهده کرد، افزود: برای بهره‌برداری خوب این ماه همه روحانیون مستقر و امامان محله از شروع ماه رجب برنامه‌هایی مانند اعتکاف در منزل را با شعار «عبادت و اعتکاف در منزل» را شروع کردند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون مستقر و امامان محله در این حرکت خواندن نماز جعفر طیار که از توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌باشد در ایام اعتکاف در خانه‌های خود تبلیغ می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم که به خاطر وجود بیماری کرونا امکان حضور در مساجد را ندارند، در پویشی تحت عنوان «فرصت انس» می‌توانند در منازل خود اعمالی مانند روزه‌گرفتن در روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب، تلاوت قرآن و استغفار کردن به درگاه خداوند و انجام اعمال ام‌داود در روز ۱۵ رجب، را به عمل آورند.

رضازاده با اشاره به نامگذاری روز پدر در روز ولادت حضرت علی (ع)، گفت: طبق روایت پیامبر اکرم (ص) که «من و علی (ع) پدران این امت هستیم» یکی از دلایل نامگذاری این روایت است.

وی به جایگاه پدر و شأن و منزلت‌های خانوادگی اشاره کرد و افزود: در اسلام مسئولیت‌های زیادی را برای جایگاه پدر مانند رسیدگی به امورات خانواده، مسائل عاطفی و… عنوان کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حفظ جایگاه‌های عناصر اصلی خانواده باعث استحکام تشکیل خانواده مستحکم در جامعه می‌شود، اضافه کرد: وقتی انسجام اجتماعی در خانواده‌ها زیاد شود نفوذ آسیب‌ها کم می‌شود.
وی به جایگاه حضرت علی (ع) در بین بشریت حتی در بین غیر مسلمانان اشاره کرد و گفت: شیفتگی غیرمسلمانان، نسبت به حضرت علی (ع) به خاطر نیازهای بشری در این وانفسای آخرالزمانی مانند نبود عواطف انسانی، مادی‌گرایی، بی‌عدالتی و عدم وفاداری است که بشریت به آن‌ها مبتلا شده است.رضازاده با تاکید بر اینکه هیات‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم‌های خوبی را در روز ولادت حضرت علی (ع) انجام می‌دهند، اظهار داشت: پویش نذر قرائت قرآن از ولادت حضرت علی (ع) تا نیمه شعبان تحت عنوان پویش عهد جمعی آغاز می‌شود که در آن هر نفر ۵۰ آیه را هر روز به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) قرائت می‌کند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار