کد خبر : 55641
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399- 05: 19

مدیرکل ارشاد گیلان:

فروش بیش از ۱۰ میلیاردی کتابفروشی های گیلان در طرح تابستانه کتاب

فروش بیش از ۱۰ میلیاردی کتابفروشی های گیلان در طرح تابستانه کتاب

مدیر کل ارشاد گیلان از فروش ۱۰ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریالی کتابفروشی های این استان در طرح تابستانه کتاب خبر داد.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی با اشاره به اینکه طرح تابستانه کتاب امسال با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از ۱۸ الی ۳۰ مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز اجرا شد، اظهار کرد: ۲۶ کتابفروشی گیلان در این طرح مشارکت کردند.

مدیرکل ارشاد گیلان به وضعیت شهرهای دیگر در این طرح اشاره و تصریح کرد: انزلی با شش کتابفروشی، لاهیجان و لنگرود هر کدام با دو کتابفروشی در این طرح مشارکت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این طرح کتابفروشی ها با یارانه ۲۰ درصدی کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را به مخاطبان ارائه کردند، گفت: هر خریدار مجاز به خرید کتاب تا سقف ۱۵۰ هزار تومان و بهره گیری از ۳۰ هزار تومان یارانه بود.

فاضلی تصریح کرد: با پایان این طرح در ۳۰ مرداد ماه و بر اساس آمارهای اعلام شده، استان گیلان از نظر تعداد کتاب و میزان فروش به ترتیب در جایگاه‌های هفتم و ششم کشور قرار گرفت.

وی تعداد کتاب‌های فروش رفته توسط کتابفروشی های گیلانی حاضر در این طرح را بیش از ۲۹ و ۶۰۰ جلد عنوان و اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد کتاب فروش رفته بیش از ۱۰ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان گیلان در زمینه میزان مشارکت کتابفروشی ها در طرح تابستانه کتاب سه درصد بوده است، گفت: از مجموع فروش و تعداد کتاب‌های فروش رفته نیز سهم استان گیلان شش درصد بوده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار