کد خبر : 39109
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶

امام جمعه رشت:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در گیلان دیگر رها نخواهد شد/ شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است/ مکانیزم ماشه اروپا و آمریکا علیه ایران بازی با آتش است

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در گیلان دیگر رها نخواهد شد/ شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است/ مکانیزم ماشه اروپا و آمریکا علیه ایران بازی با آتش است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کسانی که از ارزش ها و نظام فاصله می گیرند، شورای نگهبان نمی گذارد در ارکان نظام حضور پیدا کنند.

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: روز گذشته به مناسبت ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ جریان گوهرشاد و کشف حجاب رضاخان اجتماعات خوبی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.
وی به حجاب ایرانیان حتی قبل از اسلام اشاره کرد و افزود: در تاریخ چندهزار ساله ایران رضاخان قلدر نخستین کسی بود که کشف حجاب کرد و بی حجابی را به اجبار با بخشی از زنان در جامعه ایرانی رواج داد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مساله عفاف و حجاب در حقیقت تکریم زنان است نه تحقیر آنها، تصریح کرد: حجاب قانون خدا و آرمان شهداست ضمن اینکه حجاب به دلیل قرآنی تکلیف است و نه حق.
آیت الله فلاحتی، خواستار کمک و یاری رساندن تمام آحاد جامعه به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان شد و بیان کرد: مساله امر به معروف و نهی از منکر در گیلان دیگر رها نخواهد شد و تمام مسئولان استانی در این زمینه مقتدرانه ایستاده اند.
وی به سالروز ولادت امام رضا(ع) در یکشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) به همه مبارزه علیه ستم و ظلم به روش مخصوص را آموخت.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه پس از پیامبر اکرم(ص) روش امت اسلامی مانند امویان، عباسیان و متحجرانه شده بود، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) زندگی مومنانه در سایه قرآن و عترت را به جامعه آموخت.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: امام رضا(ع) به ما تعلیم فرمود؛ جامعه در صورتی راست قامت خواهد شد که امامت در آن استوار باشد.
وی به تاسیس شورای نگهبان به فرمان امام(ره) برای صیانت از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر شورای نگهبان نبود بسیاری از افرادی که شایستگی های لازم را نداشتند به ارکان نظام نفوذ می کردند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است، اظهار کرد: کسانی که از ارزش ها و نظام فاصله می گیرند، شورای نگهبان نمی گذارد در ارکان نظام حضور پیدا کنند.
آیت الله فلاحتی به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: هر قدر زمان می گذرد عزت ملت ایران در جنگ بیشتر مشخص می شود.
وی با اشاره به دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه، بیان کرد: شیخ زکزاکی تنها روحانی در دنیای اسلام است که بیش از ۱۵ میلیون نفر اهل نیجریه را شیعه کرد و ۶ نفر از فرزندان او را به شهادت رساندند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش آمریکا برای کشاندن پرونده هسته ای ایران شورای امنیت اشاره کرد و یادآور شد: اروپایی ها و آمریکایی ها دیگر از اف.ای.تی.اف و اینستکس نتیجه ای نگرفتند و می خواهند از مکانیزم ماشه استفاده کنند.
آیت الله فلاحتی، مکانیزم ماشه را بازی با آتش دانست و تصریح کرد: اروپا و آمریکا دیگر برای اداره دنیا و حتی کشورهای خود برنامه ای ندارد.
وی به نگاه دنیا به حرکت ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: حرکت عقلانی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی مایه امید مسلمانان جهان شده است.
امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به ویژگی های تربیت فرزند از نگاه اسلام، اولیای دین، پیامبر(ص) و روانشناسان امور تربیتی، خاطرنشان کرد: محبت والدین نخستین مسیر برای سعادت فرزندان است و این محبت حتی می تواند در تمام عمر پدر و مادر از آسیب هایی که به فرزندان وارد می شود، بکاهد.
آیت الله فلاحتی، محبت را سبب دلدادگی فرزند نسبت به پدر و مادر دانست و اظهار کرد: محبت می تواند در راستای تربیت فرزند اخلاق مدار و فداکار تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، بیان کرد: قانون و احکام خدا بر اسلام و محبت استوار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار