کد خبر : 42817
تاریخ انتشار : جمعه 19 مهر 1398- 13: 17

آیت‌الله فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه رشت:

فضای اشتغال را تقویت کنید تا جوانان بیکار نمانند/ پیاده‌روی اربعین نشان دهنده عشق و ایمان مردم به امام حسین(ع) است/ عراق به طرف مذهبی شدن حرکت می‌کند

فضای اشتغال را تقویت کنید تا جوانان بیکار نمانند/ پیاده‌روی اربعین نشان دهنده عشق و ایمان مردم به امام حسین(ع) است/ عراق به طرف مذهبی شدن حرکت می‌کند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: سخن مردم به تمام مسئولان این است که فضای اشتغال را تقویت کنید تا جوانان بیکار نمانند.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۱۹ مهرماه سال ۱۳۶۹ مجمع تقریب مذاهب اسلامی تشکیل شد و در راس آن همواره فقیه توانمند قرار دارد و در دنیای اسلام توانسته تقریب را آنگونه علمای دین می خواهند، انجام دهد.
وی به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس ضعیف دوران رژیم ستم‌شاهی اشاره کرد و افزود: مجلس فرمایشی رژیم گذشته برای ملت ایران ذلت می‌خواست اما فریاد امام(ره) در آن روز شاخ و برگ‌های این قانون را شکست.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ۲۴ مهرماه مصادف با سالروز پیوند اولیا و مربیان است، تصریح کرد: امیدواریم محصول آن دانش‌آموزان با تقوا و تحصیلکرده باشد.
آیت‌الله فلاحتی در ادامه بیان کرد: اخیرا بعضی از افراد در مسند سیاست گویا خودشان اپوزیسیون شدند یعنی نقدی که دیگران در گذشته در مورد آنها داشتند را تحمل نمی‌کردند اما اکنون می‌گویند باید قدر نقد را بدانیم.
وی ادامه داد: آن روزی که باید قدر نقد را بدانید با پرخاشگری و نبود تحمل نشان دادید که شما نقدپذیر نیستید اما توصیه ما این است که اکنون وقت کار بوده زیرا همه می‌دانند قیمت‌ها ۴ تا ۵ برابر افزایش پیدا کرده و دیگر نمی‌توانید خودروی پرایدی که قیمت آن به ۴۸ میلیون تومان رسیده را به ۲۰ میلیون تومان برسانید.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه سخن مردم به تمام مسئولان این است فضای اشتغال را تقویت کنید تا جوانان بیکار نمانند، خاطرنشان کرد: اگر نمی‌توانید مشکل قیمت مسکن و اجاره بها را کاهش دهید حداقل نگذارید بالا برود زیرا وضعیت قیمت مسکن به‌ویژه اجاره بها واقعا فاجعه‌آمیز است.
آیت‌الله فلاحتی بر تقویت تولید داخلی تاکید کرد و گفت: از هدررفت انرژی جلوگیری کنید ضمن اینکه خام فروشی نداشته باشید زیرا خام فروشی خیانت است و ادامه آن به ضرر ملت تمام می‌شود.
وی به دیدار جوانان نخبه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند جوان نخبه پاره تن ایران است و این امر برای تمام مسئولان پیام دارد که نگذارید نخبگان بیکار بمانند.
امام جمعه رشت، با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: از دولت و ملت عراق در پذیرایی از ۳ میلیون زائر ایرانی قدردانی می‌کنیم.
آیت‌الله فلاحتی، پیاده‌روی بزرگ اربعین را نشان دهنده عشق و ایمان مردم به امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: این ایام ظرفیت بزرگی در تبیین مسائل فرهنگی و دینی فراهم کرده است.
وی همچنین با بیان اینکه آلودگی مردم ده چنار شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به اچ.آی..وی زمینه سوء استفاده رسانه‌های داخلی و خارجی را فراهم آورد، تصریح کرد: مدت یک سال مردم فرانسه قیام کردند اما رسانه‌ها به آن نپرداختند اما موضوع لردگان را بزرگ کردند و این نشان می‌دهد از هر آب گل آلودی می‌خواهند به نفع ظلم و ستم بهره ببرند بنابراین به تمام مسئولان کشور توصیه می‌کنم نگذارند اینگونه حوادث افتاق بی‌افتد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به حادثه ۹ مهرماه جاری در میدان التحریر بغداد در عراق اشاره کرد و گفت: عده‌ای را با اتوبوس آوردند به اصطلاح می‌خواستند اجتماع عظیم مردم مصر در میدان التحریر قاهره را انجام دهند اما در مصر به حق بود و در اینجا ظالمانه بود.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به استمرار بخشیدن وضعیت میدان التحریر بغداد توسط شبکه‌های فاسد داخلی و خارجی، بیان کرد: می خواستند نشان دهند عراق دستخوش حادثه شده و البته تمام آن جمع شده است.
وی، حادثه میدان التحریر بغداد را دارای اهدافی دانست و خاطرنشان کرد: هدف نخست برجسته کردن ملی گرایی در عراق بود زیرا اکنون عراق به طرف مذهبی شدن حرکت می‌کند.
امام جمعه رشت، مقابله با شیعه و مرجعیت تشیع را از جمله اهداف میدان التحریر بغداد ذکر کرد و یادآور شد: برجسته‌سازی دخالت ایران در منطقه از طرف آمریکا و صهیونیست‌ها بود که تیر آنها به سنگ خورد و با بیداری دولت، ملت و احزاب روشن عراقی نتوانستند کاری از پیش ببرند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به حمله ارتش ترکیه به شمال کشور سوریه، اظهار کرد: حمایت جنایت‌بار دولت ترکیه به کشور مسلمان سوریه قابل قبول نیست و مسلمان آزاری است.
وی، خواستار عقب‌نشینی ترکیه از شهرهای اشغال شده در شمال سوریه شد و بیان کرد: امروز ملت‌های مسلمان ارباب نمی خواهند بلکه به دنبال استقلال هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به موضوع موعظه در راستای تربیت از نگاه اسلام اشاره کرد و افزود: موعظه کننده، موعظه و موعظه شونده سه محور اصلی هستند.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نهج‌البلاغه محشون از مواعظی است که به درد سعادتمند شدن انسان می خورد، تصریح کرد: مواعظ امام علی(ع) تاثیر شگرفی بر انسان دارد.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 162 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

HelenCit شنبه , ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۳۸

سلام

جایی که من می توانید دانلود کنید خیل رایگان در وب سایت شما?
اطلاعات رو از حمایت شما. زویل واقعا بهترین برنامه برای حل کد امنیتی است اما من نیاز به جدیدترین نسخه از این.

ممنون

رفتن به نوار ابزار