کد خبر : 33149
تاریخ انتشار : جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲

فلسفه انقلاب اسلامی برطرف کردن غربت اسلام است/ تا زمانی که انسان های ضعیف و ساده اندیش سیاسی در جامعه دارای پایگاه هستند تحریم ها ادامه دارد

فلسفه انقلاب اسلامی برطرف کردن غربت اسلام است/ تا زمانی که انسان های ضعیف و ساده اندیش سیاسی در جامعه دارای پایگاه هستند تحریم ها ادامه دارد

مشاور نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور بر توجه به منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: اگر در 6 سال اخیر توصیه های رهبر معظم انقلاب در مذاکرات برجام رعایت می شد اکنون خیلی جلوتر بودیم.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام علیرضا پناهیان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه رشت با اشاره به گذشت ۱۴۰۰ سال از بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: هنوز غربت دین در جامعه برطرف نشده است و اگر هر زمان این غربت برطرف شود دوران حاکمیت امام زمان(عج) فرا می رسد.
وی، فلسفه وقوع انقلاب اسلامی را برطرف کردن غربت ۱۴۰۰ ساله اسلام عنوان کرد و افزود: یکی از مراحل مهم غربت اسلام که در حال برطرف شدن است، این بوده که دین همان قدر که به درد آخرت می خورد به درد دنیا نیز می خورد.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بعضی از سیاسیون مواضع دین را موجب آبادانی دنیای مردم نمی دانند، تصریح کرد: عده ای انقلابی گری را تنها برای مقطع خاصی می دانند اما بدانند انقلابی گری به معنای اعتماد نکردن به دشمن است.
پناهیان، انقلابی گری را به معنای حفظ منافع ملی دانست و بیان کرد: هنوز نتوانستیم انقلابی گری را در جامعه معنا کنیم و اگر این امر محقق شود غربت انقلاب و اسلام برطرف می شود.
وی ادامه داد: موضع انقلابی این است اگر برجام به نفع ملت است خوب است اما اگر به نفع ملت نیست، بد است.
مشاور نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، انقلابی گری را به معنای باهوش و عاقل بودن عنوان کرد و گفت: اسلام می گوید ابتدا دنیای خود را آباد کنید و پس از آن آخرت آباد می شود بنابراین اسلام نخست دنیای انسان ها را آباد می کند.
پناهیان با اشاره به اینکه اگر به حرف های امام(ره) و مقام معظم رهبری گوش می شد امروز خیلی جلوتر بودیم، خاطرنشان کرد: در مدت ۶ سال اخیر اگر توصیه های مقام معظم رهبری در مذاکرات برجام رعایت می شد اکنون جلوتر بودیم.
وی به ویژگی های اسلام در ایجاد آرامش روانی، شکوفایی استعدادها، رشد فردی و بهبود وضع خانواده اشاره کرد و یادآور شد: انسان با دین داری می تواند دنیای خود را آباد کند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به منفعت ایستادگی مردم در مقابل دشمن، اظهار کرد: تا زمانی که انسان های ضعیف و ساده اندیش سیاسی در جامعه دارای پایگاه هستند تحریم ها ادامه دارد اما اگر این افراد پایگاه اجتماعی نداشته باشند دشمن دیگر نمی تواند ما را محاصره اقتصادی کند.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار