کد خبر : 43834
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

فوتبال گیلان مهیای دربی بزرگ گیلک‌ها/ محرومیت «آبرارها» در دربی لغو می‌شود؟!

فوتبال گیلان مهیای دربی بزرگ گیلک‌ها/ محرومیت «آبرارها» در دربی لغو می‌شود؟!

هفته دوازدهم لیگ یک فوتبال در حالی با کسب یک تساوی و قبول دو شکست برای تیم‌های گیلانی به پایان رسید که دوستداران فوتبال در این خطه سرسبز چشم‌انتظار دربی بزرگ گیلک‌ها در هفته سیزدهم هستند.

به گزارش گیلانستان هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال با برگزاری ۹ دیدار در شهرهای مختلف به پایان رسید و دو شکست و یک تساوی حاصل تلاش نمایندگان گیلان در این هفته بود.

شکست سپیدرود با گل به خودی هوادار!

تیم فوتبال سپیدرود رشت عجیب‌ترین دیدار لیگ یک فوتبال در ۱۲ هفته ابتدایی این رقابت‌ها را در خانه و مقابل بیش از دو هزار تن از هواداران خودی برگزار کرد.

سپیدرود در هفته یازدهم مقابل ملوان در دربی حیثیتی گیلان ملقب به الگیلانو تن به شکست داده و علی نظرمحمدی در طول هفته کار سختی برای ریکاوری این تیم از نظر روانی داشت؛ سرخ‌های شهر باران در هفته دوازدهم مقابل گل ریحانی صف‌آرایی کردند که تاکنون شکستی در لیگ نداشته و تنها تیم بدون باخت لیگ یک در ۱۱ هفته ابتدایی این رقابت‌ها بود.

جدل لفظی یکی از هواداران سپیدرود با گلر این تیم باعث فاجعه‌ای غیرقابل‌تصور در ورزشگاه شد؛ هوادار سرخ‌پوش به‌سان «جیمی‌جامپ» خود را در میان غفلت مأمورین انتظامی به داخل مستطیل سبز رسانده و ضربه‌ای کاری نثار «اسلامی» گلر نگون‌بخت سپیدرود کرد!

نبرد شاگردان نظرمحمدی و نصرتی پایاپای در نیمه نخست دنبال شد ولی این سرخ‌ها بودند که روی یک حرکت تمرین شده به گل نخست مسابقه رسیدند، سانتر بی‌نقص محبوب مجاز در دهانه دروازه به حیدری رسید و مدافع پیش‌تاخته سرخ‌ها توانست در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست، شادی را برای هواداران سپیدرود به ارمغان بیاورد.

گل ریحان در نیمه دوم خیلی زود به بازی برگشت و در همان اوایل نیمه دوم توسط ارجمندیان بازی را به‌تساوی کشاند، گل تساوی گل ریحان نتوانست روحیه منسجم بازیکنان سپیدرود را درهم بشکند ولی اتفاقاتی عجیب باعث شد شیرازه سپیدرود از هم پاشیده شود.

جدل لفظی یکی از هواداران سپیدرود با گلر این تیم باعث فاجعه‌ای غیرقابل‌تصور در ورزشگاه شد؛ هوادار سرخ‌پوش به‌سان «جیمی‌جامپ» خود را در میان غفلت مأمورین انتظامی به داخل مستطیل سبز رسانده و ضربه‌ای کاری نثار «اسلامی» گلر نگون‌بخت سپیدرود کرد!

اسلامی که از این ماجرا شوکه شده بود، توسط سایر اعضای سپیدرود به گوشه‌ای از زمین هدایت شد و پس از صحبت‌های علی نظرمحمدی، آماده بازگشت به مستطیل سبز شد؛ ولی گویا برخی از هواداران سپیدرود خیال دیگری در سر می‌پرورانند؛ عده قلیلی از هواداران به هواخواهی از هوادار معترض – که اینک توسط مأمورین بازداشت شده است- با شکستن نرده‌های ورزشگاه خود را به مستطیل سبز رسانده و درگیری عجیبی بین هواداران و کادر فنی سپیدرود درگرفت؛ قائله با ورود مأمورین انتظامی ختم به خیر شد ولی چه سود که سپیدرود دیگر یارای نبرد نداشت!

اسلامی به دلیل تهدید عجیب هواداران از حضور در زمین سرباز زده و تولایی گلر سوم سپیدرود وارد زمین شد، سپیدرودی‌ها که روحیه‌شان به کمترین حد ممکن رسیده است در دقیقه ۷۷ توسط حسینی دروازه خود را بازشده دیده و با شکست دو بر یک به استقبال دربی بزرگ شهر باران رفتند.

هشتمین شکست فصل ملوان و سومین کناره‌گیری احمدزاده

ملوان انزلی روزگار عجیبی را در لیگ یک می‌گذراند، این تیم در ۱۲ هفته تنها پنج امتیاز کسب کرده است و عجیب آنکه چهار امتیاز از این امتیازات را در دو الگیلانو مقابل داماش و سپیدرود به دست آورد.

قوهای خسته انزلی برای فرار از منطقه سقوط در جدول، در هفته سیزدهم مقابل نیروی زمینی در نبرد نظامی‌های لیگ یک، ناگزیر به کسب پیروزی خانگی هستند.

قوهای سپید با پیروزی در الگیلانو پا به هفته دوازدهم گذاشتند ولی این پیروزی سودی برای شاگردان احمدزاده نداشت، ملوان در فصل جدید ترک عادت نکرد و شکست سنگین سه بر صفر مقابل مس رفسنجان در دیار پسته! باعث شد قیصر فوتبال انزلی بار دیگر از حضور در تمرینات ملوان سرباز زده و سومین استعفای وی را شاهد باشیم.

ملوانان با کسب پنج امتیاز وضعیت وخیمی در رقابت‌های لیگ یک دارند و به همراه شهرداری تبریز در قعر جدول ایستاده‌اند، فاصله ملوان با تیم فوتبال آرمان گهر سیرجان – آخرین تیمی که در لیگ یک باقی می‌ماند- به شش امتیاز افزایش‌یافته است و قوهای خسته انزلی در هفته سیزدهم در نبرد نظامی‌های لیگ یک مقابل نیروی زمینی ناگزیر به کسب پیروزی خانگی هستند.

محرومیت عجیب و غریب هواداران داماش در آستانه دربی بزرگ گیلک‌ها

داماش گیلان تنها تیم گیلانی است که در فصل جدید رقابت‌های لیگ یک، با کمترین نوسان در بازی‌ها حاضر می‌شود، شاگردان فراهانی در نبرد لیگ برتری‌های اسبق فوتبال کشورمان مقابل فجر شهید سپاسی با تک‌گل دقیقه هفت سعید باقرپسند پیش افتادند و تعجب بیش از پنج هزار هوادار شیرازی حاضر در ورزشگاه را برانگیختند.

درحالی‌که دوستداران فوتبال گیلان پس از یک دهه انتظار، می‌خواهند نبرد دو تیم ریشه‌دار شهر باران را نظاره‌گر باشند، کمیته انضباطی در اقدامی عجیب، هواداران لاجوردی پوش را یک جلسه از حضور در ورزشگاه محروم کرد.

صدرنشین لیگ یک که از بازی دلیرانه پسران شهر باران غافلگیر شده بود بر شدت حملات خود افزود و در دقیقه ۳۷ توسط بهروز هوشمند بازی را به‌تساوی کشاند، دیدار دو تیم با تساوی یک‌بریک خاتمه یافت تا ارتش لاجوردی پوش با کسب حداقل امتیاز مسابقه به استقبال دربی بزرگ رشت برود.

درحالی‌که دوستداران فوتبال گیلان پس از یک دهه انتظار، می‌خواهند نبرد دو تیم ریشه‌دار شهر باران را در بزرگ‌ترین دربی گیلک زبانان از نزدیک نظاره‌گر باشند، کمیته انضباطی در اقدامی عجیب رأی دیدار هفته ششم داماش مقابل گل ریحان را در آستانه رقابت‌های هفته سیزدهم صادر کرد و هواداران لاجوردی پوش را یک جلسه از حضور در ورزشگاه محروم کرد.

محرومیت هواداران داماشی خیلی دیر و در فاصله ۷۲ ساعت مانده به آغاز مسابقات به مدیریت این باشگاه ابلاغ شد، رأی خیلی زود با اعتراض مدیریت باشگاه داماش مواجه شده و «محمدمهدی الطافی» مدیرعامل باشگاه داماش خواهان ورود استاندار گیلان به این قضیه شد.

استاندار گیلان نیز در نامه‌ای خطاب به فدراسیون فوتبال، خواهان برگزاری دیدار دو تیم داماش و سپیدرود با حضور هواداران شد، نامه‌ای که هنوز پاسخی به آن داده نشده است و هواداران دو تیم داماش و سپیدرود همچنان امیدوارند در آستانه ۲۴ ساعت مانده به آغاز مسابقه، محرومیت رشتی‌ها از تماشای دربی لغو شود.

تیم‌های فوتبال داماش گیلان با کسب ۱۸ امتیاز، سپیدرود رشت با کسب ۱۵ امتیاز و ملوان انزلی با کسب پنج امتیاز در پایان هفته دوازدهم به ترتیب در مکان‌های هشتم، دهم و هجدهم جدول رقابت‌های لیگ یک ایستادند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار