کد خبر : 4446
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1395- 17: 13

فیش حقوقی مدیرکل سابق اوقاف گیلان چقدر است؟! + تصویر

فیش حقوقی مدیرکل سابق اوقاف گیلان چقدر است؟! + تصویر

در شرایطی که رسانه های کشور اسناد مربوط به فیش های دهها و صدها میلیونی برخی مدیران دولتی را طی هفته های اخیر منتشر کرده اند مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه‌ی گیلان بصورت داوطلبانه تصویر آخرین فیش حقوقی خود را در اختیار رسانه ها قرار داد.

به گزارش “درگیلان“، اتفاقی که در هفته های اخیر بازتاب فراوانی در جامعه داشت، انتشار فیش های حقوقی برخی مدیران و مسئولان ارشد دولت یازدهم در رسانه های رسمی و غیررسمی و همچنین شبکه های مجازی بود.

این خبر آنقدر سر و صدا داشت که حدود دو هفته است همچنان در صدر اخبار سیاسی و اجتماعی کشور قرار دارد.

نخستین بار روزنامه ی کیهان بود که از چنین معضلی در درون دولت تدبیر خبر داد و سپس رسانه های دیگر نیز به انتشار فیش های نجومی برخی مدیران دولتی مبادرت نمودند.

هر چند که برخی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب، ابتدا روزنامه ی کیهان را متهم به دروغگویی و منفی بافی علیه دولت نمودند ولی رفته رفته حجم فراوان انتشار فیش های حقوقی مدیران دولت یازدهم کار را به جایی رساند که رسانه های اصلاح طلب و چهره های اصلاح طلبی نظیر صادق زیباکلام نیز به این تبعیض ناعادلانه در دولت راستگویان اعتراف نمودند.

روزنامه‌ی گاردین در این رابطه نوشت: “حقوقهای نجومی مسئولان دولتی موجب خشم ایرانی ها شده است. این رسوایی در برهه‌ای حساس برای روحانی رخ می‌دهد”.

از جمله این فیش های حقوقی میتوان به فیش حقوقی صفدر حسینی رئیس صندوق دولتی توسعه ملی اشاره نمود که از ابتدا تا انتهای سال ۹۴، حدودا مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان حقوق دریافت نموده که اگر به طور میانگین حساب کنیم، ماهانه ۶۰ میلیون تومان دریافتی در هر ماه می شود. البته بدون لحاظ نمودن پاداش، کارانه و موارد دیگر …

قائم مقام این مدیر دولتی نیز در سال ۹۴ در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است! همچنین میتوان به حقوق ۵۲۰ میلیونی علی صدقی مدیر عامل بانک رفاه اشاره نمود که این ۵۲۰ میلیون تنها در ۶  ماه به وی پرداخت شده که به طور میانگین ماهانه  ۸۶ میلیون تومان میشود!

مدیرعامل بانک تجارت نیز ۷۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته که در ماه به صورت میانگین، ۵۹ میلیون تومان ناقابل! به جیب وی سرازیر می‌شده است.

در ظاهر آدرس پول های کثیف که وزیر کشور در سال گذشته با توسل به آن، جنجال های فراوانی ایجاد نمود را باید در فیش های صد میلیونی مدیران دولتی دولت حسن روحانی و جیب گشاد این مدیران دولتی جستجو نمود.

با توجه به مسایل و اتفاقات اخیر، موجی از انتشار فیش های حقوقی در رسانه های کشور بوجود آمده است و تعدادی از مسئولان و مدیران سابق دولت گذشته نیز داوطلبانه فیش های حقوقی خود را در اختیار رسانه ها قرار دادند که از جمله می توان به فیش حقوقی حجت الاسلام رسایی نماینده ی سابق و اصولگرای مجلس نهم اشاره نمود.

همچنین پایگاه خبری ۸دی در تماس هایی با برخی مدیران سابق و فعلی دولت، نظر آنان را در این رابطه جویا شد. خبرنگار ۸دی در این تماس ها آمادگی خود را برای انتشار فیش های حقوقی این مدیران با نظر موافق خود آنها ، اعلام نمود. در تماس هایی که از طرف پایگاه خبری ۸دی با برخی مدیران صورت گرفت، تاکنون تنها حجت الاسلام سیدکاظم میرحسینی اشکوری عضو ارشد جبهه‌ی متحد اصولگرایان گیلان، حاضر به انتشار فیش حقوقی خود شده است.

فیش-حقوقی-حجت-الاسلام-اشکوری1

مبلغ پرداختی در فیش حقوقی وی ۱/۴۸۸/۰۰۰ تومان (یک میلیون و چهارصدو هشتادو هشت هزارتومان) می باشد.

حجت الاسلام سیدکاظم میرحسینی اشکوری عضویت درهیئت بدوی رسیدگی تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیریت کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گیلان و امامت جمعه در شهرستان رضوانشهر را در کارنامه ی سوابق شغلی خود دارد.

در ادامه امیدواریم مدیران و مسئولان فعلی دولت در گیلان نیز جهت شفاف سازی در این زمینه ، فیش های حقوقی خود را در اختیار رسانه های استان قرار دهند.

آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است./ ۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار